printlogo


کد خبر: 270476تاریخ: 1402/8/9 00:00
اخبار

بازداشت 19 عامل گروهک تروریست منافقین در سیستان وبلوچستان
منطقه جنوب شرق کشور به لحاظ حساسیت‌های قومی و مذهبی‌ای که دارد، همواره مورد توجه گروه‌های آشوب‌طلبی بوده که به دنبال ایجاد ناامنی در ایران هستند. در جریان اغتشاشات سال قبل نیز شاهد تلاش گسترده جریان پشت پرده اغتشاشات برای راه‌اندازی آشوب در استان سیستان‌وبلوچستان بودیم که با هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ناکام ماند. با این حال به نظر می‌رسد گروه‌های ضدایرانی همچنان پروژه ایجاد ناامنی در سیستان‌وبلوچستان را دنبال می‌کنند. در همین رابطه می‌توان به بازداشت چند نفر از عوامل گروهک تروریست منافقین در این منطقه از کشور اشاره کرد.
روز گذشته اداره کل اطلاعات استان و سازمان اطلاعات سپاه سیستان‌وبلوچستان در بیانیه‌ای مشترک از بازداشت ۱۹ عامل گروهک منافقین در سیستان‌وبلوچستان خبر دادند.
در بیانیه مشترک اداره کل اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه سیستان‌وبلوچستان آمده است: به استحضار مردم فهیم و بصیر استان سیستان‌وبلوچستان می‌رساند هم‌راستا با طراحی سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای بی‌ثبات‌سازی کشور در سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱، گروهک جنایت‌پیشه منافقین نیز دست به اقدامات متعدد تروریستی و ایذایی‌ زده است. این گروهک که از گذشته در پی نفاق‌افکنی در جنوب شرق کشور بر بستر تنوع قومی و مذهبی بوده، طی ماه‌های اخیر پس از نشان، جذب و آموزش تعدادی از عناصر مستعد در فضای مجازی، آنها را به ترور چهره‌های شاخص قومی و مذهبی، ایجاد ناامنی از طریق دامن زدن به اغتشاشات، آسیب رساندن به اموال عمومی، تعرض به مراکز نظامی و انتظامی و سر دادن شعارهای ساختار شکن در مراسم نماز جمعه موظف کرده است.
با حصول اطلاعات اولیه، سربازان و پاسداران گمنام امام زمان(عج) طی سلسله اقدامات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی، ضمن رصد دقیق و شناسایی تحرکات منافقین، در اقدامی هماهنگ شبکه گسترده آن گروهک وابسته را شناسایی و ۱۹ عضو آن را در سطح استان بازداشت کردند. از مردم ولایت‌مدار و شریف سیستان‌وبلوچستان تقاضا دارد با عنایت به نقشه‌های شوم دشمن برای برهم زدن انسجام، آرامش و امنیتِ استان، با حفظ هوشیاری همیشگی، بویژه در ارتباطات فضای مجازی، همچون گذشته هرگونه موارد مشکوک را در اسرع وقت به ستادهای خبری وزارت اطلاعات یا سازمان اطلاعات سپاه گزارش کنند.
***
وزیر کشور: 
وقتی در پدافند غیرعامل به اوج برسیم دشمن دست از تهدید بر‌می‌دارد
وزیر کشور روز گذشته در همایش گرامیداشت بیستمین سالروز تأسیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: قبلا تصور می‌شد دوران پدافند غیرعامل گذشته است و دشمن بمب‌هایی دارد که تا عمق ۱۰۰ متر وارد زمین می‌شود یا اینکه امروز همه چیز را با ماهواره‌ها کنترل و شناسایی و بموقع حمله می‌کنند. بنابراین پدافند غیرعامل ارزشی ندارد یا شدنی نیست یا با سلاح‌های امروز مفهومی جدی‌ محسوب نمی‌شود.
احمد وحیدی با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل حرکت ماندگاری است و مانایی آن از پدافند عامل بیشتر است، گفت: اگر پدافند غیر عامل بخوبی اجرا شود، نیمی از راه را در برابر تهدیدها رفته‌ایم. چون اگر دشمن احساس کرد نمی‌تواند موفق باشد، در تصمیم خود برای عملی کردن تهدیدها بازنگری می‌کند. وی در آخر اضافه کرد: وقتی در پدافند غیرعامل هم به اوج برسیم، دشمن دیگر دست از تهدید برمی‌دارد. تهدید برای زمانی است که امکان پیروزی در آن باشد اما زمانی که امکان شکست در آن کاملا محتمل است و حتی احتمال آسیب‌پذیری نیست، خود به خود از تهدید دست برمی‌دارد.
***
هیأت‌ پارلمانی ایران و روسیه:
جنایات صهیونیست‌ها فوری متوقف شود
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در رأس هیاتی به مسکو سفر کرده ‌است، دیروز با «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته بین‌الملل ‌و «آندری کارتاپولوف» رئیس کمیته دفاع دوما در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.
وحید جلال‌زاده که پس از روسیه در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود عازم ترکیه شد، از مواضع سازنده مسکو درباره جنایات صهیونیست‌ها در غزه و وتوی قطعنامه آمریکا ضد منافع مردم فلسطین در شورای سازمان ملل تقدیر کرد.
وی با اشاره به فاصله گرفتن اروپایی‌ها از مواضع آمریکا در موضوع خاورمیانه عنوان کرد اتفاقات غزه در روزهای اخیر انزوا و شکست سیاست خارجی آمریکا را آشکار کرد.
رئیس کمیته بین‌الملل دومای دولتی روسیه نیز در این دیدار گفت: آمریکا به دنبال افزایش تنش در جنگ غزه است و با وجود تمام تلاش‌های دیپلماتیک ایران، روسیه و جامعه بین‌الملل، به صورت یکجانبه از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.  لئونید اسلوتسکی همچنین پروژه کریدور شمال - جنوب را رقیبی برای کانال سوئز و تنگه دریای سیاه برشمرد و نسبت به تکمیل هر چه سریع‌تر آن اظهار امیدواری کرد.
همچنین کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاع دوما نیز گفت: آمریکا با تحمل شکست در اوکراین، سوریه و افغانستان، در غزه با حمایت از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به دنبال احیای چهره تخریب شده خود است اما تلاش‌های آن‌ راه به جایی نخواهد برد.

Page Generated in 0/0062 sec