printlogo


کد خبر: 270493تاریخ: 1402/8/10 00:00
اخبار

پژمان جمشیدی و امین حیایی در «کوکتل مولوتف»
فیلمبرداری فیلم سینمایی «کوکتل مولوتف» ساخته حسین دوماری به پایان رسیده و مراحل فنی پس از تولید فیلم آغاز شده است. فیلمبرداری فیلم سینمایی «کوکتل مولوتف» به کارگردانی حسین دوماری، تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور، نویسندگی احمد رفیع‌زاده و سرمایه‌گذاری و مجری طرحی علی مجیدی به پایان رسید. «کوکتل مولوتف» روایتی کمدی از دهه ۵۰ است. امین حیایی، احمد مهرانفر، ستاره پسیانی، یکتا ناصر، پژمان جمشیدی، علیرضا استادی، سیاوش چراغی‌پور، نیلوفر کوخانی، شادی خلیلی، محمد نیکبخت، سعید امیرسلیمانی و کمند امیرسلیمانی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند. 
***
دعوت ۶ مستند از ایران به جشنواره ایدفا
سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام فهرست فیلم‌های امسال خود را تکمیل کرد که با حضور ۶ اثر از ایران همراه خواهد بود. مستند بلند «رویاباف و قاضی» ساخته حسام اسلامی، مستند کوتاه «پدرم» ساخته پگاه آهنگرانی، مستند بلند «تهران دیگر انار ندارد» به کارگردانی مسعود بخشی، مستند بلند «قضیه شکل اول، شکل دوم» ساخته عباس کیارستمی، مستند کوتاه «مست دل» از مریم تفکری و مستند بلند «گفت‌وگو با رودها» ساخته محسن مخملباف در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته می‌شوند. 
***
«کاپیتان» به استونی می‌رود
 فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی سید‌صابر امامی در دومین حضور بین‌المللی خود این ‌بار در بخش غیررقابتی بزرگ‌ترین فستیوال زیر مجموعه جشنواره شب‌های سیاه تالین اکران می‌شود. این بخش با عنوان «جشنواره کودکان و نوجوانان فقط فیلم» استونی میزبان فیلم‌های کودک و نوجوان خواهد بود. 
فیلم «کاپیتان» دومین ساخته بلند محمد حمزه‌ای پس از «آذر» است که به دغدغه‌ها و مشکلات کودکان سرطانی می‌پردازد. 
این فیلم پیش از این در بخش رقابتی بیست‌وهشتمین دوره جشنواره کودکان و نوجوانان اشلینگل آلمان مورد توجه و استقبال قرار گرفته بود. همچنین سال گذشته در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمد. 
بیست‌وسومین دوره این جشنواره از تاریخ ۳ تا ۱۹ نوامبر برابر با ۱۲ تا ۲۸ آبان‌ سال جاری همزمان با جشنواره اصلی تالین در کشور استونی برگزار می‌شود. سی و ششمین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) که مهم‌ترین رویداد سینمایی در عرصه مستند جهان محسوب می‌شود از تاریخ ۸ تا ۱۹ نوامبر (۱۷ تا ۲۸ آبان) در کشور هلند برگزار می‌شود.  
***
انتشار «هفت‌ هزار و سیصد و یک روز بعد» تازه‌ترین رمان سوره مهر 
رمان «هفت‌ و هزار و سیصد و یک روز بعد» تازه‌ترین اثر راضیه بهرامی‌راد در انتشارات سوره‌ مهر به چاپ رسید. بهرامی‌راد در این رمان به زندگی و مشکلات زنی به نام سلما پرداخته است. زنی تنها که منتظر فرزندی است که چند سال قبل از او جدا کرده‌اند. مردم سلما را شوم می‌دانند، چون او چیزهایی می‌بیند که دیگران قادر به دیدن آنها نیستند. همدم تنهایی او پری دریایی زیبا و آرامی است با چشمانی فیروزه‌ای که در کارون و نزدیک لنج سلما زندگی می‌کند. استفاده از عنصر خیال یکی از ویژگی‌های برجسته کتاب است که با جنگ در خرمشهر گره خورده است. کتاب در 3 فصل نگارش شده و جوانان و بزرگسالان مخاطبان اصلی آن هستند. 
«هفت‌ هزار و سیصد و یک روز بعد» از جمله رمان‌ها درباره خرمشهر است که انتشارات سوره مهر از سال گذشته تاکنون چند جلد آن را همچون: «موندو»، «وقتی حیات خواب بود»، «نورچشمی»، «میحانه میحانه»، «بَشکوچ» و «خون براده‌هایی از شهر» منتشر کرده است.«هفت ‌هزار و سیصد و یک روز بعد» در کارگاه قصه و رمان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری تهیه شده و با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه در ۲۲۷ صفحه به قیمت ۱۲۵ هزار تومان در بازار کتاب موجود است.
***
سروده مصطفی رحماندوست آلبوم موسیقی شد
آلبوم «نوشتم دوستت دارم» که از تولیدات واحد موسیقی اداره‌کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان است برای گروه سنی کودک وارد بازار موسیقی شد. آلبوم «نوشتم دوستت دارم» شامل ۱۳ قطعه با نام‌های «اون کیه؟!»، «نوشتم دوستت دارم»، «جوجه نوک طلا»، «لالایی»، «شب ماندنی نیست»، «نقاشی من»، «صد دانه یاقوت»، «دنیا بزرگ و زیباست»، «پس باز نغمه سر کن»، «باز هم بازی» و «دوستی شیرین است» سروده مصطفی رحماندوست، «مامان مهربون من» سروده زهره دری‌سده و «آدم برفی»، سروده عبدالرحمن ذکایی است که با آواز ایرانی سعید حکیم‌زاده اجرا می‌شود.

Page Generated in 0/0062 sec