printlogo


کد خبر: 270585تاریخ: 1402/8/13 00:00
دور دنیا

مقاومت عراق به یک هدف اسرائیلی در بندر ایلات حمله کرد
شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد مقاومت اسلامی عراق روز جمعه مراکز رژیم صهیونیستی در بندر ایلات واقع در جنوبی‌ترین نقطه فلسطین اشغالی را هدف قرار داد. جزئیات بیشتری از این عملیات، سلاح به‌کار رفته و ماهیت مکان هدف قرار گرفته منتشر نشده است. این دومین عملیات مقاومت اسلامی عراق به مواضع رژیم صهیونیستی در حمایت از فلسطین است. مقاومت اسلامی عراق پنجشنبه‌شب نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این گروه در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، یک سایت حیاتی این رژیم در بحرالمیت (دریای مرده) را هدف قرار داده است. در این بیانیه آمده است: رزمندگان مقاومت اسلامی عراق بامداد پنجشنبه یک هدف حیاتی رژیم صهیونیستی در سواحل بحرالمیت بین اردن و سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار دادند. «مقاومت اسلامی عراق» اضافه کرد که این اقدام در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به قتل عام غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالمندان توسط رژیم اسرائیل انجام شد. این گروه تاکید کرد که مقاومت اسلامی عراق به هدف قرار دادن سنگرهای دشمن صهیونیستی در غزه ادامه خواهد داد. 
همچنین مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمایت از مردم فلسطین و برای خونخواهی شهدای غزه حملاتی شدیدتر و گسترده‌تر در راه است. مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد: «در حمایت از مردم فلسطین و خونخواهی شهدا، از هفته آینده مرحله جدیدی را در مقابله با دشمنان آغاز خواهیم کرد». در این بیانیه آمده که «حملات آتی به پایگاه‌های دشمن در منطقه، شدیدتر و گسترده‌تر خواهد بود». 
***
غافلگیری گردان‌های القسام در بیت لاهیا برای ارتش صهیونیستی
مقاومت فلسطین در نوار غزه روز گذشته به درگیری‌های شدید با نیروهای رژیم صهیونیستی ادامه داد و آنها را در شمال غرب بیت لاهیا غافلگیر کرد که منجر به کشته شدن 4‌نظامی صهیونیست شد. به گزارش روسیا الیوم، گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز جمعه عملیات غافلگیرکننده‌ای را علیه نیروهای رژیم صهیونیستی در شمال غرب بیت لاهیا انجام داد که منجر به کشته شدن 4 نظامی صهیونیست شد. ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن 4 نظامی خود و زخمی شدن دو تن دیگر در درگیری‌های شمال غزه خبر داد. با این آمار تعداد کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات زمینی در غزه به ۲۳ نفر رسیده است. از آغاز عملیات توفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی نیز تاکنون ۳۳۸ نظامی صهیونیست هلاکت شده‌اند. گفتنی است گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس پنجشنبه شب خبر داد در ۴۸ ساعت گذشته یک گردان تانک‌های اسرائیلی را کامل منهدم کرده است.
***
امیرعبداللهیان: طرح آتش‌بسی روی میز است
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران به تشریح رایزنی‌هایش در قطر و ترکیه پرداخت و گفت: در قطر و ترکیه ماموریت اول ما این بود که پیرو رایزنی‌های رئیس‌جمهور با مقامات و سران کشورهای مختلف اسلامی و عربی، ایده برگزاری فوری نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی را پیگیری کنیم. این ایده به مقدار زیادی به پیش رفته و امیدواریم بتوانیم در عربستان سعودی که ریاست دوره‌ای سازمان همکاری اسلامی را بر عهده دارد، این نشست را در آینده نزدیک برگزار کنیم. حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه در قطر در دیدار با امیر و وزیر خارجه قطر موضوع ابتکارات سیاسی در دستور کار مشترک قرار داشت، افزود: ایده‌ای مطرح است که چند روزی آتش‌بس موقت برقرار شود و در سایه این آتش‌بس موقت کمک‌‌های انسان‌دوستانه به شکل گسترده وارد غزه شود و همچنین شاهد تبادل اسرای غیرنظامی از ۲ طرف باشیم که شامل آزادی همه فلسطینی‌های دربند در زندان‌های رژیم صهیونیستی شامل زنان، کودکان و نوجوانان شود. البته صهیونیست‌ها و رژیم اسرائیل با این موضوع بازی می‌کنند. رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: در مصاحبه مشترک با هاکان فیدان بر این نکته تأکید کردم و در قطر آقای اسماعیل هنیه گفت بر اساس آماری که در اختیار دارند، تاکنون حدود ۵۰ نفر از اسرایی که در اختیار مقاومت در غزه بوده، در بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند. برخی از اینها در زیرزمین بیمارستان‌ها نگهداری می‌شدند که احتمال داده می‌شد بیمارستان امن‌ترین جاست و مورد حمله قرار نمی‌گیرد ولی چه در بیمارستان المعمدانی یا سایر حملاتی که به بیمارستان‌ها داشتند، این افراد کشته شدند. وی درباره آتش‌بس موقت نیز بیان کرد: درباره آتش‌بس موقت هنوز ابتکاراتی در قطر در حال پیگیری و دنبال شدن است اما صهیونیست‌‌ها به دلیل سرگیجه‌ای که به آن مبتلا شدند و شوکی که به آنها وارد شده، فقط دیوانه‌وار زنان، کودکان و غیرنظامیان را بمباران می‌کنند.
***
حمایت مجدد بلینکن از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
وزیر خارجه آمریکا در سفر مجدد خود به سرزمین‌های اشغالی، بار دیگر از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و تداوم محاصره این باریکه حمایت کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، آنتونی بلینکن در دیدار اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی، از جنایات این رژیم علیه مردم غزه حمایت کرد. وی بدون اشاره به بیش از 7 دهه اشغال فلسطین و ظلمی که رژیم صهیونیستی به این ملت روا داشته است، مدعی شد: «[رژیم] اسرائیل نه‌‌تنها حق دارد از خود دفاع کند بلکه وظیفه دارد این کار را انجام دهد تا مانع تکرار حمله هفتم اکتبر (عملیات توفان الاقصی) شود». بلینکن پیش از دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم دیدار کرد. وی در این دیدار نیز از کشتار مردم غزه توسط نظامیان صهیونیست و تداوم محاصره این منطقه حمایت کرد، به طوری که دفتر نتانیاهو پس از این دیدار اعلام کرد تصمیم درباره ممانعت از ورود سوخت به غزه تغییر نکرده است. براساس گزارش رسانه‌های عبری، بلینکن در دیدار نتانیاهو گفته بود واشنگتن برای آزادی اسیران، حداکثر تلاش خود را خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0055 sec