printlogo


کد خبر: 270544تاریخ: 1402/8/11 00:00
دور دنیا

انصارالله تصاویر حمله پهپادی و موشکی به اراضی اشغالی را منتشر کرد
در بیست‌وششمین روز عملیات «توفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، مقاومت یمن تصاویر حملات پهپادی و موشکی روز سه‌شنبه خود علیه اراضی اشغالی را منتشر کرد. گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» یمن، نخستین تصاویر از شلیک موشک‌های بالستیک و کروز بالدار خود و ارسال پهپادهای تهاجمی به سوی اراضی اشغالی فلسطین را منتشر کرد. این در حالی است که عصر روز گذشته، رژیم صهیونیستی پس از شنیده شدن صدای چند انفجار در منطقه ایلات، مدعی رهگیری یک پهپاد یمنی و ۳ موشک از جمله  یک موشک زمین به زمین و ۲ موشک کروز بر فراز دریای سرخ و پیش از رسیدن به منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی شد. در پی این حملات، مقامات رژیم اشغالگر به ساکنان منطقه ایلات توصیه کردند هنگام شنیدن آژیرهای هشدار به اماکن امن پناه ببرند. پس از آن بود که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد مقاومت یمن با چند موشک بالستیک و بالدار و چند پهپاد اهداف دشمن صهیونیستی را هدف قرار داده ‌است و این عملیات، سومین عملیات برای کمک به برادران مظلوم فلسطینی بود و نیروهای مسلح یمن به حملات موشکی و پهپادی خود ادامه خواهند داد تا حملات اسرائیل علیه نوار غزه متوقف شود.
***
استقرار کشتی‌های جنگی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ
ارتش رژیم صهیونیستی دیروز چهارشنبه اول نوامبر از استقرار کشتی‌های نظامی  خود در دریای سرخ به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای «تقویت اقدامات دفاعی در این منطقه» خبر داد. طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، ارتش رژیم اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس ارزیابی وضعیت و در چارچوب تقویت تلاش‌های دفاعی در منطقه، روز سه‌شنبه ناوهای متعلق به نیروی دریایی اسرائیل وارد منطقه دریای سرخ شدند. رادیو ارتش رژیم اشغالگر روز گذشته گزارش داد: یک پهپاد بر فراز آسمان «ایلات» رصد شده که موجب فعال شدن پدافند هوایی ارتش شد. دقایقی بعد یک پهپاد انتحاری را که احتمالا از یمن ارسال شده، پیش از رسیدن به ایلات سرنگون کردیم. رسانه‌های عبری در این باره اعلام کرده بودند: این پهپاد که از جانب دریای سرخ آمده بود، در ایلات واقع در جنوبی‌ترین منطقه اسرائیل رهگیری و بر فراز دریای سرخ و در خارج از آسمان ایلات ساقط شده است.
***
تعطیلی ۲ بیمارستان مهم غزه
به دنبال کمبود شدید سوخت در نوار غزه، ۲ بیمارستان مهم این شهر به نام‌های الشفا و دوستی ترکیه تعطیل شدند. به گزارش ایسنا، محمد زقوت، مدیر بیمارستان‌های غزه دیروز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اظهار کرد: لیستی از اسامی صدها زخمی که نیاز دارند درمان خود را در خارج از غزه ادامه دهند، به مصر تحویل دادیم. زقوت در ادامه گفت: سوخت مصرفی در بیمارستان‌ها به شدت در خطر است و بیمارستان الشفا به دلیل کمبود شدید سوخت، ظرف چند ساعت آینده تعطیل خواهد شد. مدیر بیمارستان‌های غزه افزود: با خروج ۸۰ زخمی موافقت شد اما ۷۰ نفر از آنها از غزه منتقل خواهند شد، چرا که برخی از آنها مداوا شده و برخی نیز فوت شدند. در همین رابطه محمد ابو سلیمه، مدیر بیمارستان الشفای شهر غزه نیز هشدار داد که به زودی فاجعه‌ای در این بیمارستان و در سراسر غزه رخ خواهد داد.
ابو سلیمه گفت: بخش‌های حیاتی بیمارستان در چند ساعت آینده به دلیل اتمام سوخت تعطیل خواهند شد. وی افزود: جامعه جهانی باید پیش از آنکه دیر شود اجازه انتقال سوخت کمکی را بدهد.
***
تلفات و خسارات رژیم صهیونیستی در جبهه لبنان
حزب‌الله لبنان با انتشار یک اینفوگرافی به تلفات و خسارت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه لبنان از ابتدای درگیری‌ها پ‍رداخته و از کشته و زخمی شدن ۱۲۰ نظامی صهیونیست در این جبهه خبر داده است. به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در این اینفوگرافی به تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی طی ۲۳ روز عملیات «در راه قدس» پرداخت و نوشت که طی این ۲۳ روز دو نفربر، دو خودروی هامر و ۹ تانک رژیم اشغالگر منهدم شد. طبق این گزارش، در این مدت همچنین ۱۲۰ نظامی صهیونیست در حملات حزب‌الله کشته و مجروح شدند و ۱۰۵ موضع نظامی ارتش رژیم اشغالگر نیز هدف قرار گرفت. حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد در این بازه زمانی ۶۹ سیستم ارتباطی، ۱۴۰ دوربین نظارتی، ۱۷ سیستم پارازیت‌انداز و ۳۳ رادار دشمن صهیونیستی توسط رزمندگان مقاومت لبنان هدف گرفته شده است. طبق این اینفوگرافیک، همچنین مقاومت لبنان موفق به هدف قرار دادن ۲۷ سامانه اطلاعاتی و یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی شد. حزب‌الله در ادامه گزارش داد طی ۲۳ روز جنگ ۶۵ هزار شهرک‌نشین صهیونیست ۲۸ شهرک در شمال فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند. همزمان با عملیات توفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی نیز طی روزهای اخیر شاهد تبادل آتش میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان بوده است. رسانه‌های عبری در این باره گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد توفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چند افسر و نظامی صهیونیست کشته و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کردند و بیشتر شهرک‌های شمالی در حال حاضر خالی شده و فقط سربازان دشمن در آنجا مستقر هستند.

Page Generated in 0/0058 sec