printlogo


کد خبر: 270584تاریخ: 1402/8/13 00:00
سخنرانی مهم سید‌حسن نصرالله؛ تشریح وظایف جبهه واحد مقاومت برای حفظ پیروزی توفان الاقصی
معادله نصر
ما از 8 اکتبر وارد این جنگ شدیم؛ ما به این مقدار بسنده نمی‌کنیم؛ گسترش جنگ در این جبهه به تحولات در غزه بستگی دارد

گروه بین‌الملل: دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان عصر دیروز پیرامون تحولات جاری در اراضی اشغالی فلسطین سخنرانی کرد.
سیدحسن نصرالله ابتدا از حضور پرشور مردم لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت برای استقبال از این سخنرانی تشکر کرد و گفت مقاومت اسلامی لبنان به خون شهدای راه قدس افتخار می‌کند. سیدحسن نصرالله اضافه کرد: «به خانواده‌های شهدا تبریک می‌گوییم که عزیزان‌شان این نشان الهی را کسب کردند. ما به تمام خانواده‌های شهدا در هر جا که هستند، تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم؛ به تمام مردان، زنان و کودکانی که در نبرد توفان الاقصی به شهادت رسیدند». دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه اشاره کرد: «شهدا زنده هستند و بشارت می‌دهند. خوشا به حال تمام رزمندگان شهید و مظلوم. اگر بخواهیم به دنبال نبردی کاملا مشروع از نظر انسانی، اخلاقی و دینی باشیم، نبردی مانند جنگ با صهیونیست‌های اشغالگر پیدا نخواهیم کرد. این جنگ هیچ‌گونه ابهامی ندارد و از آشکارترین و واضح‌ترین مصادیق نبرد در راه خداست». نصرالله ادامه داد: «قبل از داشتن سلاح، قدرت واقعی ما ایمان، بصیرت، هوشیاری، پایبندی عمیق به این آرمان، آمادگی بالا برای جانفشانی و صبر بی‌حد و مرز است که خانواده‌های شهدا مصداق آن هستند. درود ویژه به این ملت اسطوره‌ای؛ مردمی که در این جهان نظیر ندارند، مردم غزه. زبان از بیان عظمت، جبروت و پایداری مردم غزه و همچنین مردم کرانه باختری عاجز است».
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «به تمام کسانی که در هر جای این جهان از کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای آمریکای لاتین ابراز همبستگی کردند و حمایت خود را غزه اعلام کردند، درود می‌فرستم؛ بویژه عراقی‌ها و یمنی‌هایی که وارد این نبرد مبارک شدند». نصرالله در عین حال گفت: «درد و رنج مردم فلسطین که از بیش از ۷۵ سال پیش ادامه داشته، مساله جدید و پنهانی نیست اما اوضاع در سال‌های گذشته در فلسطین بسیار سخت بود، بویژه با وجود این کابینه احمق، کودن و وحشی. این کابینه تندرو اسرائیل اسرای فلسطینی را تحت فشار قرار داد که این مساله اوضاع انسانی را بسیار دشوار کرد. ۲۰ سال است ۲ میلیون انسان در شرایط سخت در نوار غزه زندگی می‌کنند و کسی برای آنها کاری نکرده است». وی بیان کرد: «گستاخی، سرکوب و زیر پا گذاشتن حد و مرزها در سیاست‌های دشمن بیشتر و بیشتر شد، از این‌ رو باید اتفاقی بزرگ رخ می‌داد که این رژیم غاصب و حامیان مستکبر بویژه در واشنگتن و لندن  را به لرزه در‌می‌آورد. با پروژهای شهرک‌سازی جدید، خطرات بسیاری کرانه باختری را تهدید می‌کند. هم تصمیم و هم اجرای عملیات بزرگ توفان الاقصی صددرصد از سوی فلسطینیان بوده و طراحان، این نقشه را از همه حتی از گروه‌های مقاومت مستقر در غزه پنهان کرده بودند. کاملا سری بودن این عملیات بود که موفقیت را با عنصر غافلگیری تضمین کرد».
