printlogo


کد خبر: 270556تاریخ: 1402/8/11 00:00
اخبار

اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات آخر هفته
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور در تعطیلات پایان هفته را تشریح کرد. سرهنگ احمد شیرانی درباره محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور در تعطیلات پایان هفته گفت: تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور چالوس از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ از آزادراه تهران ـ شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع و در صورت  اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران یک‌طرفه خواهد بود. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به محور هراز نیز گفت: تردد همه تریلرها به جز کامیون‌های حامل مواد فاسدشدنی از محور هراز از ساعت 6 تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ آبان ممنوع است. به گفته وی از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ در صورت سنگین بودن بار ترافیک از شمال به جنوب در محور هراز، این محور به صورت مقطعی یک طرفه خواهد شد. شیرانی تاکید کرد:‌ رانندگان و مسافران باید توجه داشته باشند اجرای محدودیت‌‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی اجرای محدودیت‌‌ها لغو خواهد شد.
***
برخورد قاطعانه با متجاوزان به حریم رودخانه‌ها
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست با مدیران کل مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور بر برخورد قاطع با متجاوزان به حریم رودخانه‌ها تأکید کرد و گفت: لایروبی رودخانه‌ها امری مهم و از وظایف اصلی مدیران استان است. محمدحسن نامی گفت: تمام استانداران باید از ظرفیت‌های استانداری برای لایروبی رودخانه‌ها استفاده کنند. وی همچنین مدیران کل مدیریت بحران استانداری‌ها را به برخورد قضایی و اخطار به افراد متخلف در زمینه ساخت و ساز در مسیر و حریم رودخانه‌ها ملزم دانست و تصریح کرد: خاطیان و مسؤولان بی‌توجه به این موضوعات، خسارات سنگینی را به بار می‌آورند. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: باید به افرادی که در بستر و حریم رودخانه‌ها ساکن هستند، تسهیلاتی برای جابه‌جایی به محلی امن اختصاص داده شود. نامی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی مدیریت بحران و ضرورت دریافت اطلاعات لایه‌ای از حریم گسل‌ها و خط گسل‌های هر استان و همچنین عرض بستر حریم رودخانه‌ها بر تهیه اطلاعات دقیق آمایش سرزمینی با استفاده از امکانات و تجهیزات روز تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، وی مدیران کل را به ورود به هر حوزه‌ای که می‌تواند منجر به مدیریت بحران شود، تشویق کرد و خواستار جدیت در این کار و آگاه کردن مسؤولان و توجه به اقدامات مخرب و بحران‌ساز شد.
***
استقرار گشت‌های «حامی شهر» برای ساماندهی بی‌سرپناهان
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه گشت‌های فوریت‌های اجتماعی سازمان در 3 شیفت کاری به شکل ۲۴ ساعته در سطح شهر تهران فعالیت دارند، گفت: از ابتدای مهر سال جاری در هر یک از مناطق بیست‌ودوگانه شهر با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرح گشت «حامی شهر» به اجرا درآمده است. احمد احمدی‌صدر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تمهیدات این سازمان برای شب‌های سرد پایتخت بیان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما طرح گشت «حامی شهر» مناطق بیست‌ودوگانه تهران ویژه افراد آسیب دیده و در معرض آسیب که سرپناهی ندارند، در کنار گشت‌های حامی شهر سازمان خدمات اجتماعی از نخستین روز مهر آغاز شده که تا پایان سال جاری به اجرا در می‌آید. وی افزود: در این طرح هر یک از مناطق از ساعت ۲۲ تا ۵ صبح با اختصاص یک واحد خودروی وَن، مددکار اجتماعی و ضابط قضایی اقدام به گشت‌زنی در معابر محدوده منطقه مورد نظر و ساماندهی افراد بی‌سرپناه می‌کنند و آنها را به مراکز تحت پوشش ارجاع می‌دهند. 
***
طرح تشدید برخورد با نبستن کمربندایمنی و استفاده از تلفن همراه
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره اجرای 2 طرح همزمان در شهر تهران توسط پلیس راهور توضیح داد. سرهنگ احسان مؤمنی گفت: طرح تشدید برخورد با استفاده و صحبت با تلفن همراه رانندگان در حین رانندگی از روز شنبه هفته جاری در سطح معابر شهر تهران آغاز شد. وی افزود: علت بیش از ۵۰ درصد تصادفات در سطح معابر پایتخت به دلیل عدم توجه به جلو از سوی رانندگان است. معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: پلیس در قبال حفظ جان و اموال مردم مسؤولیت دارد. لذا طرح تشدید برخورد با استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی در حال اجراست و رانندگان متخلف اعمال قانون می‌شوند. مؤمنی افزود: حدود ۱۵ هزار راننده‌ای که از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده کرده بودند در این 4 روز اعمال قانون شدند. یعنی روزانه حدود ۴ هزار راننده‌ای که این تخلف را انجام داده بودند اعمال قانون شده و همکاران بنده به این رانندگان هشدار و تذکر لازم را درباره خطرات ناشی از این تخلف داده‌اند. وی گفت: طرح برخورد و اعمال قانون استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و نبستن کمربند ایمنی توسط رانندگان همزمان در سطح معابر شهر تهران در حال اجراست.
***
برگزاری نخستین فستیوال با محوریت توسعه صنعت گردشگری
اولین فستیوال سخنرانی‌های الهام‌بخش تجربه شده با موضوع صنعت گردشگری، ارتباطات و حال خوب در موزه فرش ایران برگزار می‌شود. این سلسله سخنرانی‌ها با محوریت راهکارهای نوین در صنعت گردشگری و ارتباطات و با هدف برندسازی و افزایش سودآوری پنجشنبه ۱۱ آبان‌ماه جاری از ساعت ۱۴ الی ۱۷ در سالن آمفی تئاتر موزه فرش ایران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این فستیوال می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ با تلفن ۸۸۸۹۵۶۱۵ در ارتباط باشند.

Page Generated in 0/0057 sec