printlogo


کد خبر: 270547تاریخ: 1402/8/11 00:00
هفته نهم لیگ برتر؛ استقلال در قزوین، پرسپولیس پذیرای نفت
فقط 3 امتیاز و دیگر هیچ

مسابقات هفته نهم لیگ برتر با انجام 5 مسابقه امروز آغاز می‌شود که استقلال، پرسپولیس و سپاهان در این روز به مصاف حریفان خود خواهند رفت. در ادامه نگاهی به 5 مسابقه امروز می‌اندازیم.
* شمس آذر قزوین- استقلال تهران
نخستین مسابقه تاریخ ۲ تیم در لیگ برتر در حالی برگزار می‌شود که استقلال صدرنشین است و شمس‌آذر هم با ۲ برد خارج از خانه بسیار با روحیه و انگیزه است. شمس‌آذر 7 امتیازی  فصل را با ۳ امتیاز منفی شروع کرد ولی توانست خود را جمع و جور کند و به رده نهم برساند. استقلال هم بهترین شروع را در تاریخ لیگ برتر با جواد نکونام داشته و تیمی جنگنده و سختکوش است که گل زدن به آن بسیار دشوار است. نکته جالب اینکه شمس‌آذر 10 گل ‌زده دارد و  به اندازه استقلال صدرنشین گل ‌زده است اما خط دفاع مستحکمی ندارد و 9 گل دریافت کرده که ۳ برابر گل‌های خورده استقلال است. شمس‌آذر اگر در خانه پیروز شود، سومین تیم قدرتمند لیگ را هم شکست دهد، کار بزرگی انجام داده و روند غول‌کشی خود را در لیگ تکمیل کرده؛ تیم تازه‌واردی که پیش از این تراکتور را در تبریز و فولاد را در اهواز شکست داده، می‌تواند برای استقلال هم خطرناک و دردسرساز باشد. جواد نکونام تا لحظه نوشتن این مطلب به دلیل مصاحبه علیه داور از سوی کمیته انضباطی محروم بود و اگر این محرومیت پابرجا مانده باشد مجبور است در این بازی حساس از روی سکوها تماشاگر بازی استقلال باشد. نکونام با چالش‌های مختلفی در این فصل مواجه بود؛ از نبود پول برای جذب بازیکن گرفته تا محدودیت ثبت قرارداد بازیکنان و... اما با همه این مشکلات استقلال صدرنشین است. از سویی بلانکو بازیکن آرژانتینی آبی‌پوشان مقابل آلومینیوم نمایش دلچسبی نداشت و باید دید در دومین مسابقه‌اش چه خواهد کرد. در این میان پرسپولیسی‌ها قطعا  حامی شمس‌آذر خواهند بود تا بلکه این تیم ترمز استقلال را بکشد اما استقلالی‌ها به دنبال پنجمین برد متوالی فصل هستند تا همچنان صدرنشین بمانند.
* پرسپولیس - صنعت نفت آبادان 
پرسپولیس هفته قبل در مرداب انزلی گرفتار شد و نوار بردهایش را ملوان قطع کرد تا صدر را به استقلال تحویل دهد. صنعت نفت آبادان هم با ۲ تساوی متوالی با 6 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفته است.
پرسپولیس در حضور تماشاگرانش در ورزشگاه آزادی ۳ امتیاز را می‌خواهد تا از کورس قهرمانی عقب نماند و نفت آبادان هم برای بقا به امتیاز نیاز دارد. احتمالا نفتی‌ها با تاکتیک دفاعی به مصاف پرسپولیس بروند تا دست خالی از تهران نروند. نفت آبادان با 14 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را دارد و این خط دفاع مقابل پرسپولیس کار سختی دارد. قرمزپوشان تهرانی مدتی است آرامش ندارند و بحث‌های حاشیه‌ای مثل ناهار بازیکنان (!) در رسانه‌ها مطرح می‌شود اما این تیم آسیایی باید از پس صنعت نفت آبادان بربیاید. سرمربی نفت هفته گذشته در نشست خبری پس از بازی استعفا کرد ولی مدیران باشگاه از او حمایت کردند؛ شاید عبدالله ویسی قصد شوک دادن به تیمش را داشته است. به هر حال تقابل این ۲ تیم قدیمی و ریشه‌دار فوتبال کشورمان می‌تواند جذاب باشد، حتی اگر نبردی کاملا برابر نباشد. پرسپولیس بعد از  این مسابقه در دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا به مصاف استقلال تاجیکستان خواهد رفت تا نخستین بازی دور برگشت خود را انجام بدهد. از سویی فوتبال آبادان فوتبالی تکنیکی است و به همین دلیل هم به آن لقب برزیل ایران را داده‌اند. حال باید دید جوان‌های صنعت نفت می‌توانند یقه پرسپولیس را بگیرند؟