نصرالله ادامه داد: «این پنهان‌کاری، اصلا باعث رنجش کسی در گروه‌های مقاومت نشد، بلکه ما همه این عملیات را ستودیم. این عملیات هیچ گونه تاثیر منفی بر تصمیمات هیچ یک از گروه‌ها یا جنبش‌های محور مقاومت ندارد. عملکرد برادران‌مان در حماس هویت واقعی این نبرد و اهداف را تثبیت کرد و جلوی دشمن را برای انتشار اخبار جعلی بویژه زمانی که از روابط گروه‌های مقاومت در منطقه صحبت می‌کنند، گرفت». دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: «نبرد توفان الاقصی و عدم اطلاع هیچ کس از آن، خود ثابت کرد این نبرد کاملا فلسطینی و برای ملت فلسطین و آرمان آنهاست و هیچ ارتباطی با هیچ یک از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ندارد. آنچه در توفان الاقصی رخ داد، نشان داد ایران هیچ قیمومتی بر گروه‌های مقاومت ندارد و تصمیم‌گیرندگان واقعی سران مقاومت و رزمندگان آنها هستند. اقدام بزرگ توفان الاقصی منجر به وقوع زلزله‌ای امنیتی، سیاسی، روانی و روحی در سطح رژیم صهیونیستی شد که پیامدهای موجودیتی و راهبردی برای آنها به دنبال خواهد داشت و زمان حال و آینده این رژیم را تحت تاثیر قرار خواهد داد». نصرالله گفت: «کابینه دشمن طی ماه گذشته و طی هفته‌های آینده هر کاری که کرد و هر کاری که بکند، نمی‌تواند پیامدها و آثار راهبردی توفان الاقصی را تغییر دهد. عملیات توفان الاقصی ضعف و سستی این رژیم و اینکه آنها حقیقتا سست‌تر از خانه عنکبوت هستند را نشان داد. دولت آمریکا و رئیس‌جمهور، وزیران و ژنرال‌های آن همگی شتافتند تا این رژیم را حفظ کنند؛ رژیمی که می‌لرزید و زلزله‌ای در آن رخ داده بود تا بلکه حدی از هوشیاری را به آن بازگردانند و باعث شوند دوباره روی پاهایش بایستد اما تا این لحظه هنوز نتوانسته ابتکار عمل را به دست بگیرد. شتابزدگی آمریکا برای به آغوش گرفتن اسرائیل ضعف و سستی این رژیم را نشان داد». وی افزود: «اینکه ژنرال‌های آمریکایی به این رژیم بیایند و آمریکا درهای انبارهای تسلیحاتی خود را به روی ارتش اسرائیل بگشاید و اسرائیل از روز اول جنگ درخواست ۱۰ میلیارد دلار کند، آیا این رژیم قدرتمند است و می‌تواند روی پاهایش بایستد؟ این نتایج باید تشریح و تبیین شود تا همگی بدانیم جانفشانی‌ها در غزه و کرانه باختری و هر جای دیگر، فداکاری‌های شایانی است. نتیجه‌های کسب‌شده زمینه را برای مرحله تاریخی جدیدی از سرنوشت کشورهای منطقه فراهم کرد و گزینه دیگری در کار نبود؛ از ‌این ‌رو این تصمیم درست، دوراندیشانه و مطلوب بود».
