printlogo


کد خبر: 270456تاریخ: 1402/8/9 00:00
اخبار

مجازات فیفا علیه رئیس جنجالی فدراسیون فوتبال اسپانیا
فیفا مدت مجازات رئیس جنجالی فدراسیون فوتبال اسپانیا را اعلام کرد. فیفا به صورت رسمی از محرومیت 3 ساله لوئیس روبیالس از همه فعالیت‌های مرتبط به فوتبال خبر داد. پیش‌تر فیفا او را به مدت 3 ماه از همه فعالیت‌های فوتبالی محروم کرده بود که این محرومیت را به 3 سال افزایش داد. رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از قهرمانی تیم‌ ملی زنان در جام جهانی، اقدامی غیراخلاقی با مهاجم این تیم داشت و موجب شد پس از کش‌وقوس‌های فراوان از سمت خود کناره‌گیری کند. اقدام او موجی از نارضایتی را در کشور اسپانیا و در میان زنان ایجاد کرد و همین موضوع باعث شد فیفا این حکم را برای او صادر کند. 
***
اعطای پاداش بازی‌های پارآسیایی به متقیان و مرادی
با دستور وزیر ورزش، هاشمیه متقیان و زینب مرادی 2 ورزشکار حاضر در بازی‌های پارآسیایی هانگژو، پاداش قهرمانی و نایب قهرمانی این بازی‌ها را دریافت خواهند کرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در پی پس گرفتن مدال طلای هاشمیه متقیان و مدال نقره زینب مرادی در ماده 56 F پرتاب نیزه بانوان بازی‌های پارآسیایی از سوی کمیته برگزاری بازی‌ها، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان دستور داد پاداش قهرمانی و مدال طلای این بازی‌ها به هاشمیه متقیان و پاداش نایب قهرمانی و مدال نقره به زینب مرادی (مبلغ مصوب آیین‌نامه تجلیل از قهرمانان) پرداخت شود. 
***
جلسه قلعه‌نویی و نبی درباره برنامه‌های تیم ملی
سرمربی و مدیر تیم‌ ملی کشورمان نشستی را برگزار کردند. 
به گزارش فارس، اردوی آتی تیم‌ ملی فوتبال کشورمان برای ۲ بازی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان قرار است ۲۰ آبان آغاز شود. به همین منظور مهدی محمد‌نبی، مدیر تیم‌ ملی و نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال جلسه‌ای را با امیر قلعه‌نویی، سرمربی این تیم  درباره برنامه‌های پیش رو برگزار کرد. قرار است آنها بزودی نشستی را هم با مدیران سازمان لیگ برگزار کنند و احتمال ضعیفی وجود دارد باز هم برنامه‌های دیدارهای لیگ برتر دستخوش تغییر شود. تیم ملی ۲۵ آبان مقابل هنگ‌کنگ قرار می‌گیرد و روز 27 آبان برای بازی با ازبکستان که در تاریخ ۳۰ آبان برگزار می‌شود، راهی تاشکند خواهد شد. 
***
قلی‌زاده به جام ملت‌های آسیا می‌رسد
علی قلی‌زاده می‌تواند بزودی به میادین بازگردد و شانس حضور در جام ملت‌های آسیا را دارد. به گزارش سایت Transfery، علی قلی‌زاده با قراردادی 3 ‌ساله راهی لخ‌پوزنان لهستان شد. لخ‌پوزنان برای این بازیکن مبلغ 1.8 میلیون یورو پرداخت کرد و قرارداد او تا پایان ژوئن ۲۰۲۶ اعتبار دارد. ارزش این بازیکن ایرانی 1.8 میلیون یورو است و به همین دلیل پوزنان تصمیم گرفت یکی از گران‌ترین نقل‌وانتقالات تاریخ لیگ فوتبال لهستان را انجام دهد. با این حال قلی‌زاده هنوز نتوانسته برای لخ‌پوزنان به میدان برود و به دلیل مصدومیت دور از میادین بوده است. سران لخ‌پوزنان لهستان اعلام کردند قلی‌زاده بزودی از بند مصدومیت رهایی یافته و می‌تواند تا نهایت ۳ هفته دیگر به میادین بازگردد. به این ترتیب قلی‌زاده می‌تواند تا قبل از شروع جام ملت‌های آسیا خودش را در تیم باشگاهی‌اش در لهستان نشان دهد و به این رقابت‌ها دعوت شود. بازیکن ایرانی چند سال برای تیم شارلوای بلژیک به میدان رفت و ۱۴۳ بازی برای این تیم انجام داد. او بهار به صورت قرضی به کاظم‌پاشای ترکیه رفت و در آنجا بود که از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و در نتیجه از فروردین از فوتبال دور بوده است. مصدومیت و مشکلات این بازیکن در واقع شانس لخ‌پوزنان را برای خرید او افزایش داد و تیم‌های زیادی که خواهان این بازیکن بودند، از خرید قلی‌زاده منصرف شدند. 

Page Generated in 0/0056 sec