printlogo


کد خبر: 270540تاریخ: 1402/8/11 00:00
اخبار

داستان 13 ورزشکار مشهور خارجی حامی فلسطین در قاب تلویزیون
مجموعه مستند 13 قسمتی «در برابر تاریکی» داستان زندگی ورزشکاران مشهور خارجی است که حامی فلسطینند و رویکردی ضداسرائیلی دارند. عوامل تولید این مستند عبارتند از: کارگردان و تهیه‌کننده: اسماعیل ذبیح‌الله، طراح: وحید مردانه، تدوین: سیاوش معصومی، نویسنده: هدی حشتمیان و سیاوش معصومی و پژوهش: هدی حشمتیان. مجموعه مستند «در برابر تاریکی» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت 12 خواهد بود.
***
حضور «شب، داخلی، دیوار» در جشنواره «کمرا ایمیج»
فیلم سینمایی «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند و تهیه‌کنندگی علی جلیلوند و مدیریت فیلمبرداری ادیب سبحانی در بخش «سینمای معاصر جهان» در سی و یکمین دوره جشنواره «کمرا ایمیج» به نمایش درمی‌آید. این جشنواره در شهر تورون لهستان و از تاریخ ۱۱ تا ۱۸ نوامبر مصادف با ۲۰ تا ۲۷ آبان برگزار می‌شود.«کمرا ایمِیج» به عنوان مهم‌ترین رویداد سینمای جهان در عرصه فیلمبرداری شناخته می‌شود. این فیلم پس از نخستین حضور جهانی خود در بخش اصلی هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز، نمایش خود در فستیوال‌های تورنتو، بوسان، هامبورگ، آسیاپاسیفیک، سائوپائولو، لیسبون، گوتنبرگ، اوراسیا، ژنو و...  را ادامه داد و جوایز مختلفی را از آن خود کرد.«شب، داخلی، دیوار» بزودی اکران جهانی خود را آغاز می‌کند.
***
روایتی مستند از زندگی حاج قاسم به چاپ چهارم رسید
کتاب «عزیز زیبای من» اثر «زینب مولایی» به‌تازگی توسط انتشارات «مکتب حاج قاسم» به چاپ چهارم رسیده است. این کتاب در قالب 5 فصل و 176 صفحه جمع‌آوری و تدوین شده و به پیوست متن کتاب، تصاویری شامل عکس‌های خانوادگی، دست‌نوشته‌ و نیز نامه شهید به همسرشان در برابر دیدگان خواننده قرار گرفته است. تازه‌ترین چاپ عزیز زیبای من را می‌توانید با بهای 70000 تومان از کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور تهیه و مطالعه کنید.
***
پخش مستندهایی با موضوع «جنگ غزه» از شبکه افق
مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوع «مبارزه مردم فلسطین اشغالی» از شبکه افق سیما پخش می‌شود. مستند «غزه ۸۵ مایل» به کارگردانی سعید صادقی سال ۱۳۹۰ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر جنگی و مستند است. این مستند ۶۲ دقیقه‌ای پنجشنبه ساعت ۷ صبح به روی آنتن شبکه افق می‌رود. مستند «غزه در جنگ» روایت حمله نظامیان اسرائیل به نوار غزه از زبان یکی از اهالی آن منطقه امروز پنجشنبه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از شبکه افق پخش می‌شود. «آنجا باید بهشت باشد» ۱۱ و ۱۲ آبان‌ماه ساعت ۱۶ و تکرار آن روز بعد ساعت ۷ صبح از شبکه افق پخش می‌شود. مستند «ساحل شرقی» جمعه، ۱۲ آبان ساعت ۱۳ و تکرار آن روز بعد ۵ و ۳۰ دقیقه صبح روی آنتن شبکه افق می‌رود.
***
دبیر علمی جایزه جلال:
2890 اثر به دبیرخانه رسیده است
گلعلی بابایی درباره آثار رسیده به شانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال گفت: در بخش داستان بلند و رمان، تعداد آثار واصله هزار و ۴۷۱ کتاب است. در بخش مجموعه داستان‌های کوتاه نیز تعداد آثار واصله ۴۴۳ کتاب را شامل می‌شود. همچنین در بخش مستندنگاری، ۸۹۳ عنوان کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بخش نقد ادبی هم ۸۳ اثر واصل شده است. جمع کل آثار واصله به این دوره از جشنواره هم ۲ هزار و ۸۹۰ عنوان است.
وی با اشاره به بخش جانبی که در این دوره اضافه می‌شود، اظهار داشت: در شانزدهمین دوره جایزه جلال، به تبعیت از مرام و منش آن آزاده‌مرد، که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب:«در اوج قلّه ادبیات مقاومت زمانه‌اش قرار داشت» و همواره دغدغه‌مند بشریت ستم‌دیده بود، تصمیم گرفتیم در کنار این جایزه، بخشی هم به عنوان بررسی آثار مربوط به «آرمان فلسطین» داشته باشیم. البته قطعی شدن این امر، منوط به پذیرش هیأت علمی است.
***
اعضای هیأت علمی جایزه جهانی کتاب سال معرفی شدند
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی احکامی جداگانه محمدباقر خرمشاد، اسماعیل حسن‌زاده، عباسعلی وفایی، محمدرضا دهشیری، علی رمضانی، علی‌اکبر ضیایی، هادی عظیمی و محمد اللهیاری فومنی را به عنوان اعضای هیات علمی سی‌ویکمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

Page Generated in 0/0065 sec