سیدحسن نصرالله همچنین بیان کرد: «از ساعات اولیه نبرد واضح بود دشمن سردرگم شده است. در برابر غزه و رویداد هولناکی که دشمن با آن مواجه شد، به نظر می‌رسد کابینه‌های دشمن هنوز از تجربیات‌شان درس نگرفته‌اند. آنچه امروز در حال رخ دادن است، سال ۲۰۰۶ در لبنان و در جنگ‌های پی‌درپی غزه با کمی تفاوت کمی و کیفی رخ داد اما همگی به یک شکل بود». دبیرکل حزب‌الله اشاره کرد: «از جمله مهم‌ترین اشتباهاتی که اسرائیلی‌‌ها مرتکب شدند و همچنان مرتکب می‌شوند، هدف‌گذاری‌های بزرگی است که نمی‌توانند به آن برسند. سال ۲۰۰۶ هدف‌شان نابود کردن مقاومت لبنان و بازگرداندن ۲ اسیر بدون مذاکره و تبادل بود. بعد از گذشت ۳۳ روز به اهداف‌شان نرسیدند و امروز نیز در غزه همین مساله تکرار می‌شود. آنچه اسرائیل انجام می‌دهد، کشتار مردم غزه است که اکثرا کودک، زن و غیرنظامی هستند. هیچ حرمتی در کار نیست و اسرائیل محله‌ها را کاملا ویران می‌کند».
وی ادامه داد: «همه ما با چشمان‌مان دلاوری‌های نیروهای مقاومت غزه را دیدیم. وقتی رزمنده مقاومت پیش می‌رود و بمب زیر تانک کار می‌گذارد، دشمن چطور می‌خواهد با چنین نیروهایی مقابله کند؟ صحنه‌هایی که هر روز و هر ساعت از نوار غزه منتشر می‌شود، تصاویر زنان و کودکانی که از زیر آوار خارج می‌شوند و مقاومت را فریاد می‌زنند، به آنها این پیام را مخابره می‌کند که با جنگ و کشتار به نتیجه‌ای نمی‌رسید. امروز شهدای غزه و زنان و کودکان آن، تمام نقاب‌های دشمن را کنار می‌زنند؛ دشمنی که رسانه‌های جهان در تلاش برای حمایت از آن بودند. آنچه در غزه در خال رخ دادن است، مسؤولیت مستقیم آمریکا در قبال این کشتارها و نفاق را نشان می‌دهد». دبیرکل حزب‌الله گفت: «اتفاقات غزه ماهیت وحشیانه این رژیم غاصب را نشان می‌دهد؛ رژیمی که به منطقه ما آن را تحمیل کرده‌اند. تصاویر کشتارهای غزه به صهیونیست‌ها می‌گوید پایان این نبرد پیروزی غزه و شکست دشمن است. آمریکا مسؤول کامل جنگ کنونی در غزه است و اسرائیل ابزار است و آمریکا نمی‌گذارد تجاوزات متوقف شود و آتش‌بس را رد می‌کند». دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: با چشم خودمان قهرمانی‌های نیروهای مقاومت فلسطین را دیدیم، پس چگونه دشمن روی خاکی اینچنینی و با نیروهای مبارز اینچنینی خواهد جنگید؟ وی بار دیگر تأکید کرد: صحنه‌های کشتارهایی که از نوار غزه می‌رسد به آن صهیونیست‌ها می‌گوید پایان نبرد با پیروزی غزه و شکست دشمن خواهد بود. نصرالله عنوان داشت: آنچه در غزه رخ می‌دهد، ماهیت وحشیانه و ددمنشانه رژیم غاصب را نشان می‌دهد؛ رژیم غاصبی که آن را در منطقه ما ایجاد کرده‌اند. دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: کودکان غزه و زنان آن، نقاب‌ها و سیاست‌های رسانه‌های جهانی و عربی برای فریب دادن ملت‌های‌مان جهت سوق دادن آنها به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل را درهم می‌شکنند. وی افزود: ایالات متحده کاملا مسؤول جنگ جاری در غزه است و اسرائیل صرفا یک ابزار اجرایی است. این آمریکاست که مانع محکوم شدن اسرائیل در شورای امنیت می‌شود و اجازه آتش‌بس در غزه را نمی‌دهد.
