printlogo


کد خبر: 270447تاریخ: 1402/8/9 00:00
اخبار

انتشار داستان‌های پنهان سیاست اشتون
کتاب «خاطرات خانم اشتون» روایت‌هایی خواندنی از داستان‌های پنهان دیپلماسی و دوره فعالیت «کاترین اشتون» توسط انتشارات ایران منتشر شد. «خاطرات خانم اشتون» تازه‌ترین کتابی‌ است که انتشارات موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران آن را بتازگی منتشر کرده است. این کتاب که خاطرات خودنوشت کاترین اشتون، سیاستمدار و دیپلمات انگلیسی است، از جمله کتاب‌های مهم در حوزه دیپلماسی‌ است که نگاه‌های بسیاری را در جهان به خود معطوف کرد. کتاب خاطرات خانم اشتون با ترجمه پروین قائمی در 333 صفحه و قطع رقعی اروپایی منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از طریق سایت انتشارات موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به نشانی ketabir.com تهیه کنند.
***
اجرای «بازگشت» در بوستان ولایت
در آستانه آغاز نمایش میدانی «بازگشت» به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی از پوستر این اثر نمایشی رونمایی شد. جدیدترین نمایش میدانی سازمان هنری - رسانه‌ای اوج با عنوان «بازگشت» از  امروز ساعت ۱۸ در بوستان ولایت تهران روی صحنه می‌رود. «بازگشت» روایتی است از سرانجام راه و انتخابی اشتباه؛ از آغاز  تا پایان راه. روایت آن لحظات از زندگی که ممکن است هر کدام از ما در آن مورد آزمایش روزگار قرار گیریم‌. این داستان روایت صبر و امید و توکل است در برابر یأس و ناامیدی. علاقه‌مندان می‌توانند از امروز برای تهیه و رزرو بلیت خود اقدام کنند.
***
یادگارهای علیرضا خمسه در موزه سینما
گنجینه علیرضا خمسه، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در موزه سینما راه‌اندازی شد. سیمرغ بلورین بیست‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، جایزه بهترین بازیگر جشنواره سینمایی فیلم پیونگ‌یانگ کره‌شمالی (جشنواره کشورهای غیرمتعهد)، 13 تندیس از جشنواره‌های مختلف، 14 لوح تقدیر از جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی و... از جمله مواردی است که توسط این هنرمند پیشکسوت در موزه سینما به یادگار گذاشته شده است.
***
فراخوان هشتمین بازار ملی پویانمایی تهران منتشر شد
فراخوان هشتمین بازار ملی پویانمایی تهران ۱۴۰۲ از سوی دبیرخانه جشنواره بین‌المللی پویانمایی کانون پرورش فکری منتشر شد. واجدان شرایط ثبت‌نام در بازار، افراد متخصص و حرفه‌ای حوزه انیمیشن (تولیدکنندگان)، تهیه‌کنندگان، ‌ سرمایه‌گذاران و فروشندگان تجهیزات و شبکه‌های خانگی هستند که می‌توانند از طریق پایگاه الکترونیکی www.tehran-animafestival.ir  مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنند. برای ثبت‌نام در بازار ملی پویانمایی تهران، ارائه مجوز فعالیت شرکت و محصولات مورد نظر الزامی است. سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در چهار بخش «مسابقه»، «خارج از مسابقه»، «نمایش ویژه» و «چشم‌انداز» از 13 تا 17 اسفند 1402 در تهران برگزار خواهد شد.
***
تنظیم برنامه ۵ ماهه اکران منظم آثار سینمایی تا پایان سال
برنامه‌ای ۵ ماهه برای اکران منظم و صحیح فیلم‌های سینمایی تا پایان سال ۱۴۰۲ در نشست صمیمانه مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی با مدیران اجرایی دفاتر پخش سینمایی تنظیم شد.  نشست روح‌الله سهرابی، مدیرکل اداره نظارت بر نمایش سازمان سینمایی با مدیران اجرایی دفاتر پخش سینمایی با هدف بحث و گفت‌وگو پیرامون شرایط اکران در سینمای ایران و بررسی روند فعلی توزیع و پخش آثار سینمایی و به منظور هماهنگی هر چه بیشتر دفاتر پخش با سازمان سینمایی برگزار شد.
***
بازپخش قسمت‌های اول تا هشتم «سرزمین مادری» از تلویزیون
با توجه به استقبال مخاطبان از سریال «سرزمین مادری» و درخواست‌ بینندگان مبنی بر بازپخش قسمت‌های پخش شده این سریال، قسمت‌های یک تا 8 این سریال از روز جمعه ۱۲ آبان‌ هر شب بعد از خبر ساعت ۲۲ از شبکه ۳ سیما پخش خواهد شد. همچنین قسمت‌های جدید این سریال نیز طبق روال گذشته روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته حوالی ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه ۳ سیما خواهد رفت. همچنین پخش آنلاین رایگان مجموعه نمایشی «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی، نویسندگی علیرضا طالب‌زاده و تهیه‌کنندگی محمد مسعود از پنجم مهر به صورت ۲ قسمت در هفته (چهارشنبه‌ها) از سایت و اپلیکیشن تلوبیون آغاز شده است.
***
«سرهنگ ثریا» از ۱۰ آبان در سینماها
«سرهنگ ثریا» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی که پیش از این با نمایش در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر با استقبال روبه‌رو شده بود، از چهارشنبه ۱۰ آبان در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود.

Page Generated in 0/0053 sec