printlogo


کد خبر: 270443تاریخ: 1402/8/8 00:00
اعلام جرم علیه ۸ بازیگر و فعال مجازی به دلیل نشر اکاذیب
دادستان علیه دروغگویان

گروه سیاسی: آرمیتا گراوند، دختر دانش‌آموزی که اوایل مهر، در ایستگاه متروی میدان شهدا دچار افت فشار و بیهوشی شده بود، پس از 28 روز بستری در بخش مراقب‌های ویژه، درگذشت. همین موضوع باعث شد جریان موسوم به زن، زندگی، آزادی که پس از شکست‌های پی در پی از مردم ایران، به انتظار فرصتی برای از سرگیری آشوب و اغتشاش در کشورمان نشسته بود پروژه موج‌سواری روی خون آرمیتا را کلید  بزند.
صبح روز یکشنبه ۹ مهر، دختر دانش‌آموزی به نام آرمیتا گراوند که از ایستگاه متروی شهدای تهران به سمت مدرسه می‌رفت، در واگن مترو تعادلش را از دست داد و بر زمین افتاد. پس از این اتفاق، این دختر ۱۶ ساله توسط 2 نفر از دوستانش از داخل واگن به بیرون منتقل شد و بلافاصله نیز عوامل اجرایی مترو اقدامات اولیه درمانی را روی وی آغاز کردند و در نهایت هم به بیمارستان منتقل شد.
از روز شنبه ۶ آبان که خبر فوت آرمیتا منتشر شد، شبکه‌های رسانه‌ای وابسته به جریان ضدایرانی و حامیان جریان آشوب‌طلب «زن، زندگی، آزادی» به خط شدند تا درگذشت او را قتل معرفی کرده و انگشت اتهام را به سوی جمهوری اسلامی نشانه بروند.
علاوه بر رسانه‌هایی مثل شبکه تروریستی اینترنشنال، منوتو و صدای آمریکا، چهره‌های شاخص اپوزیسیون ایرانی از جمله دیکتاتورزاده پهلوی، عبدالله مهتدی، حامد اسماعیلیون و مسیح علینژاد، با تحریف واقعیت ماجرا، جمهوری اسلامی را مقصر فوت آرمیتا گراوند اعلام کردند. در داخل کشور نیز سران فتنه 88 که مدت‌هاست در اذهان جامعه ایران به فراموشی سپرده شده‌اند، برای مطرح کردن دوباره خود، فوت آرمیتا گراوند را قتلی از سوی جمهوری اسلامی خواندند.
این گروه‌ها و افراد ضدایرانی درحالی سعی در القای کشته شدن آرمیتا گراوند دارند که تاکنون هیچ مدرکی برای اثبات ادعای دروغ خود ارائه نداده‌اند، آن هم در حالی که صفر تا صد اتفاقی که برای گراوند رخ داد، چند هفته قبل با انتشار تصاویر کامل دوربین‌های مداربسته ایستگاه مترو، در اختیار جامعه قرار گرفت؛ تصاویری که از ورود آرمیتا به ایستگاه مترو تا لحظه سوار شدن او به قطار را نشان می‌داد و مشخص‌کننده این بود که هیچ برخوردی از سوی ماموران انتظامی و... با آرمیتا گراوند رخ نداده است.
اساسا پروژه‌ آشوبی که پاییز سال قبل با شعار «زن، زندگی، آزادی» علیه امنیت ملی ایران به راه افتاد، بر پایه دروغ‌سازی و زنده به دروغ بود. کارویژه جریان آشوب و ترور، تولید و انتشار اخبار کذب برای پیشبرد اغتشاش علیه ایران بود. چنانکه در جریان اغتشاشات سال 1401، رسانه‌های آشوب دروغ‌های زیادی را بدون ارائه هیچ مدرکی و صرفا با هدف انجام عملیات روانی در جامعه طراحی و منتشر کردند.
اپوزیسیون ایرانی برای «براندازی»، هیچ گفتمان و منطق مشخصی ندارد و از همین رو نمی‌تواند بدون تحریک احساسات جامعه، اهداف خود را دنبال کند. در نتیجه دروغ‌سازی ساده‌ترین راه‌حل برای پر کردن این خلأ گفتمانی به شمار می‌رود. از همین رو باید به این موضوع اشاره کرد که اغتشاشات پاییز سال قبل با دروغ درباره مرگ مهسا امینی آغاز شد و با کشته‌سازی‌های بی‌اساس و بدون مدرک ادامه یافت. نیکا شاکرمی، سارینا اسماعیل‌زاده، حمیدرضا روحی، کیان پیرفلک، محمد حسن‌زاده، آرمیتا عباسی و اسرا پناهی، اسم رمزهایی بودند که برای پیشبرد پروژه تحریک احساسات جامعه در راستای ایجاد ناامنی در ایران به کار گرفته شدند و البته با گذشت زمان کذب بودن این موارد مشخص شد. 
