printlogo


کد خبر: 270508تاریخ: 1402/8/10 00:00
اخبار

بودجه ستاد نانو باید به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برسد
معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: ما در حوزه میکرو بسیار عقب هستیم و پنجره فرصت ایران در حوزه میکروالکترونیک‌ها و سنسورها در حال بسته شدن است؛ پتانسیل ستاد از محل منابع مستقیم، منابع تبصره ۱۸، منابع اعتبار مالیاتی و... تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان جا دارد. روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو اظهار کرد: ستاد نانو جزو یکی از تأثیرگذارترین و جریان‌سازترین ستادها در حوزه ترویج و توسعه علم بویژه در نانو بوده است. وی تصریح کرد: تا پایان برنامه هفتم توسعه 6 مرکز ملی آفرینش خواهیم داشت که یکی از آنها مرکز آفرینش ریزفناوری‌هاست. 
دهقانی خاطرنشان کرد: ما در‌حوزه مقالات و در تولید محصولات نانو رتبه‌های سوم و چهارم دنیا را داشتیم اما نقد جدی این بوده است که این دستاوردهای علمی در جاهای دیگر استفاده و سپس به فناوری تبدیل شده است. معاون علمی رئیس‌جمهور اظهار کرد: حاصل 20 سال تجربه نانو این است که ما شاهد تعداد زیادی فناوری هستیم که باید به کاربرد تبدیل شود و در بحث کاربرد فناوری‌ها به اقتصاد دانش‌بنیان شاهد شکوفایی در ستاد توسعه فناوری نانو هستیم. 
وی گفت: پتانسیل ستاد از محل منابع مستقیم، منابع تبصره 18، منابع اعتبار مالیاتی و منابع معاونت علمی تا 1000 میلیارد تومان نیز جا دارد. نظام‌بخشی به فعالیت‌های ستاد، مشارکت‌ها با صندوق و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار ستاد است. وی اظهار کرد: نکته مهم این است که با 1000 میلیارد تومان کار زیادی هم انجام نمی‌شود، چرا که در دنیا هزینه‌های چندصد میلیارد دلاری می‌شود. 
***
حمایت بیمه سلامت از بیماران خاص و صعب‌العلاج
در حال حاضر ۱۰۷ گروه بیماری تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته‌اند و بیماران می‌توانند از مزایای این صندوق برخوردار شوند. به گزارش سازمان بیمه سلامت، بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج همواره از پرهزینه‌ترین بیماری‌ها برای بیماران و نظام سلامت بوده‌اند، در همین راستا از سال گذشته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت راه‌اندازی شده است تا میزان هزینه‌های این بیماران کاهش یابد. هم اکنون 107 گروه بیماری خاص و صعب‌العلاج نظیر سرطان‌ها، تالاسمی، ام‌اس، پیوند کلیه، دیابت، اوتیسم، سیستیک فیبروزیس، بیماری‌های متابولیک و... امکان استفاده از مزایای این صندوق را دارند. 
***
آغاز ثبت‌نام کنکور «تربیت معلم» از 2 هفته دیگر
قرار است برای نخستین‌بار جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به منظور تربیت معلمان آینده کشور، از طریق برگزاری کنکوری مجزا موسوم به کنکور «تربیت معلم» انجام شود که ثبت‌نام برای شرکت در این کنکور از حدود 2 هفته دیگر آغاز و آزمون آن نیز در اردیبهشت‌ماه همزمان با آزمون کنکور سراسری برگزار می‌شود. در راستای اجرای مصوبه «سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان» شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای نخستین‌بار جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به منظور تربیت معلمان آینده کشور، از طریق برگزاری کنکوری اختصاصی و مجزا از کنکور سراسری انجام می‌شود. 
آیین‌نامه برگزاری این کنکور در ستاد ملی تعلیم و تربیت نیز به تصویب رسیده و قرار بر این شده است تا کنکور اختصاصی «تربیت معلم» همزمان با کنکور سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شود. مهلت تعیین شده برای ثبت‌نام در کنکور تربیت معلم همانند مهلت تعیین شده برای کنکور سراسری از ۲۱ تا ۲۷ آبان سال جاری است و متقاضیان شرکت در این کنکور باید در مهلت مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش همزمان برای شرکت در کنکور سراسری و کنکور تربیت معلم ثبت‌نام کنند. 

Page Generated in 0/0055 sec