printlogo


کد خبر: 270519تاریخ: 1402/8/10 00:00
اخبار

باید ارتش اسلامی برای مقابله با صهیونیست‌ها تشکیل شود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: پیشنهاد من این است که دولت‌های اسلامی، ارتش اسلامی تشکیل دهند و جلوی زیاده‌خواهی‌ها و مداخلات آمریکا و اسرائیل را در منطقه بگیرند. محسن رضایی در گفت‌وگوی زنده با شبکه بین‌المللی الجزیره درباره تحولات فلسطین گفت: اسرائیل این جنگ را جنگ سرنوشت می‌داند و آمریکا حمایت گسترده‌ای از آنها می‌کند. وی با اشاره به باتلاقی که رژیم صهیونیستی در آن گرفتار شده، افزود: این جنگ می‌تواند طولانی شود و ابعاد منطقه‌ای و جهانی پیدا کند. رضایی با بیان اینکه یک قرارگاه جنگ در اسرائیل با حضور نظامیان آمریکا ایجاد شده، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی دانش مبارزات مردمی را ندارد و وارد یک باتلاق عظیم شده و احتمالا برای پوشاندن آن اقدام به توسعه جنگ به منطقه کند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رابطه ایران با گروه‌های مقاومت مبتنی بر برادری است نه امر و نهی، یادآور شد: موضع ایران از ابتدای انقلاب حمایت از مردم مظلوم فلسطین است و معتقدیم فلسطین باید از طریق یک همه‌پرسی به صاحبان واقعی‌اش برسد. رضایی ادامه داد: آمریکا کشورهای منطقه را به دوری از جنگ تهدید و در مقابل، رژیم صهیونیستی را تجهیز و ترغیب به نسل‌کشی می‌کند. اگر ملت‌های منطقه برخیزند، دولت‌ها به شکل جدیدی وارد خواهند شد. وی تصریح کرد: پس از توفان الاقصی شاهد نظم نوینی در منطقه خواهیم بود که باید توسط کشورهای منطقه شکل بگیرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پیشنهاد من این است که دولت‌های اسلامی، ارتش اسلامی تشکیل دهند و جلوی زیاده‌خواهی‌ها و مداخلات آمریکا و اسرائیل در منطقه را بگیرند. رضایی اضافه کرد: هجوم به پایگاه‌های آمریکا در منطقه از سوی گروه‌های مقاومت و در پاسخ به دخالت در منطقه و حمایت از جنایات اخیر است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حضور آمریکا برای پیروزی‌سازی به نفع رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر است، ادامه داد: توسعه نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا برای اهداف بعدی است.
***
نماینده جنبش حماس در ایران:
اجازه نمی‌دهیم شرایط قبل از توفان ‌الاقصی ادامه پیدا کند
نماینده جنبش حماس در ایران گفت: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم شرایط قبل از توفان الاقصی ادامه پیدا کند؛ هدف ما رسیدن به آزادی و پیروزی است. خالد قدومی در آیین وحدت فلسطینی گروه‌های استادی و شخصیت‌های دانشگاهی ایران در دانشگاه تربیت مدرس درباره حمایت آمریکا و کشورهای غربی از اسرائیل خاطرنشان کرد: آمریکا برای اینکه هزینه حضورش در کشورهای منطقه کم شود در ظاهر عقب‌نشینی کرده اما  نفوذش را افزایش داده و در سیاست خارجی خود همواره از اسرائیل حمایت کرده است. وی با اشاره به اینکه حمایت کشورهایی مانند روسیه، چین و سران کشورهای عربی در حد گفت‌وگوی دیپلماسی است، تاکید کرد: توفان الاقصی به دلیل فراموشی قضیه فلسطین رخ داد. ما هرگز حاضر به سازش با اسرائیل نخواهیم شد و نیاز به ارتش‌های اسلامی نداریم و خودمان کافی هستیم. قدومی ادامه داد: تنها خواسته ما باز کردن گذرگاه رفح برای ورود امدادهای پزشکی و بشردوستانه است. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم شرایط قبل از توفان الاقصی ادامه پیدا کند. هدف ما رسیدن به آزادی و پیروزی است.
***
محسنی‌اژه‌ای به کرمان سفر می‌کند
رئیس دستگاه قضا در بیست‌وششمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، امروز در سفری رسمی در رأس هیات عالی قضایی به استان کرمان عزیمت خواهد کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای و سایر مسؤولان عالی قضایی در جریان این سفر برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم کرمان ترتیب خواهند داد؛ دیدار با اقشار مختلف مردم، نشست با صنعتگران و فعالان اقتصادی، بازدید از مراکز قضایی و حضور در جلسه شورای اداری، در زمره برنامه‌های سفر قاضی‌القضات به کرمان است. 
***
دیپلماسی اقتصادی در سطح استان‌ها فعال شده است
وزیر کشور گفت: دیپلماسی اقتصادی در استان‌ها با کشورهای همجوار و غیرهمجوار بویژه در زمینه افزایش صادرات غیرنفتی شروع شده و در حال اجراست.
احمد وحیدی در حاشیه سومین جلسه شورای ملی طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات اقلام تولیدی هر استان با تأکید رئیس‌جمهور، اظهار کرد: این مسأله مهمی است که استان‌های ما هر کدام به صورت مستقل در رابطه با صادرات و ظرفیت‌های صادراتی خود فعال شوند که در این رابطه ارزیابی انجام شده است و استان‌ها، بویژه استان‌های مرزی در این زمینه فعال شده‌اند. وی بیان داشت: در سطح استان‌ها دیپلماسی اقتصادی فعالی را با کشورهای همجوار و بعضا با کشورهای غیرهمجوار شاهد هستیم. در همین مدت شاهد افزایش صادرات غیرنفتی بودیم که از همین استان‌هایی که توانستند در حوزه دیپلماسی اقتصادی کار خوبی را با کشورهای همجوار و همسو داشته باشند، شروع شده و در حال اجرا شدن است. وحیدی با اشاره به تسهیلاتی که برای صادرات در اختیار استانداران قرار می‌گیرد، تصریح کرد: ضمن اینکه استان‌ها از ظرفیت‌های ملی استفاده می‌کنند، ظرفیت‌های استانی هم در اختیار آنها قرار دارد و می‌توانند با کمک ظرفیت‌های دولتی و مردمی، بسیاری از اتفاقات؛ اعم از بازاریابی و حمایت‌های استانی، در کنار حمایت‌های ملی را در همین چارچوب رقم‌ بزنند.

Page Generated in 0/0047 sec