printlogo


کد خبر: 270545تاریخ: 1402/8/11 00:00
اخبار

قهرمان فرانسوی المپیک، نتانیاهو را با هیتلر مقایسه کرد
میدین مکیسی، دونده ۳۸ ساله فرانسوی که ۳ مدال المپیک نیز کسب کرده است در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را با آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی مقایسه کرد. به گزارش یورونیوز، میدین مکیسی فرانسوی در شبکه اجتماعی ایکس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را با آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی مقایسه کرد. وی همچنین کشورهای غربی را مشابه «همدستان» حکومت آلمان نازی دانست.
***
کیانوش رستمی شرط نصیرشلال را پذیرفت
کیانوش رستمی اعلام کرد در لیگ وزنه می‌زند و از این پس زیر نظر کادر فنی تمرین خواهد کرد. به گزارش ایسنا، نواب نصیرشلال، سرمربی تیم‌ ملی وزنه‌برداری برای حضور کیانوش رستمی در اردوی تیم ملی، این شرط را گذاشته بود که او در هفته اول لیگ برتر که در رشت آغاز شده است، شرکت کند. بر این اساس رستمی روز گذشته در صفحه شخصی خود اعلام کرد در لیگ وزنه می‌زند و زیر نظر سرمربی تیم‌ ملی فعالیت خواهد کرد. وی در این باره اعلام کرد: به  حرمت فدراسیون وزنه‌برداری که جوانی‌ام را در این رشته پشت سر گذاشته‌ام و به احترام سرمربی تیم‌ ملی که با هم در المپیک ۲۰۱۲ لندن افتخار کسب کردیم به عنوان وزنه‌بردار آزاد به رشت و لیگ برتر خواهم رفت. البته هنوز ۳۰ درصد درد زانو دارم اما بی‌شک در تمرینات زیر نظر کادر فنی تیم‌ ملی برای اعتلای نام ایران بی‌منت از جان مایه خواهم گذاشت.
***
محکومیت ۵۰۰ هزار دلاری استقلال از سوی دادگاه داوری ورزش
روزنامه رکورد پرتغال از سود نیم میلیون یورویی سانتاکلارا از پرونده محمد محبی نوشت. به گزارش رکورد، باشگاه سانتاکلارای پرتغال مبلغ نیم میلیون یورو از استقلال دریافت خواهد کرد. بعد از شکایت باشگاه پرتغالی به دادگاه داوری ورزش، مقرر شد باشگاه ایرانی چنین مبلغی را به باشگاه سانتاکلارای پرتغال پرداخت کند. محمد محبی از سانتاکلارا به صورت قرضی راهی استقلال شد و در ادامه به روستوف روسیه پیوست. باشگاه استقلال به دنبال به خدمت گرفتن دوباره محمد محبی از باشگاه سانتاکلارای پرتغال بود اما این باشگاه پرتغالی مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرد. بر اساس آنچه باشگاه استقلال اعلام کرد در قرارداد قرضی محمد محبی بند خرید دائمی با مبلغ ۶۰۰ هزار یورو قید شده بود که استقلال می‌توانست تا ۳۱ مه ‌سال ۲۰۲۳ (۱۰ خرداد) با اعلام کتبی به باشگاه سانتاکلارا بابت فعال کردن این بند، قرارداد بازیکن را دائمی کند. سیدحجت کریمی سرپرست وقت باشگاه استقلال با ارسال نامه‌های متعدد به باشگاه سانتاکلارا خواهان جذب این بازیکن بود اما این باشگاه پرتغالی اعلام کرد به دلیل ارسال فیش پرداخت جعلی (که در دوران مدیران قبلی رخ داده) و نیز عدم پرداخت مبلغ کامل انتقال قرضی (باز هم در دوره مدیران قبلی) دیگر حاضر به مذاکره با باشگاه استقلال نیست و با باشگاه‌های دیگری بابت انتقال محمد محبی مذاکراتی داشته‌ است.
***
قابل توجه خریداران استقلال و پرسپولیس!
رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اعلام کرد با توجه به طرفداران زیاد این ۲ باشگاه در جامعه، خریداران باید از اهلیت برخوردار باشند و اگر تعاونی‌هایی با سرمایه قابل توجه شکل بگیرند، میدان را برای ورود آنها فراهم می‌کنیم. در راستای خصوصی‌سازی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس که طی سال‌های اخیر مطرح شده، تاکنون ۱۰ درصد سهام این ۲ باشگاه در بورس عرضه شده و سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد تا پایان امسال بیش از ۵۰ درصد سهام آنها را واگذار کند که در آن صورت مشکل مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس به طور کامل حل می‌شود. ۴ روز قبل، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با ایسنا از فراهم شدن زمینه واگذاری ۵ درصد سهام رشد باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به تعاونی‌های دارای صلاحیت خبر داد. مالک رحمتی روز گذشته نیز اعلام کرد: هفته گذشته در هیات واگذاری اصل ۴۴ موافقت شد درصدی از سهام این ۲ باشگاه بر اساس ضوابط قانونی به کارکنان و مدیران تخصصی واگذار شود. بعد از فروش ۱۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در بورس، حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از محل فروش این سهام به حساب این باشگاه واریز شد و قرار بر این بود این مبلغ با نظارت و مجوز «کمیته مصارف»، سرمایه‌گذاری شود تا این پول را صرف امور جاری نکند اما شرایط به گونه‌ای رقم خورد که از تیرماه امسال پرسپولیس عملا مانده‌ای بابت بورس در اختیار ندارد. دی‌ماه ۱۴۰۰ در مقطعی که استقلال و پرسپولیس شانس حضور در آسیا را داشتند سازمان خصوصی‌سازی برای اینکه این 2 باشگاه به دلیل مالکیت دولتی و مشترک بودن با مشکل مجوز حرفه‌ای در آسیا مواجه نشوند، به صورت رسمی در هیات واگذاری مالکیت استقلال به وزارت اقتصاد و مالکیت پرسپولیس به وزارت ورزش منتقل شد ولی اسناد مالکیت و سهام و دفتر سهام منتقل نشد. از سوی دیگر مشکل دولتی بودن همچنان پابرجاست. اگر ۵۰ درصد سهام یکی از ۲ باشگاه یا هر دو باشگاه واگذار شود مشکل مجوز حرفه‌ای به طور کامل حل خواهد شد. سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید احتمال واگذاری هر ۲ باشگاه یا دست‌کم یکی از این دو تا پایان سال جاری بسیار زیاد است. اخیرا رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه در مرحله جدید واگذاری استقلال و پرسپولیس به دنبال اهلیت‌سنجی خریداران هستیم، اظهار کرد: اهلیت خریداران بیشتر از قیمت‌گذاری برای خصوصی‌سازی اهمیت دارد، زیرا کسانی که خریداران این ۲ باشگاه بزرگ با طرفداران زیادی که در کشور دارند هستند باید از اهلیت کافی برای این مساله برخوردار باشند.

Page Generated in 0/0061 sec