printlogo


کد خبر: 270498تاریخ: 1402/8/10 00:00
ورود رسمی ارتش مردمی یمن به مقابله با رژیم صهیونیستی
توفان انصارالله
ارتش یمن با موشک و پهپاد اراضی اشغالی را هدف قرار داد

بیست‌وپنجمین روز جنگ غزه با غافلگیری برای رژیم صهیونیستی همراه بود. ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته برای بیست‌وپنجمین روز به بمباران شدید نوار غزه ادامه داد، از آن طرف، ایلات هدف حمله یک پهپاد قرار گرفت و رسانه‌های عبری مدعی شدند این پهپاد را بر فراز دریای سرخ ساقط کردند و آژیرهای خطر در بسیاری از شهرهای اشغالی به صدا درآمد. رسانه‌های صهیونیستی همچنین ادعا کردند مبدأ این حمله پهپادی، به احتمال زیاد یمن بوده است. این ادعا در حالی است که صدای آژیر در تمام بندر ایلات و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف آن به صدا درآمد و شنیده شدن صدای انفجار نیز در این مناطق تایید شد. منابع صهیونیست همچنین از شنیده ‌شدن حداقل ۳ انفجار در منطقه ایلات گزارش ‌دادند.
در همین حال سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته اعلام کرد با موشک بالستیک و پهپاد اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داده‌اند. سرتیپ یحیی سریع گفت: بنا به درخواست مردم یمن، نیروهای مسلح یمن عملیات گسترده موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی انجام داده است. وی افزود: نیروهای مسلح یمن این آمادگی را دارد که دست به عملیات بیشتری علیه اشغالگران در فلسطین اشغالی بزند. سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد: در مقابل آنچه مردم فلسطین در نوار غزه در معرض تجاوزات وحشیانه آمریکا و اسرائیل قرار گرفته‌اند، باید با توکل به خدا و پیروزی بر ظلم و ستمی که بر مردم عزیز فلسطین روا داشته شده، به وظیفه خود عمل می‌کردیم. وی افزود: تعداد زیادی موشک بالستیک و کروز و تعداد زیادی پهپاد را به سمت اهداف مختلف دشمن صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرتاب کردیم. سخنگوی ارتش یمن گفت: تایید می‌کنیم این عملیات سومین عملیات در حمایت از برادران مظلوم‌مان در فلسطین است.
وی اظهار کرد: تا توقف تجاوز رژیم اسرائیل به حملات دقیق‌تر خود با راکت و پهپاد ادامه خواهیم داد. یحیی سریع گفت: موضع مردم یمن در قبال آرمان فلسطین ثابت و اصولی است و مردم فلسطین حق کامل دفاع از خود و استفاده از حقوق کامل خود را دارند. وی تصریح کرد: آنچه منطقه را بی‌ثبات می‌کند و دایره درگیری را گسترش می‌دهد، ادامه جنایات و کشتارهای رژیم اسرائیل علیه مردم نوار غزه و سراسر فلسطین است. آنچه منطقه را بی‌ثبات می‌کند و دایره درگیری را گسترش می‌دهد، تعهد مستمر دشمن به انجام جنایت و قتل‌عام مردم نوار غزه و تمام فلسطین است.
نخست‌وزیر دولت صنعا نیز گفت به‌رغم دوری جغرافیایی اما هیچ مانعی برای نقش‌آفرینی یمن در نبرد با رژیم صهیونیستی وجود ندارد. «عبدالعزیز بن حبتور» در مصاحبه‌ای بار دیگر تأکید کرد یمن جزئی از محور مقاومت به شمار می‌رود. وی به شبکه المیادین گفت: «حماس بخش جدایی‌ناپذیر مردم فلسطین است و آنها و مقاومت را نمی‌توان ریشه‌کن کرد، بازگرداندن فلسطین به عنوان سرزمین ربوده‌شده به مردمش جز با مقاومت با تمام ابزارها، میسر نیست». بن حبتور همچنین گفت یمنی‌ها در همبستگی مطلق با مردم غزه و تمام فلسطین، جنوب لبنان، جولان اشغالی و تمام سرزمین‌های عربی هستند. نخست‌وزیر دولت صنعا تاکید کرد به رغم بعد مسافت اما هیچ مانعی در برابر یمن برای نقش‌آفرینی در نبرد با رژیم اسرائیل وجود ندارد.