سیدحسن نصرالله در ادامه تاکید کرد: مردم گفته بودند سید می‌خواهد وارد جنگ شود؛ ما سال‌های طولانی است که وارد این جنگ شده‌ایم، ما از 8 اکتبر وارد این جنگ شده‌ایم. مقاومت اسلامی لبنان عملیات خود را از روز دوم توفان الاقصی آغاز کرد و به تمام مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی امتداد داد و حتما اخبار آن را پیگیری کرده‌اید. آنچه اتفاق می‌افتد خیلی مهم است، شاید برخی تصور می‌کنند حزب‌الله باید وارد جنگ تمام‌عیار شود و کاری که ما در مرزها انجام دادیم کم بوده است، البته ما به این مقدار بسنده نخواهیم کرد اما چیزی که در جبهه ما اتفاق می‌افتد، اتفاقاتی است که سابقه نداشته است.
دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: حتی در جنگ 33 روزه نیز این اتفاقات بی‌سابقه بود، اینکه تمام پایگاه‌های اسرائیل در تمام طول مرزها و نیز تانک‌ها و خودروهای زرهی و پهپادها و تجهیزات فنی آنها مورد حمله قرار بگیرد، اتفاقی بی‌سابقه است. مقاومت اسلامی لبنان از 8 اکتبر تاکنون جنگ بی‌سابقه‌ و واقعی را به راه انداخته که متفاوت از جنگ‌های گذشته است. شرایط محورها و ابزارهای این جنگ کاملا متفاوت است.
نصرالله تصریح کرد: اسرائیل بعد از عملیات توفان الاقصی برخی نیروهای خود را جابه‌جا کرد. ما تاکنون 57 شهید تقدیم کرده‌ایم که برخی از آنها از رزمندگان مقاومت القدس و القسام بودند. شنبه 7 اکتبر اسرائیل برخی از نیروهای خود را عقب کشید و در حال فروپاشی کامل بود و می‌خواست تمام نیروهای ذخیره و آماده خود را به سمت غزه ببرد. عملیاتی که آغاز و روز به روز بیشتر شد، دشمن صهیونیست را مجبور کرد نیروهای خود را در مرز لبنان مستقر نگه دارد و حتی نیروهای خود را تقویت کند، در نهایت جبهه لبنان باری از روی دوش مقاومت غزه برداشت. ما اینجا عملیات یا به قول برخی‌ها ماجراجویی می‌کنیم ولی این ماجراجویی محاسبه شده است.
وی تاکید کرد: اسرائیل نیمی از توان گنبد آهنین خود را در مرزهای لبنان مستقر کرده و یک سوم نیروهای خود را متوجه مرز لبنان کرده است. نکته دیگر اینکه ده‌ها شهرک‌نشین در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی آواره شده‌اند و 43 شهرک خالی شده و کسانی که در این شهرک‌ها حضور دارند همگی نظامی هستند. 58 شهرک نیز در مرزهای غزه تخلیه شده و تمام این روندها به اسرائیل فشار وارد می‌کند تا جنگ را متوقف کند. نصرالله افزود: عملیات‌های مقاومت در مزارع شبعا ترس و وحشت را به جان اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها انداخت و آنها را نگران آن کرده که این افزایش تنش‌ها به سمت جنگ واقعی پیش برود که احتمال این روند نیز وجود دارد. دشمن باید در برابر لبنان با احتیاط رفتار کند، حتی اگر یک عملیات در گذشته علیه اسرائیلی‌ها انجام می‌شد، این رژیم صبر نمی‌کرد اما امروز می‌ترسد و صبر می‌کند. رهبر مقاومت لبنان تاکید کرد: حضور ما و آمادگی ما و عملیات ما کاری کرده که دشمن را به وحشت انداخته است. عملیات مقاومت در جنوب لبنان به دشمن نشان می‌دهد اگر عملیات پیش‌دستانه‌ای را ضد لبنان انجام دهد، دچار حماقتی بزرگ شده است که از آن پشیمان خواهد شد. آنها می‌خواهند ما را بترسانند اما صحنه‌های غزه ایمان ما را بیشتر می‌کند تا پایداری و مقاومت و ایستادگی خود را افزایش دهیم. دبیرکل حزب‌الله گفت: اتفاقات غزه ماهیت وحشیانه رژیم غاصب را نشان می‌دهد؛ رژیمی که به منطقه ما آن را تحمیل کرده‌اند. تصاویر کشتارهای غزه به صهیونیست‌ها می‌گوید پایان این نبرد پیروزی غزه و شکست دشمن است. آمریکا مسؤول کامل جنگ کنونی در غزه است و اسرائیل ابزار است و آمریکا نمی‌گذارد تجاوزات متوقف شوند و آتش‌بس را رد می‌کند. آمریکاست که جنگ غزه را مدیریت می‌کند و به همین دلیل مقاومت عراق تصمیم حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه را اتخاذ کرد. این تصمیم، تصمیم دوراندیشانه و شجاعانه‌ای بود. وظیفه هر انسان آزاده و شریفی است حقایقی را که از آن صحبت کردیم، تبیین و تشریح کند.
