printlogo


کد خبر: 270530تاریخ: 1402/8/10 00:00
اعتراض به سخنرانی بلینکن در سنا با دست‌های خونین

فعالان ضد جنگ آمریکایی هنگام حضور وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع سنا، دست‌های آغشته به خون خود را بالا برده و اعتراض خود را از حمایت همه‌جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه ابراز داشتند.
معترضان به سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات اسرائیل در نوار غزه در جلسه استماع کنگره علیه مقامات این کشور بویژه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع شعار دادند.
به گزارش دیلی‌میل، ده‌ها نفر از شهروندان آمریکایی روز سه‌شنبه همزمان با حضور آنتونی بلینکن در جلسه کنگره آمریکا به حمایت کشورشان از نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه اعتراض کردند. معترضان در حالی که دستان خود را به رنگ قرمز به نشانه خون فلسطینی‌ها آغشته کرده بودند، آنتونی بلینکن را «قاتل» خطاب و بارها سخنرانی او را قطع کردند. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز با اعتراض شدید حاضران در جلسه کنگره روبه‌رو شد.
در بیرون از ساختمان کنگره نیز صدها نفر از معترضان ضد جنگ با شعارهایی علیه اقدامات و سیاست‌های آمریکا حمایت از صهیونیست‌ها را محکوم کردند. بلینکن در سخنرانی خود در حالی که هنوز صدای معترضان بلند بود گفت آمریکا به حفاظت از زندگی غیرنظامیان متعهد است. در همین حال نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره از ارسال کمک ۱۴ میلیارد دلاری به اسرائیل خبر دادند.
معترضان در خارج از کنگره فریاد می‌زدند: قتل‌عام وحشیانه در غزه را متوقف کنید و به سمت آتش‌بس حرکت کنید. آنها همچنین تابلوهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: همه دیوارها باید از بین برود تا غزه آزاد شود.
از سویی در ادامه تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در سراسر آمریکا، صدها طرفدار فلسطین بعد از ظهر سه‌شنبه به وقت تهران، شهردار «اوهایو» را به حمایت از نسل‌کشی در غزه  توسط رژیم صهیونیستی متهم کردند. در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، معترضان در اتاق شورای شهر، شعار «فلسطین آزاد» سر می‌دهند و شهردار را به نسل‌کشی متهم می‌کنند. در روزهای گذشته نیز هزاران نفر در حمایت از مردم غزه در «نیویورک» دست به تحصن ‌زده و خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شده بودند. همزمان مسلمانان آمریکایی و برخی فعالان حزب دموکرات می‌گویند برای بسیج میلیون‌ها رای‌دهنده مسلمان ایالات متحده تلاش خواهند کرد تا از کمک‌های مالی و رای آنها به انتخاب مجدد بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۴ ممانعت کنند؛ مگر اینکه او گام‌های فوری برای تضمین آتش‌بس غزه بردارد.

Page Generated in 0/0055 sec