گفتنی است در حال حاضر نیروهای مقاومت با نیروهای زمینی اشغالگران در مرزهای شمالی غزه مقابله می‌کنند. از سوی دیگر یمنی‌ها روز گذشته در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها چندین موشک به تل‌آویو شلیک کردند. حجم خرابی موشک‌های شلیک شده نشانگر آن است که این موشک‌ها احتمالا همان موشک‌های پرتاب شده انصارالله به سمت تل‌آویو است. شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی هم خبر داد بر اثر اصابت راکت به یک منزل در شهرک «نتیفوت» ۳ شهرک‌نشین به هلاکت رسیدند. رادیو ارتش اسرائیل هم اذعان کرد سامانه گنبد آهنین نتوانسته است چند موشک را که به سمت تل‌آویو شلیک شد، رهگیری کند.
«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه یکشنبه (۲۹ اکتبر) ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفته بود: «عملیات توفان الاقصی تمام چیزهایی را از بین خواهد برد که اسرائیل و امپریالیسم جهانی ایجاد کرده بودند، لذا دیگر در جهان عرب، چیزی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت. اتاق عملیات‌های مشترکی وجود دارد که برای مقابله با هر گونه حماقت رژیم صهیونیستی درباره یورش [زمینی] به غزه، فعالیت می‌کند». این مقام یمنی با تأکید بر اینکه تهدیدهای آمریکا برای این است که ملت یمن به وظیفه خود در قبال ملت فلسطین عمل نکند، تصریح کرد: «به برادران فلسطینی می‌گویم همه با شما هستند، از ملت‌ها گرفته تا جنبش‌های مقاومت تا اینکه این حمله وحشیانه شکست بخورد».
حملات اسرائیل به نوار غزه وارد مرحله جدیدی شده است. بعد از انتشار فیلم 3 اسیر زن اسرائیلی توسط مقاومت فلسطین (حماس)، پس‌لرزه بزرگی در درون سرزمین‌های اشغالی رخ داد. در این فیلم یک اسیر زن صهیونیست از نتانیاهو با خشم زیاد خواستار آزادی اسرا و توافق با حماس شد. از سوی دیگر درگیری‌های زمینی محدود بین نیروهای اسرائیلی و حماس و جهاد اسلامی در اطراف غزه و برخی مناطق شهری ادامه دارد. سه‌شنبه در پاسخ به جنایات اشغالگران در غزه، گردان‌های القسام، کیبوتص نیریم، العین الثالثه و سایت نظامی مارس را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داد. این گردان‌ها همچنین صحنه‌هایی از مبارزه نیروهای خود با نیروهای زمینی اشغالگر در غرب ایرز در روز یکشنبه را منتشر کرد. از سوی دیگر حمله از سمت یمن به بندر ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی سر و صدای زیادی به پا کرد. از طرف دیگر اسرائیل بسیار تلاش می‌کند از سمت شمال غزه وارد این باریکه شود اما تاکنون با شکست روبه‌رو شده است.
