printlogo


کد خبر: 270579تاریخ: 1402/8/13 00:00
اخبار

افتتاح نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین 
آیین گشایش نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین با حضور محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مسؤولان و هنرمندان در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.
نمایشگاه کارتون و کاریکاتور هنرمندان منطقه آمریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد. این نمایشگاه تا ۲۸ آبان پذیرای حضور علاقه‌مندان خواهد بود.
***
«بچه زرنگ» پرفروش‌ترین فیلم کودک تاریخ سینمای ایران شد
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» از فیلم‌های اکران‌شده فصل پاییز است از ۵ مهر در سالن‌های سینمایی سراسر کشور به نمایش عمومی درآمده. این فیلم تاکنون ۷۰۰ هزار مخاطب داشته است و طی ۵ هفته اکران به فروش ۲۴ میلیارد تومان رسیده که با رشدی صعودی در گیشه توانسته است به پرفروش‌ترین فیلم کودک تاریخ سینمای ایران، همچنین پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران بدل شود. انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری در ۵ هفته پرفروش‌ترین فیلم کودک تاریخ سینمای ایران شد. «بچه زرنگ» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری از ابتدای اکران توانست با اقبال کودکان و خانواده‌های‌شان مواجه شود و رکوردهای مختلفی را جا‌به‌جا کرد. این فیلم ابتدا توانست عنوان دومین فیلم پرفروش هفتگی و روزانه سینماها را در اختیار بگیرد و هر هفته با یک رشد صعودی، فروش بیشتری نسبت به هفته قبل داشته باشد. همچنین این فیلم توانست در چند هفته ابتدایی اکران به پرفروش‌ترین فیلم کودک سال جاری تبدیل شود. انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» محصولی از گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به همت یک تیم ۲۵۰ نفره ساخته شده است و هومن حاجی‌عبداللهی، میرطاهری مظلومی و هدایت هاشمی از جمله صداپیشه‌ها و سعید شیخ‌زاده مدیر دوبلاژ این اثر هستند.
***
کتاب «بیست و هفت روز و یک لبخند» به چاپ سی‌ونهم رسید
«بیست و هفت روز و یک لبخند»، روایتی از زندگی شهید مدافع حرم «بابک نوری‌هریس» به قلم فاطمه رهبر است و با اقبال مخاطبان نیز روبه‌رو بوده؛ آنقدر که اکنون انتشارات خط مقدم چاپ سی‌ونهم این کتاب را منتشر کرده است.
روایت این کتاب تقریباً همه زندگی شهید را به تصویر کشیده است و مخاطب بخوبی با زندگی شهید همراه می‌شود. شهید بابک نوری‌هریس دانشجوی بسیجی که داوطلبانه به صفوف رزمندگان مدافع حرم در سوریه ملحق شد، در عملیات آزادسازی منطقه بوکمال در سن 25 سالگی به شهادت رسید.
***
تغییر مدیران ۴ شبکه تلویزیون 
با حکم معاون سیما، مدیران شبکه تهران، شبکه مستند، شبکه نمایش و تماشا، روابط عمومی، رسانه‌های نوین، دبیر جشنواره جام‌جم سیما و مشاور معاون سیما منصوب شدند‌.
محسن برمهانی، معاون سیما در احکام جداگانه‌ای محمدباقر اعلمی را به سمت مدیر شبکه تهران، حسین زارع‌زاده را به سمت مدیر شبکه مستند، محمدعلی غلامرضایی را به سمت مدیر شبکه‌های نمایش و تماشا، حامد فاتحی‌پولادی را به سمت مدیر روابط عمومی معاونت سیما، سیدمحمدرضا خوشرو را به سمت دبیر جشنواره جام جم و محمدرضا رضاپور را به سمت مشاور معاون سیما منصوب کرد. طی این انتصابات وظایف محتوایی و تولیدی مدیریت رسانه‌های نوین سیما به‌ صورت سرپرستی به حامد فاتحی‌پولادی مدیر روابط عمومی سیما و وظایف فنی آن به سیدباقر حاجی‌سیدرضی رئیس مرکز تولید و فنی‌ سیما محول شد.
***
دیوارنگاره میدان انقلاب رنگ کودکان غزه گرفت
تازه‌ترین دیوارنگاره میدان انقلاب به یاد فرشتگان مظلوم غزه با شعار «عدو که خنجر خود می‌زند از پشت، نشد حریف پدر، کودکش را کشت» اکران شد. این سومین دیوارنگاره میدان انقلاب بعد از توفان الاقصی است. دیوارنگاره‌ای با عنوان «توفان الاقصی» ۱۵ مهر و همزمان با آغاز حمله جبهه مقاومت به اسرائیل در میدان فلسطین تهران نصب شد. از ابتدای شروع توفان الاقصی دیوارنگاره‌های بسیاری در میدان انقلاب،‌ میدان فلسطین و میدان ولیعصر (عج) تهران نصب شده‌اند.
***
پیکر «اسلامی ندوشن» به ایران بازمی‌گردد
پیکر محمدعلی اسلامی‌ندوشن که به گفته خانواده‌اش به صورت امانی در تورنتوی کانادا به خاک سپرده شده بود، به ایران منتقل می‌شود.

Page Generated in 0/0055 sec