printlogo


کد خبر: 270595تاریخ: 1402/8/13 00:00
حضور مردم به خصوص دانش‌آموزان در راهپیمایی «۱۳ آبان» یادآور ادامه حرکت خروشان جوانان انقلابی برای مبارزه با استکبار است
زنگ ملی «استکبارستیزی»

زنگ ملی «استکبارستیزی» امروز در مدارس سراسر کشور به صدا در می‌آید. این مراسم با اجرای برنامه‌های فرهنگی، پخش و اجرای سرودهای دانش‌آموزی در سطح مدرسه و اعلام انزجار دانش‌آموزان از سیاست‌های خصمانه دشمنان بویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا برگزار می‌شود و پس از آن، دانش‌آموزان به همراه مردم در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان با شعار «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» شرکت می‌کنند.
۱۳ آبان در تاریخ این مرز و بوم، یادآور حرکت خروشان جوانان متعهد، انقلابی و آگاهی است که در کنار تحصیل علم، به روشنگری و مبارزه با استبداد و استکبار پرداختند و به آیندگان نشان دادند تاریخ را اتفاقات نمی‌سازد، بلکه تاریخ یک ملت حاصل از خودگذشتگی‌های انسان‌های با اراده‌ای است که جان و مال خود را فدای آرمان و اهداف مقدس‌شان می‌کنند. کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت یوم‌الله 13 آبان اعلام کرد: یوم‌الله 13 آبان سندی پرافتخار و ماندگار از استکبارستیزی نسلی بالنده است که ایثار و فداکاری، استقامت و پایداری در راه ارزش‌های دینی و اسلامی را از فقیه، حکیم و مجاهد روشن‌ضمیر انقلاب فراگرفت و شرنگ ناکامی را در کام مستکبران چشانده و آتش بر خرمن لانه شوم دشمن رستگاری بشر نشانده است. رخدادها و حوادث تأثیرگذار آن در ۳ مقطع خاص، بیانگر وجوه متنوع و متمایزی از تاریخ ضدآمریکایی و استکبارستیزی ملت ایران بوده و نشان‌دهنده اهمیت راهبردی و تاریخ‌ساز این مصاف بزرگ است و اکنون با گذشت بیش از 40 سال همچنان نماد و سرمشقی ارزشمند برای امت اسلام بویژه جوانان و نوجوانان است. 
این بیانیه می‌افزاید: یوم‌الله ۱۳ آبان عرصه نمایش ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی ملت ایران و میدان رسوایی و استیصال رژیم تروریستی آمریکاست و روزی است که باطن مداخله‌گر و جاسوس‌مسلک شیطان بزرگ برملا شد و دانشجویان پیرو خط امام(ره)، آخرین لانه فساد و جاسوسی آمریکا را در ایران به تسخیر درآوردند که امام‌ راحل آن را انقلاب دوم و حتی مهم‌تر و بزرگ‌تر از انقلاب اول خواندند. ۱۳ آبان یوم‌اللهی است که به همه ملت‌های آزادی‌بخش جهان نشان می‌دهد هر قدر هم که هیمنه استکبار جهانی بزرگ باشد، می‌توان با وحدت و ایمان به خدای بزرگ و اتکا به ملت‌ها و مقاومت در برابر خواسته‌های نامشروع ایستادگی کرد و نمونه بارز آن حماسه «توفان الاقصی» است که تاریخ معاصر را متحول کرد و پیام آن در حال در نوردیدن اعماق زمین و زمان است.  در ادامه این بیانیه آمده است: اینک طنین این بیزاری به پویشی جهانی مبدل شده که ۱۳ آبان امسال را متمایز ساخته است. اگر امروز در اقصی نقاط جهان، فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر صهیونیزم بین‌الملل» سر می‌دهند، این همان رمز افول امپراتور رسانه‌ای سست‌بنیان است که جوانان فلسطینی در میدان عمل نمونه‌ای از آن را در حماسه ماندگار توفان الاقصی به همگان ثابت کردند. ۱۳ آبان در تاریخ این مرز و بوم، یادآور حرکت خروشان جوانان متعهد، انقلابی و آگاهی است که در کنار تحصیل علم به روشنگری و مبارزه با استبداد و استکبار پرداختند و به آیندگان نشان دادند تاریخ اتفاقات نمی‌سازد، بلکه تاریخ یک ملت حاصل از خودگذشتگی‌های انسان‌های با اراده‌ای است که جان و مال خود را فدای آرمان و اهداف مقدس‌شان می‌کنند.

Page Generated in 0/0052 sec