وی در ادامه خطاب به کشورهای عربی اضافه کرد: شما باید برای توقف تجاوزات به غزه  تلاش کنید، محکومیت کافی نیست؛ روابط را قطع کنید و سفرای خود را فرابخوانید. متاسفانه پیش‌تر می‌گفتیم صادرات نفت به آمریکا را قطع کنید و امروز از شما می‌خواهیم صادرات به اسرائیل را متوقف کنید. کمی قدرت ندارید که گذرگاه رفح را باز کنید؟! به‌رغم تهدیدات، مردم یمن چند اقدام انجام دادند و موشک‌ها و پهپادهای‌شان را روانه [اراضی اشغالی فلسطین] کردند حتی اگر آنها را سرنگون کنند اما در پایان این موشک‌ها و پهپادها به ایلات و پایگاه‌های نظامی اسرائیل در جنوب فلسطین می‌رسند.
نصرالله همچنین بیان کرد: ما وارد این نبرد شده‌ایم. آنچه در جبهه ما در جریان است، مهم و تاثیرگذار است. آنچه در جبهه لبنان رخ می‌دهد، در تاریخ این رژیم بی‌سابقه است. مقاومت لبنان وارد یک نبرد واقعی شده که تنها افرادی آن را درک می‌کنند که در مناطق مرزی حضور دارند. این نبرد یک نبرد متفاوت است».
وی در تشریح نتایج توفان الاقصی اعلام کرد: این عملیات زلزله‌ای را در ابعاد سیاسی، نظامی و امنیتی در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرد و آثار آن هم در شرایط کنونی و هم آینده بسیار بیشتر روشن خواهد شد و اسرائیل طی روزها و هفته‌های آینده مطلقا نمی‌تواند آثار و نتایج این عملیات را کم کند. این عملیات خیلی از واقعیت‌ها را نشان داد که همه باید بدانند. نتایج و آثار بزرگ این عملیات زمان زیادی می‌خواهد که بیان شود اما مهم‌ترین نکته سستی و ضعف رژیم صهیونیستی بود و نشان داد اسرائیل از لانه عنکبوت سست‌تر است. من در رسانه‌های اسرائیلی خواندم که اسرائیلی‌ها خودشان بیشتر از سید [حسن نصرالله] به این نکته ایمان آوردند که اسرائیل از لانه عنکبوت سست‌تر است.
دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: این مساله باعث شتاب‌زدگی ژنرال‌های آمریکایی و ورود آنها به این جنگ شد تا شاید بتوانند جلوی این شکست را بگیرند اما هنوز با وجود تمام پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها موفق به این کار نشده‌اند. این مداخله همچنین میزان سستی و ضعف رژیم صهیونیستی را بیش از پیش نشان داد که آنها محتاج ناوهای آمریکایی بودند تا به بقای خود ادامه دهند. پس ارتش اسرائیل که خود را بزرگ‌ترین ارتش منطقه می‌دانست کجاست؟! آمریکا تمام انبارهای تسلیحات استراتژیک خود را به روی اسرائیل باز کرد و در حالی که هنوز اتفاقی نیفتاده اعلام کرد 10 میلیارد دلار کمک نیاز دارد. تمام این نتایج باید تبیین شود ولی الان فرصت آن وجود ندارد. جانفشانی‌های رزمندگان مقاومت بحق است و این دستاوردها، آثار و نتایج این جانفشانی‌هاست، چرا‌که مرحله جدیدی از ستیز با رژیم صهیونیستی و تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها و دولت‌های منطقه را ایجاد کرد و این مرحله مستحق این جانفشانی‌هاست و گزینه دیگری غیر از این وجود ندارد. گزینه دیگر همان سکوت و انتظار مرگ کشیدن و به یغما رفتن کرانه باختری و قدس و شدت گرفتن محاصره غزه است، لذا این عملیات درست و صحیح بود. نصرالله در ادامه به بیان نحوه رفتار دشمن در برابر این عملیات پرداخت و تاکید کرد: زمانبندی این عملیات از سوی مقاومت بسیار دقیق و درست بود و روز شنبه و تعطیلی بود و بسیاری از صهیونیست‌ها مست بودند. آنها سردرگم و دیوانه و خواب‌آلود بودند و نمی‌دانستند چکار کنند. خود صهیونیست‌ها در شهرک‌های صهیونیستی جنایت‌هایی انجام دادند و رسانه‌های اسرائیلی نیز به این موضوع اذعان کردند و کمیته‌های تحقیق آینده این موضوع را نشان خواهد داد. دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند از شکست‌های خود عبرت بگیرند، تاکید کرد: بزرگ‌ترین خطای آنها بانک اهداف آنهاست. آنها گفته بودند می‌خواهند حماس را نابود کنند و هدف بسیار بالایی تعریف کرده بودند. ما از آنها می‌پرسیم آیا می‌خواهید تمام حماس را نابود کنید؟ چطور می‌توانید چنین هدفی را تعریف کنید؟ آنها در ادامه که اندک هوشیار شدند گفتند می‌‌خواهیم اسرا را پس بگیریم.
وی افزود: از آغاز تاسیس جنبش‌های مقاومت تا امروز اسرائیلی‌ها هرگز نتوانسته‌اند اسرای خود را بدون قید و شرط و بدون مذاکره آزاد کنند. در لبنان پس از اسیر شدن ۲ نظامی صهیونیست به دست مقاومت، اسرائیلی‌ها اعلام کردند هدف جنگ با لبنان نابودی کامل حزب‌الله است، خیلی از کشورها نیز آنها را کمک کردند، 33 روز جنگیدند ولی نتوانستند حزب‌الله را نابود کنند و حتی نتوانستند ۲ اسیر خود را آزاد کنند.
نصرالله گفت: آنها (رژیم صهیونیستی و آمریکا و متحدان آنها) امروز در فلسطین و غزه باز هم حماقت و کودنی خود را نشان می‌دهند. آنها مردم بی‌گناه و زنان و کودکان را می‌کشند، بیشتر شهدا غیرنظامی هستند، مساجد و بیمارستان‌ها و مدرسه‌ها را هدف قرار می‌دهند و هیچ جایی را رها نمی‌کنند و همه مکان‌های غزه را به طور کامل در برابر جهان ویران می‌کنند. آیا این رفتارها نیاز به قوی‌ترین نیروی هوایی منطقه دارد؟
دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: ما باید بدانیم که امروز آمریکا مسؤول مستقیم جنگ غزه است و اسرائیل بازوی آمریکاست. آمریکاست که نمی‌خواهد اجازه دهد اسرائیل در سازمان ملل محکوم شود. آمریکا عامل تجاوز به غزه است و همان‌طور که امام خمینی فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است و باید به خاطر جنایت‌هایی که انجام داده محاکمه شود.
وی در ادامه به حمایت سایر گروه‌های مقاومت منطقه از ملت و مقاومت فلسطین پرداخت و تاکید کرد: در همین راستا تصمیم مقاومت اسلامی عراق را می‌بینیم که به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در عراق و سوریه حمله می‌کند. این آمریکایی‌ها هستند که باید تاوان این تصمیم را بپردازند. این تصمیمی حکیمانه‌ و شجاعانه است که فرماندهان مقاومت اسلامی عراق گرفته‌اند و دیروز هم شنیدیم گام‌های جدیدی برداشته‌اند. من به مقاومت عراق درود می‌فرستم که به مظلومان کمک می‌کند.