حالا در شرایطی که تیرهای جریان ترور و آشوب برای از سرگیری ناامنی در ایران به سنگ خورده، این جریان ضدزندگی به دنبال دروغ‌سازی در ارتباط با فوت مرحوم آرمیتا گراوند است.
اما نکته‌ای که مدافعان و حامیان جریان موسوم به «زن، زندگی، آزادی» باید به آن توجه کنند، این است که دروغ‌های‌شان برای مردم ایران رنگ باخته است.
ابتذال این جماعت و دروغگویی و هوچی‌گری آنها از مدت‌ها قبل برای مردم ثابت شده و دیگر کسی برای‌شان ارزشی قائل نیست. عدم موفقیت دروغ‌پردازی‌ها درباره درگذشت آرمیتا گراوند نیز به همین واقعیت بازمی‌گردد.
***
دادستان تهران به دلیل نشر اکاذیب علیه ۸ نفر اعلام جرم کرد‌
دادستان تهران به اتهام نشر اکاذیب رایانه‌ای و نشر مطالب بدون سند، علیه ترانه علیدوستی، مژگان ایلانلو، هنگامه قاضیانی، تهمینه رضایی میلانی، امید توشه، سحر ولدبیگی، مریم بوبانی و هانیه توسلی اعلام جرم کرد و برای آنها پرونده قضایی تشکیل داد. پیش از این نیز از سوی دادستانی علیه کانال تلگرامی روزآروز، صادق زیباکلام، سارا معصومی و میلاد علوی به دلیل انتشار مطالب کذب، بدون سند و خلاف واقع اعلام جرم شده بود.
******
مراسم تشییع آرمیتا گراوند برگزار شد
مراسم تشییع و تدفین پیکر «آرمیتا گراوند» دانش‌آموزی که نهم مهر در پی افت فشار و برخورد سرش به لبه سکوی ایستگاه مترو دچار مرگ مغزی شد، دیروز با حضور خانواده و دوستانش در قطعه ۹۹ بهشت زهرای تهران برگزار شد. 
پس از پایان مراسم و هنگام قرائت دعا، تعدادی سعی در شعار دادن و برهم زدن نظم مراسم خاکسپاری را داشتند که بازماندگان و اقوام آن مرحوم با آنها همراهی نکردند. بی‌توجهی به شعارهای این افراد قلیل از سوی صاحبان عزا و دیگر افراد حاضر در مراسم، موجب شد این شعارها ادامه نیابد. 
صبح روز یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲، «آرمیتا گراوند»، دختر دانش‌آموزی که از ایستگاه شهدا در خط ۴ متروی تهران به سمت مدرسه می‌رفت، پس از ورود به واگن مترو دچار افت فشار شد و با برهم خوردن تعادل، سرش به سکوی مترو برخورد کرد و دچار آسیب شد. همان لحظه آرمیتا توسط عوامل اورژانس به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شد و به رغم تلاش پزشکان متاسفانه پس از گذشت ۲۸ روز، ۶ آبان ۱۴۰۲ جان خود را از دست داد. از همان ساعات اولیه، رسانه‌های ضدایرانی برخلاف همه اسناد و مدارک و گواه شاهدان عینی، اقدام به تحریف واقعیت کرده و علت وقوع این حادثه را برخورد و درگیری آرمیتا با افرادی داخل مترو بر سر حجاب اعلام کردند اما پدر و مادر آرمیتا گفتند پس از بررسی‌ و مشاهده تمام دوربین‌های مترو، برای‌شان محرز شده «هیچ  فردی در مترو با آرمیتا برخورد نداشته است». 
رسانه‌های ضد انقلاب روز گذشته با القای اخبار دروغ با استفاده از تمام توان خود تلاش کردند حاشیه‌هایی را برای این مراسم ایجاد کنند اما موفق نشدند. بررسی عملکرد 5 رسانه ضدایرانی و صفحات مجازی آنها نشان می‌دهد این رسانه‌ها در بازه زمانی 23 شهریور تا 9 آبان سال 1401 (46 روز) بیش از 38 هزار دروغ را درباره حوادث سال 1401 ایران منتشر کرده‌اند. 
دیروز نیز در مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند تعدادی با سر دادن شعارهایی می‌خواستند جو مراسم را متشنج و از این موقعیت برای رسیدن به اهداف شومی که دارند سوءاستفاده کنند اما عدم همراهی اقوام و حضار در مراسم آرمیتا گراوند، آنها را در رسیدن به اهداف‌شان ناکام گذاشت.

 


Page Generated in 0/0050 sec