* آلومینیوم اراک - ذوب‌آهن اصفهان
آلومینیوم هفته قبل با شکست مقابل استقلال در رده هفتم جدول با 12 امتیاز باقی ماند ولی ذوب‌آهن با پیروزی مقابل تراکتور 14 امتیازی شد و به رده سوم جدول لیگ صعود کرد. تقابل این ۲ تیم که بیشتر متکی بر بازیکنان جوان هستند می‌تواند دیدنی باشد. اراکی‌ها می‌خواهند باخت را جبران کنند و ذوبی‌ها به دنبال ادامه روند صعودی هستند. تاکنون آلومینیوم اراک در لیگ برتر موفق به شکست ذوب‌آهن نشده و محمد ربیعی دوست ندارد این رکورد تیمش در اراک شکسته شود.
* تراکتور تبریز - نساجی مازندران
۲ تیم تقریبا وارد بحران شده‌اند؛ تراکتور ۲ باخت متوالی دارد و با 12 امتیاز در رده ششم جدول لیگ قرار گرفته و نساجی مازندران هم بعد از ۲ باخت یک امتیاز از سپاهان گرفت تا با 6 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار داشته باشد. گفته شده مدیران تراکتور به خمز اولتیماتوم داده‌اند اما ظاهرا مدیران نساجی از سیدمهدی رحمتی حمایت کرده‌اند و حالا باید دید در تقابل این ۲ تیم قرمزپوش لیگ، کدام تیم برنده خواهد شد. ۲ تیم فصل گذشته هرکدام یک بار توانستند حریف را شکست دهند. اگر تراکتور باز هم در خانه شکست بخورد، در آن صورت بعید است هواداران پرشور تبریزی شعار معروف «عیبی یوخ» خود را سر بدهند! بازنده این دیدار برای ادامه لیگ دشواری‌های زیادی خواهد داشت. البته نساجی بعد از این دیدار میزبان نوبهار ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود؛ تیمی که در دور رفت در ثانیه‌های پایانی بازی را به آن واگذار کرد.
* سپاهان اصفهان - ملوان بندرانزلی
این بازی برای سپاهانی‌ها یادآور خاطرات تلخی است؛ ملوان فصل گذشته با مازیار زارع یک مساوی از زردپوشان اصفهانی گرفت و این تیم را از قهرمانی دور کرد تا جام به پرسپولیس برسد و حالا مهدی تارتار و بازیکنان ملوان برای تکرار آن بازی درخشان ملوان کار سختی خواهند داشت. سپاهان با 14 گل‌ زده زهردارترین خط حمله لیگ را دارد و همراه پرسپولیس ۲ تیم بدون شکست مسابقات هستند. این تیم مدعی به دلیل کم شدن 4 امتیاز انضباطی در حال حاضر با  12 امتیاز روی پله چهارم لیگ ایستاده و ملوان انزلی هم با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده پنجم است. ملوان با 10 گل‌ زده یکی از خطوط حمله‌ خطرناک لیگ است. بنابراین بعید است این مسابقه بدون گل به پایان برسد. هر دو تیم مهاجمان زهرداری در اختیار دارند، هر چند ملوان هفته گذشته مقابل پرسپولیس به تساوی رضایت داد و حالا باید به مصاف دومین تیم مدعی لیگ برود. درگیری مورایس و دابو در جریان مسابقه سپاهان و نساجی از عجیب‌ترین حاشیه‌های این روزهای سپاهان محسوب می‌شود. مشخص نیست کمیته انضباطی باشگاه چه تصمیمی درباره این بازیکن خارجی و خاطی خود می‌گیرد؛ بازیکنی که بعد از تعویض با مورایس درگیری لفظی پیدا کرد!  سپاهان هم بعد از این دیدار در لیگ قهرمانان آسیا میزبان آلمالیق ازبکستان خواهد بود؛ تیمی که در دور رفت 3 بر یک شکستش داد و حالا می‌خواهد با یک برد دیگر گام بلندی به سوی صعود از گروه بردارد. 
* هفته نهم؛ گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز
پنجشنبه ۱۱ آبان
شمس آذر قزوین – استقلال تهران؛ ساعت 15:30، ورزشگاه سردار آزادگان قزوین
آلومینیوم اراک - ذوب‌آهن اصفهان؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
تراکتور تبریز - نساجی مازندران؛ ساعت ۱۵:۳۰،  ورزشگاه یادگار امام تبریز
فولادمبارکه سپاهان اصفهان - ملوان بندرانزلی؛ ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
پرسپولیس – صنعت‌نفت آبادان؛ ساعت ۱۸، ورزشگاه آزادی تهران

Page Generated in 0/0051 sec