* مقاومت مانع حمله زمینی اسرائیل به غزه شد
به گزارش خبرنگار العربی الجدید، ارتش رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند بیشتر به مناطق مرزی شمال غزه نفوذ کند و این مناطق از صبح دیروز شاهد شدیدترین درگیری‌های مسلحانه بین مقاومت و ارتش اشغالگر بوده است. درگیری‌ها و انفجارهای ناشی از گلوله‌های خمپاره شرق القراره در خان یونس را دربرگرفت. گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد: نیروهای پیاده رژیم صهیونیستی را در نزدیکی گذرگاه کرم ابوسالم با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادیم. القسام همچنین گفت: مبارزان القسام از یک کمین مستحکم به سمت نیروهای اشغالگر که به شمال غزه نفوذ کردند، آتش گشودند و آنها را با گلوله‌های خمپاره یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند. القسام در بیانیه دیگری افزود: مبارزان القسام یک خودروی صهیونیست‌ها در شرق ایرز را با یک بمب و ۲ گلوله خمپاره یاسین ۱۰۵ منهدم کردند. القسام پیش از این در بیانیه‌ای در تلگرام خود نوشت: مبارزان القسام با مسلسل با نیروهای دشمن در حال نفوذ به محور جنوب غزه، درگیر شدند و ۴ خودرو را با گلوله‌های سلاح زره‌کوب یاسین ۱۰۵ و تله‌های انفجاری هدف قرار دادند. در این بیانیه آمده است: گردان‌های القسام ۲ تانک و بولدوزر رژیم صهیونیستی را در شمال غرب محور غزه با ۲ فروند گلوله سلاح یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند. گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد مبارزان آن در حال مقابله با نیروهای ارتش اشغالگر در حال نفوذ به جنوب نوار غزه و درگیری با آنها با مسلسل و موشک هستند. گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی هم دیروز گفت مقر و اطراف کرم ابوسالم را با موشک و حملات خمپاره‌ای هدف قرار داده است. این گردان‌ها همچنین از بمباران «کیسوفیم» و «سایت نظامی میقن» با گلوله‌های موشکی خبر داد.
ارتش اشغالگر هم اعلام کرد آژیر خطر در کیبوتص نیریم در جنوب اراضی اشغالی به صدا درآمد. درگیری‌ها در طول شب بین گروه‌های مقاومت و نیروهای اشغالگر در مناطق شرق جبالیا و شمال غرب بیت لاهیا متوقف نشد و ادامه داشت. رسانه‌های عبری در این باره اعلام کردند در طول شب شدیدترین درگیری بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در شمال و شرق غزه رخ داد.
* منبعی در مقاومت: در حال مقابله با تلاش‌های دشمن برای پیشروی به سمت شمال هستیم
یک منبع در مقاومت فلسطین به العربی الجدید گفت: عناصر مقاومت در حال مقابله با نیروهای دشمن هستند که در حال تلاش برای پیشروی در مناطق شمالی نوار غزه، شمال غرب بیت لاهیا، شرق و شمال بیت حانون و شرق جبالیا هستند. وی خاطرنشان کرد: ارتش اشغالگر در تلاش برای پیشروی خود از پوشش آتش سنگین از هوا و زمین استفاده می‌کند. این منبع با اشاره به اینکه ارتش اشغالگر خودروهای نظامی خود را در مناطق مرزی تقویت کرده است، گفت: در مناطقی که دشمن قصد نفوذ دارد با آنها می‌جنگیم. وی افزود: «از تسلیحات ضدزره و خمپاره برای حمایت از نیروهای‌مان که مستقیما با نیروهای اشغالگر درگیر هستند، استفاده می‌کنیم». 
* اندازه بمب اتم هیروشیما بر سر غزه بمب ریخته شد!
تاکنون به گفته مسؤولان اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه بیش از 10 هزار انسان بیگناه در حملات بی‌وقفه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه، شهید و مفقود شده‌اند و البته هر لحظه احتمال افزایش این آمار وجود دارد. به گفته مسؤولان فلسطینی در نوار غزه و یونیسف، بیشتر قربانیان این حملات را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوزات به نوار غزه بیش از 18 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه فرو‌ریخته است که به اندازه وزن بمب اتم ریخته شده توسط آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی است. 