رهبر مقاومت اسلامی لبنان ادامه داد: وظیفه هر آزادمرد و انسان باشرافتی است که این واقعیت‌ها را نشان دهد. این جنگ، جنگ افکار عمومی بوده و می‌بینیم افکار عمومی در حال روشن شدن است و می‌فهمد که هزاران کودک و زن در غزه کشته می‌شوند و پیکر آنها تکه تکه می‌شود. افکار عمومی می‌فهمد که در ستیز حق و باطل و ستیز انسانیت و توحش آنها جان خود را از دست می‌دهند. امروز دفاع از غزه یک وظیفه انسانی برای هر انسان است. همه باید به مردم غزه کمک و از آنها پشتیبانی کنند و کسی که سکوت کند باید در رفتار خود و انسانیت خود بازنگری کند.
سیدحسن نصرالله تاکید کرد: تشکیل رژیم صهیونیستی و آثار آن تنها متوجه فلسطین نبود بلکه لبنان، سوریه، اردن و مصر تحت تاثیر قرار گرفتند و لبنان یکی از کشورهایی بود که بیشتر از همه تحت تاثیر قرار گرفت. جنگ غزه یک حادثه عادی نیست، بلکه جنگی سرنوشت‌ساز و تاریخی است. هدف اول که همه باید برای آن شبانه روز کار کنند این است که جنایت‌ها متوقف شود. هدف دوم این است که حماس در این جنگ پیروز شود و همه ما باید برای این هدف کار کنیم. دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: توقف این تجاوزها بنا به دلایل انسانی و اخلاقی است که بحثی درباره آن نیست اما درباره هدف دوم باید بگویم که این هدف به نفع فلسطینی‌هاست اما پیروزی غزه به معنای پیروزی برای ملت‌ها و حکومت‌های منطقه و بویژه کشورهای همسایه است. پیروزی غزه منفعت ملی همگانی و سرنوشت‌ساز دارد و این پیروزی به نفع امنیت ملی اردن، سوریه و لبنان است.
سیدحسن نصرالله گفت: دشمن صهیونیست همیشه لبنان و مردم لبنان را تهدید می‌کند، خودش در غزه گرفتار شده، با این وجود باز هم لبنانی‌ها را تهدید می‌کند. دولت‌ها و حکومت‌های عربی و اسلامی باید برای توقف این تجاوزات تلاش کنند. آنها باید دین و انسانیت و اخلاق خود را به کار بگیرند و لااقل تنها برای تحقق هدف اول تلاش کنند. آنها نباید به اسرائیل نفت و غذا بدهند. در جنگ‌های قبلی همیشه کشورهای عربی و اسلامی تهدید می‌کردند که نفت خود را به روی آمریکا قطع می‌کنند اما الان متاسفانه حتی روی اسرائیل نیز نمی‌خواهند نفت را قطع کنند. رهبر مقاومت اسلامی لبنان افزود: اسرائیلی‌ها با تکبر می‌گفتند 22 کشور عربی نمی‌توانند حتی یک بیمار غزه را درمان کنند یا یک کامیون کمک انسانی به غزه بفرستند، آیا تحقیر و ذلت کشورهای عربی به اینجا رسیده است؟ شما حداقل نمی‌توانید در برابر گذرگاه رفح تحصن کنید و نمی‌توانید با زنان و کودکان غزه همدردی کنید؟ من نمی‌خواهم کسی را متهم به خیانت کنم، ما ناامید نیستیم و لااقل باید اتمام حجت کنیم تا شاید وجدان کسی در جایی بیدار شود و کاری انجام دهد.
