printlogo


کد خبر: 270518تاریخ: 1402/8/10 00:00
اخبار

صاحبان املاک قولنامه‌ای برای ثبت در سامانه اسناد تعجیل کنند
مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اسناد مالکیتی که در اداره ثبت اسناد درج نشده باشد، فاقد اعتبار است. شاهین مستوفی اعلام کرد: بنا به دستور رهبر معظم انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانونی در حال تدوین است که بر اساس آن اسناد قولنامه‌ای فاقد اعتبار بوده و فقط اسناد به ثبت رسیده در سامانه ثبت اسناد معتبر خواهد بود و به مالکان توصیه می‌شود قبل از اجرایی شدن قانون، نسبت به حل موارد ثبتی اقدام کنند. وی درباره اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی و چگونگی شناسایی این خانه‌ها، افزود: مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتی و تبصره ۷ و ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۵ آذر سال ۹۹ مجلس شورای اسلامی، شناسایی واحد‌های مسکونی خالی از سکنه مستند به سامانه املاک و اسکان کشور است و متولی ایجاد سامانه نیز وزارت راه و شهر‌سازی است که بر همین مبنا سازمان امور مالیاتی بر اساس اطلاعات کسب کرده از موارد فوق مطالبات مالیاتی را انجام می‌دهد.
***
انتخابات اتاق بازرگانی ایران دوباره برگزار می‌شود
بر اساس مصوبه آخرین جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، ‌ صنایع، معادن و کشاورزی ایران، ‌برکناری حسین سلاح‌ورزی از ریاست این اتاق ابلاغ شد. ‌دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق ایران در ابلاغیه‌ای که یکشنبه هفتم آبان جاری صادر شد، صورتجلسه مصوبه شورای مذکور را به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای اجرا ابلاغ کرده است. بر اساس این مصوبه که به امضای اکثریت اعضای شورا رسیده است، اتاق ایران مکلف شده است در راستای اجرای مصوبه مذکور، اقدامات لازم را برای برگزاری دوباره انتخابات با قید فوریت به انجام رسانده و نتیجه را به دبیرخانه منعکس کند. جلسه شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران اول آبان‌ماه برگزار شد و طبق تصمیم اعضا، حسین سلاح‌ورزی که به طور غیرقانونی به ریاست اتاق بازرگانی رسیده بود، برکنار شد.
***
فهرست جدید کالاهای صهیونیستی به‌زودی اعلام و واردات آنها ممنوع می‌شود
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت فهرست کالا‌های مرتبط با شرکت‌های صهیونیستی به‌زودی نهایی و تا هفته آینده به وزارت صمت ارسال می‌شود.  وزارت امور خارجه اعلام کرد فهرستی از کالا‌های مرتبط با شرکت‌های صهیونیستی تهیه کرده است که با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت واردات آنها ممنوع خواهد شد. علی صفری در این ارتباط اظهار داشت: فهرست کالا‌های مرتبط با شرکت‌های صهیونیستی به‌زودی نهایی و تا هفته آینده به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال می‌شود. 
وی افزود: پس از ارسال این فهرست، وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش کالا‌های اعلامی را ممنوع می‌کند. بنا بر این گزارش، قانون منع تجارت با رژیم صهیونیستی و حتی واردات از شرکت‌های حامی این رژیم ابلاغ شده است و در این راستا فهرست کالاهای مرتبط با این رژیم تهیه و به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود. همچنین ابوالفضل ابویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این ارتباط اظهار داشت: در گزارش وزارت امور خارجه، لیست کالاهای مرتبط با رژیم صهیونیستی به‌طور مرتب در حال به‌روزرسانی است و انتظار داریم اسامی این شرکت‌ها اعلام شود.
***
سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث آماده رونمایی شد
رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت با نام «میراث» آماده رونمایی شد، گفت: بر این اساس با اعلام برنامه از طرف شرکت سپرده‌گذاری برای زمانبندی مراجعه وراث، انتقال سهام متوفیان به وراث آنها به صورت رسمی آغاز می‌شود. مجید عشقی با قدردانی از همکاری قوه‌قضائیه برای راه‌اندازی طرح ملی انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث افزود: همایش تشریح فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با حضور نمایندگان بیش از 100 کارگزاری برگزار شد تا این پروژه با مشارکت کارگزاران آغاز شود و در مرحله بعدی دفاتر الکترونیک قضایی نیز به این فرآیند اضافه خواهند شد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های وراث متوفیان سهام عدالت در طول 18 سال گذشته تعیین تکلیف انتقال سهام بود، تصریح کرد: بر این اساس با اعلام برنامه از طرف شرکت سپرده‌گذاری برای زمانبندی مراجعه وراث و با رونمایی از سامانه میراث، مشکلات انتقال سهام حدود 15 میلیون نفر ایرانی برطرف خواهد شد. بر اساس آخرین اطلاعات، بیش از 3 میلیون و 700 هزار سهامدار سهام عدالت از سال 1384 فوت کرده‌اند که زیرساخت‌های لازم برای تعیین‌تکلیف انتقال سهام این تعداد متوفی فراهم شده است و در روزهای آتی با رونمایی سامانه میراث، این طرح ملی وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

Page Generated in 0/0060 sec