نتانیاهو هم در اظهاراتی مدعی شد جنگ با مردم غزه وارد مرحله سوم خود شده است. او که به شدت تحت فشار افکار عمومی داخلی است، روز گذشته در پیامی از آزادی یک اسیر سرباز زن اسرائیلی خبر داد. البته روزنامه اسرائیل هیوم در خبری از منبع آگاه در حماس اعلام کرد این زن در لیست اسرای حماس نبوده است(!) خبرگزاری الجزیره هم با بررسی لیست اسرا در هاآرتص دریافت نامی از وی در لیست قدیمی منتشر شده نیست و بعد از آزادی نامش اضافه شده است که این شواهد نشان‌دهنده آن است که بعد از انتشار کلیپ 3 اسیر زن اسرائیلی نتانیاهو به شدت تحت فشار است و قصد دارد در جنگ رسانه‌ای بازنده نشود. 
روز گذشته ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اهداف حمله به غزه را اعلام کرد؛ نابود کردن حماس، فاصله انداختن و حذف تمام تهدیدات از نوار غزه و آزادی اسرای اسرائیلی.
فایننشال‌تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش کرده رهبران کشورهای اروپایی را متقاعد کند به مصر فشار بیاورند تا پناهجویان از نوار غزه را بپذیرد. 
در این گزارش آمده است: نتانیاهو در دیدار هفته گذشته خود با رهبران اروپایی چنین درخواستی را مطرح کرده است و شماری از سران کشورهای اروپایی از جمله چک و اتریش از این درخواست حمایت کرده‌اند. با این‌حال آن‌طور که در این گزارش آمده است، شماری از کشورهای کلیدی همچون فرانسه، آلمان و انگلیس با ایده نتانیاهو مخالفت کرده و آن را «واهی» خوانده‌اند. بنا به گفته این منابع، نتانیاهو در دیدارهای خود با رهبران اروپایی نقش مصر در تحولات غزه را مورد بحث قرار داده است و ظاهراً رهبران کشورهای اروپایی در نهایت موافقت کرده‌اند مصر باید نقش کلیدی در ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه ایفا کند اما نمی‌توان به این کشور برای پذیرش فلسطینیان نوار غزه فشار آورد. یک دیپلمات از کشورهای غربی که نامی از وی برده نشده است، در این باره گفت: «نتانیاهو به شدت اصرار داشت راه حل این است که مصری‌ها مردم غزه را حداقل برای دوران درگیری‌های فعلی بپذیرند اما ما این قضیه را جدی نگرفتیم، زیرا موضع مصر همواره بسیار روشن و صریح بوده است و آنها چنین کاری نمی‌کنند». طبق گزارش فایننشال‌تایمز، 2 منبع آگاه دیگر تصریح کردند مذاکرات جداگانه‌ای درباره انتقال زخمی‌های نوار غزه به مصر در جریان است اما هنوز به طور قطعی مشخص نیست که در این زمینه توافق حاصل شود. پیش‌تر فایننشال تایمز گزارش کرده بود که مصر در واکنش به فشار غرب به قاهره برای پذیرش یک میلیون پناهجو از نوار غزه، تهدید کرده بود این پناهجویان را به کشورهای اتحادیه اروپایی خواهد فرستاد. بنا بر این گزارش، مصر قصد دارد به نوار غزه امدادرسانی کند اما به شدت با ورود شمار زیادی از پناهجویان فلسطینی به این کشور مخالف است. پیش از این، سندی به بیرون درز کرد که نشان می‌داد وزارت اطلاعات رژیم اسرائیل خواستار کوچ اجباری و دائم 2.3 میلیون ساکن نوار غزه به صحرای سینا شده است. 
* جنایت فاجعه‌بار صهیونیست‌ها در جبالیا
رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت دیوانه‌وار خود اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کرد. طبق تصاویر منتشر شده از این جنایت صهیونیست‌ها، عمق فاجعه حمله به جبالیا وحشتناک است. وزارت بهداشت فلسطین خبر داد در جریان بمباران اردوگاه جبالیای غزه، تا لحظات اولیه بیش از ۱۰۰ نفر شهید و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شده بودند.

Page Generated in 0/0059 sec