printlogo


کد خبر: 270449تاریخ: 1402/8/9 00:00
حمایت خانه سینما از بی‌قانونی!
طرف کدام قانون ایستاده‌اید؟

گروه فرهنگ و هنر: بعد از اعلام خبر ممنوع‌الفعالیت‌شدن بازیگران زن سینما که اقدام به کشف حجاب کرده‌اند‌، تعدادی از رسانه‌ها به ‌صورت غیررسمی اقدام به انتشار گمانه‌زنی‌هایی درباره اسامی احتمالی افراد ممنوع‌الفعالیت کردند.
بعد از این اتفاق تعدادی از این بازیگران نسبت به خبر ممنوعیت فعالیت‌شان در سینما واکنش نشان دادند، در حالی که اغلب این بازیگران سال‌های زیادی است فعالیت حرفه‌ای در عرصه سینما ندارند. حالا رئیس هیات مدیره خانه سینما که اتفاقا مدیرعامل خانه هنرمندان هم هست به جای آرام کردن فضا و حمایت از اجرای قانون، در موضع‌گیری‌ای عجیب از این بازیگران حمایت کرده و آن را باعث تشویش فضای هنری کشور دانسته است. عسگرپور حتی در بخشی از مصاحبه‌ اخیرش به مدیران وزارت ارشاد حمله نیز کرده است.
بعد از این سخنان، کانون کارگردانان سینمای ایران و شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما - به عنوان 2 صنف مهم خانه سینما - در بیانیه‌ای تند سعی کردند سخنان عسگرپور را ادامه دهند و از اصل ماجرا فاصله بگیرند.
فعالیت صنفی کانون‌های مختلف خانه سینما همیشگی و قابل درک است اما شاید بهتر باشد این فعالیت را قبل از اقدامات خلاف قانون برخی بازیگران شروع کنیم و به جای تغییر زمین بازی پاسخگوی فعل اتفاق افتاده باشیم.
اگر فعالیت صنفی کانون‌های خانه سینما کمی زودتر و برای آرام کردن فضای این مشاغل انجام می‌شد، می‌توانستیم دغدغه صنفی را باور کنیم اما اگر به سخنان آنها حتی هنگام تشییع مرحوم مهرجویی دقت کنیم و بیانیه امروزشان را هم بخوانیم و نیم‌نگاهی هم به بیانیه خانه سینما در روز سینما داشته باشیم، به علاقه این گروه برای ایجاد ناهنجاری پی خواهیم برد.
نکته مهم در مقابل این سخنان موضع‌گیری خانه سینما در حمایت آنها از بازیگران بی‌حجاب، عجیب جلوه دادن این خبر است. در این رابطه باید گفت خبر اعلام شده توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون نظارت و ارزشیابی خبر جدیدی نیست و تشریحی از قانونی است که ناگفته هم وجود آن غیرقابل انکار است، از طرفی هم اشاره بیانیه نهادهای زیرمجموعه خانه سینما به نام افراد تغییر موضوع و زمین بازی است، چراکه هیچ اسمی از سوی نهادهای رسمی اعلام نشده و هرچه هست گمانه‌زنی رسانه‌هاست. پس شاید بهتر باشد نهادهای صنفی سینما بیشتر در راستای آرامش فضای کاری اعضای‌شان تلاش کنند.

Page Generated in 0/0053 sec