printlogo


کد خبر: 270455تاریخ: 1402/8/9 00:00
دور دنیا

کنعانی خطاب به مقامات آمریکایی: 
بس کنید!
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه به حمایت از ملت فلسطین ادامه می‌دهیم، به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: بس کنید.
ناصر کنعانی دوشنبه هفتم آبان ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اظهارات مقامات آمریکایی و موضوع پیام جو بایدن به ایران از جمله اظهارات اخیر «کامالا هریس» معاون جو بایدن نیز اظهار داشت: پاسخ من هم یک جمله در 2 کلمه است؛ بس کنید.  کامالا هریس در بخشی از مصاحبه خود با «سی‌بی‌اس» به لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و هشدارهای بایدن درباره لزوم عدم مشارکت ایران در درگیری‌های غزه را تکرار کرد و گفت: «یک کلمه، خیلی سرراست: نکنید».
سخنگوی دستگاه دیپلماسی  همچنین درباره حمله برخی گروه‌های عراقی به پایگاه‌های آمریکایی نیز اظهار داشت: هر چه بکارید درو می‌کنید. حمایت از تنش‌زایی و تنش‌آفرینی واکنش خواهد داشت. این را بارها صراحتا در مواضع رسمی و اعلامی و پیام‌هایی که بعضا دادیم منتقل کردیم. حمایت از متجاوز و حمایت از تنش، واکنش ملت‌ها را در پی خواهد داشت. آنچه آمریکایی‌ها می‌گویند که احیانا مورد حمله قرار گرفتند، بخشی از کنش و واکنش‌هایی است که در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی از سوی ملت‌ها و گروه‌ها که مخالف حضور آمریکا در منطقه هستند و نسبت به حمایت تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی اعتراض جدی دارند، رخ می‌دهد. این بخشی از نتیجه سیاست‌های آمریکا در منطقه است.
***
«سدیروت» شهر ارواح شده است
رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز اعتراف کردند شهر سدیروت که از نخستین شهرهایی بود که در جریان عملیات توفان الاقصی هدف عملیات حماس قرار گرفت، تقریبا خالی از سکنه و به شهر ارواح تبدیل شده است. به گزارش شبکه خبری المیادین، رسانه‌های عبری‌زبان دیروز اذعان کردند سدیروت به شهر ارواح تبدیل شده و تقریبا خالی از سکنه است. طبق گزارش این رسانه‌ها، هیچ رفت‌وآمدی در این شهر وجود ندارد و کسی در خیابان‌های آن دیده نمی‌شود. شهر سدیروت واقع در جنوب اراضی اشغالی یکی از نخستین شهرهایی بود که در عملیات توفان الاقصی هدف قرار گرفت. در حال حاضر سکوت بر این شهر حاکم شده، خیابان‌ها خالی و مغازه‌ها تعطیل هستند. شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۱۵۳۸ تن کشته شده‌اند. تاکنون اجساد ۸۲۳ کشته شناسایی و ۷۱۵ جسد برای تدفین منتقل شده است. مقامات صهیونیست اعلام کردند «روند شناسایی اجساد باقیمانده همچنان ادامه دارد». روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارانوت اشاره کرد ارتش اشغالگر اجازه انتشار اسامی ۳۱۲ نظامی شناسایی‌شده‌ای را داده که در جریان جنگ کشته شدند. 
***
افشای وجود یک پایگاه نظامی مخفی آمریکایی در نزدیکی غزه
اینترسپت نوشت 2 ماه قبل از حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی، پنتاگون قرارداد چند میلیون دلاری برای ساخت یک پایگاه نظامی مخفی در اعماق صحرای نقب، ۲۰ مایلی غزه، امضا کرد. این پایگاه قدیمی با نام رمز «سایت ۵۱۲» یک مرکز راداری است که آسمان را برای حملات موشکی به اراضی اشغالی رصد می‌کند. به گزارش ایسنا، با این حال، 7 اکتبر، زمانی که هزاران موشک حماس پرتاب شد، سایت ۵۱۲ چیزی ندید، زیرا روی ایران متمرکز بود، بیش از ۷۰۰ مایل دورتر. ارتش آمریکا بی‌سر و صدا در حال ساخت‌وساز در سایت ۵۱۲ است؛ پایگاهی طبقه‌بندی شده که بر فراز کوه هار قرن Mt. Har Qeren در نقب قرار دارد.اسناد دولتی از این پایگاه به عنوان «تأسیسات پشتیبانی حیات» نام برده است. ارتش از سازه‌های پادگان‌مانند برای پرسنل صحبت می‌کند. اگر چه جو بایدن و کاخ سفید اصرار دارند هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروهای آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی در بحبوحه جنگ با حماس وجود ندارد اما حضور نظامی مخفیانه آمریکا در سرزمین‌های اشغالی از قبل وجود دارد و قراردادهای دولتی و اسناد بودجه نشان می‌دهد این حضور به وضوح در حال رشد است. 
تأسیسات 35.8 میلیون دلاری نیروهای ایالات متحده، که به طور عمومی اعلام نشده یا قبلا گزارش نشده بود، به طور غیرمستقیم در اعلامیه قرارداد دوم آگوست توسط پنتاگون مورد اشاره قرار گرفته است. اگر چه وزارت دفاع تلاش کرده ماهیت واقعی سایت را پنهان کند - و آن را در اسناد دیگر صرفاً به عنوان یک پروژه «طبقه‌بندی شده در سراسر جهان» توصیف کرده است - اسناد بودجه بررسی شده توسط اینترسپت نشان می‌دهد این سایت بخشی از سایت ۵۱۲ است؛ زمانی که سال ۲۰۱۷ دو طرف یک سایت نظامی را با بودجه دولتی آمریکا افتتاح کردند که صدای آمریکا آن را «اولین پایگاه نظامی آمریکا در خاک اسرائیل» خواند. تزویکا هایموویچ، ژنرال نیروی هوایی رژیم صهیونیستی  آن را «تاریخی» خواند و گفت: ما برای نخستین بار یک پایگاه آمریکایی در اسرائیل ایجاد کردیم. یک روز بعد، ارتش آمریکا موجودیت این پایگاه را تکذیب کرد و اصرار داشت این پایگاه صرفاً یک «محل زندگی» برای سربازان آمریکایی شاغل در یک پایگاه اسرائیلی است. ارتش آمریکا از زبان مشابهی برای توصیف تأسیسات جدید در سرزمین‌های اشغالی استفاده می‌کند، که به عنوان «منطقه پشتیبانی از زندگی» توصیف می‌شود. چنین ابهامی در سایت‌های نظامی ایالات متحده است که پنتاگون می‌خواهد پنهان کند. 

Page Generated in 0/0055 sec