نکته دوم نوع رفتار اسرائیل با لبنانی‌هاست، آنها برخی شهروندهای لبنانی را شهید کرده‌اند و من می‌خواهم به صهیونیست‌ها هشدار بدهم همه احتمالات در جبهه لبنان باز است و تمام گزینه‌ها روی میز است و می‌توانیم در هر لحظه آنها را انتخاب کنیم. همه ما باید برای تمام احتمال‌ها و فرضیه‌هایی که ممکن است روی دهد، آماده باشیم. رهبر مقاومت اسلامی لبنان افزود: در پایان به آمریکایی‌ها می‌گویم تهدید شما نه بر مقاومت لبنان تاثیری دارد و نه جنبش‌های مقاومت و نه محور و دولت‌های مقاومت. این تهدیدها و عربده‌کشی‌ها فایده‌ای ندارد و ناوهای شما در دریای مدیترانه ما را نمی‌ترساند. من به شما می‌گویم ناوهای شما که ما را با آن تهدید می‌کنید، ما ابزارهای مناسب را برای مقابله با آنها آماده کرده‌ایم. نصرالله خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شکست‌های خود را در لبنان، عراق و افغانستان به یاد بیاورید. کسانی که شما را در لبنان در آغاز دهه 80 شکست دادند، هنوز زنده‌اند و فرزندان و نوادگان آنها هنوز زنده‌اند. اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند این نبرد گسترش نیابد، راه آن تهدید نیست، بلکه تنها راه آن توقف جنایت‌‌های اسرائیل ضد غزه است. اسرائیل تحت امر آمریکاست و شما می‌توانید آن را متوقف کنید، چرا که این تجاوز شماست. وی افزود: تمام احتمال‌ها در جبهه لبنان وارد است و تمام گزینه‌ها روی میز است و می‌توانیم در هر زمانی به سمت آن برویم. دبیرکل حزب‌الله گفت: آمریکایی‌ها باید سریعا این جنگ را متوقف کنند و می‌دانند اگر جنگی در منطقه دربگیرد، ناوها و نیروهای آنها کارآیی نخواهند داشت و بزرگ‌ترین خسارت‌ها را تحمل خواهند کرد. امروز همه دنیا از اسرائیل و آمریکا طلبکار است. همه جهان انسانیت و جهان اخلاقی امروز باید شبانه‌روز و به صورت جدی کار کند تا این تجاوز متوقف شود. نصرالله گفت: این را به فلسطینی‌ها و مردم غزه می‌گویم که افق‌ها نشان می‌دهد از روزی که مقاومت تاسیس شد، جنگ ما هنوز به پیروزی نهایی نرسیده است و هنوز زمان لازم داریم ولی در برخی جاها همچنان پیروز می‌شویم. مقاومت لبنان سال‌های 1986 و 2006 نیز به همین صورت پیروز شد ولی باید صبور باشیم و مشکلات را تحمل کنیم. دشمن این مولفه را ندارد. مردم از زیر آوارها بیرون می‌آیند و جان خود را فدای مقاومت می‌دانند. جنگ ما جنگ صبر و پایداری و تحمل و به شکست کشاندن دشمن است. دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: ما باید کاری کنیم که تجاوز متوقف شود و مقاومت در غزه پیروز شود. من به شما می‌گویم به وعده الهی ایمان داشته باشید. خداوند مومنان صادق را به پیروزی وعده داده و اگر ما صداقت خود را ثابت کنیم و در راه خداوند مجاهدت کنیم و هزینه این جانفشانی را بپردازیم، مستحق این پیروزی الهی هستیم. من از تجربه شخصی خودم که با امام خامنه‌ای داشتم برای‌تان می‌گویم. ایشان فرمودند غزه و فلسطین پیروز خواهند شد. نصرالله در پایان گفت: امام خامنه‌ای چند روز بعد از جنگ لبنان در حالی که هیچ افقی پیش روی ما نبود فرمودند شما در جنگ پیروز می‌شوید و دستاوردهای بزرگی محقق می‌کنید و این اتفاق افتاد. موفقیت ما در گرو این صبر و جانفشانی است و نتیجه آن قطعا پیروزی است و ان‌شاءالله به زودی زود پیروزی غزه و مردم و مقاومت غزه را جشن می‌گیریم.

Page Generated in 0/0063 sec