printlogo


کد خبر: 270565تاریخ: 1402/8/11 00:00
اخبار

مدیرعامل شرکت ملی گاز:
آماده ورود به فصل سرد هستیم
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران شرایط کشور در فصل سرد را با توجه به ناترازی گاز، خاص توصیف کرد و گفت: تعمیرات اساسی همه تأسیسات تا ابتدای آبان به اتمام رسیده و آماده ورود به فصل سرد هستیم. مجید چگنی اظهار کرد: تعمیرات اساسی همه تأسیسات تا ابتدای آبان به اتمام رسید و آماده ورود به فصل سرد هستیم. وی درباره اقدامات انجام‌شده برای ایجاد آمادگی ورود به فصل سرد اظهار کرد: تکمیل رینگ شرقی شبکه گازرسانی در شمال شرق کشور در حال انجام است. خط انتقال تربت جام به صالح‌آباد بزودی به بهره‌برداری می‌رسد و ایستگاه تقویت فشار گاز آرادان نیز در سرویس است.
***
سرکوب قیمت‌ها انگیزه تولید را  از بین می‌برد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه بی‌انضباطی در بازار باید کنترل شود، گفت: برای مدیریت نرخ‌ها مجبور به سرکوب قیمت‌ها می‌شویم که این روند موجب افزایش تورم می‌شود و انگیزه تولید را از بین می‌برد. عباس علی‌آبادی اظهار داشت: هدف اقدامات مختلف در کشور ایجاد آرامش در جامعه است و هیچ‌کس نمی‌تواند به اندازه اصناف مؤثر باشد. وی گفت: رونق تولید با توسعه بازار و افزایش فعالیت اصناف اتفاق می‌افتد و به همین دلیل واحدهای صنفی مهم‌ترین نقش را در اقتصاد کشور برعهده دارند. وی با تاکید بر اینکه نظارت بر عملکرد موجب کمک به تولید می‌شود، تصریح‌ کرد: بیش از 3 میلیون واحد صنفی با ۲ هزار و ۸۰۰ رسته شغلی در کشور وجود دارد، همچنین ۴۰۰ اتاق اصناف، 7 هزار اتحادیه صنفی و 8 میلیون شغل صنفی خانواده اصناف را به ۳۰ میلیون از جمعیت کشور می‌رساند. علی‌آبادی با بیان اینکه اصناف شامل همه کشور می‌شوند، خاطرنشان ‌کرد: این بخش در تولید و ایجاد شغل نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند و از جمله پرتاثیرترین و مهم‌ترین مشاغل محسوب می‌شود. وزیر صمت با بیان اینکه تولید شامل 3 بخش می‌شود، گفت: نوآوری، اجرا و بازار از مهم‌ترین شاخه‌های تولید در کشور هستند و بر همین اساس تاکید می‌شود رونق تولید از بازار نشأت می‌گیرد. وی افزود: ۱۷ درصد تولید ناخالص داخلی کشور متعلق به اصناف است و گستره جغرافیایی وسیعی را دربرمی‌گیرد. علی‌آبادی اظهار داشت: تشکیل واحدهای بازرسی برای بررسی عملکرد واحد صنفی لازم است اما نیاز به تبیین دارد تا اشتباه برداشت نشود، زیرا عده‌ای به دنبال تخریب اصناف هستند، در حالی که باید از این شغل شریف صیانت شود.
***
۷۰ ملک دولتی آماده فروش در فرآیند مولدسازی
سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت از شناسایی ۱۸۰۰ ملک مازاد در جریان مولدسازی خبر داد و گفت: اکنون ۲۶ ملک را آماده عرضه داریم و بیش از ۴۰ ملک نیز قیمت‌گذاری شده است که در هفته‌های آتی عرضه خواهد شد. حسین‌امیر رحیمی با  اعلام اینکه تاکنون تعداد املاک مازاد شناسایی شده در اجرای مولدسازی دارایی‌های دولت به ۱۸۰۰ مورد رسیده است، اظهار کرد: ما به ازای این املاک، طرح‌ها و پروژه‌هایی است که به هم متصل شده‌اند. وی افزود: اکنون ۲۶ ملک را آماده عرضه داریم و بیش از ۴۰ مورد ملک نیز قیمت‌گذاری شده است که در هفته‌های آتی عرضه خواهد شد، یعنی در مجموع در این مرحله حدود ۷۰ ملک آماده عرضه است. سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت با اشاره به تفویض اختیار به استان‌ها درباره مولدسازی دارایی‌ها توضیح داد: بسیاری از املاک مازاد و پروژه‌های ما به ازای آنها با توجه به تفویض اختیار انجام شده، در کارگروه استانی مصوب می‌شود. مقامات استانی، مدیرکلان مرتبط با ملک و 3 مقام عالی استان (معاون عمرانی استانداری، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و مدیرکل سازمان برنامه و بودجه) با تایید و نظارت و ریاست استاندار هر استان، این فرآیند را انجام می‌دهند. وی درباره شاخص‌های انتخاب پروژه‌های معطل مانده نیز گفت: عدم تکمیل پروژه‌هایی که بیش از ۱۵ سال از عمر آنها گذشته، معمولا به دلایلی همچون اقتصادی نبودن و عدم کارایی و همچنین مشکلات مربوط به تامین مالی پروژه توسط دولت بوده است. امیررحیمی ادامه داد: اما اکنون، پروژه استانی با نظر استان و پروژه ملی با نظر وزارتخانه و پروژه‌هایی که بیش از ۱۵ سال از عمرشان گذشته با نظر کمیته پایه سازمان برنامه و بودجه یا پروژه‌های با پیشرفت زیر ۳۰ درصد، تعیین تکلیف می‌شوند و عواید حاصل از فروش دارایی‌های مازاد هر دستگاه به پروژه‌های اولویت‌دار همان دستگاه می‌رسد. سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت یادآور شد: به دلیل مدیریت نادرست دارایی‌های متعلق به دولت در مناطق مختلف، گاه اتفاق افتاده که در یک محدوده جغرافیایی چند ورزشگاه با پیشرفت درصدهای پایین در حال احداث داریم که چه بسا با واگذاری موارد مازاد از اینها می‌توانیم یک یا تعداد بیشتر از این پروژه‌ها را آماده بهره‌برداری کنیم.

Page Generated in 0/0067 sec