printlogo


کد خبر: 270603تاریخ: 1402/8/13 00:00
اخبار

سفر هیأت رسانه‌ای ایران به لبنان و دیدار با رهبران گروه‌های مقاومت
روایت میدان
هیات رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران که به لبنان اعزام شده بود، پس از شرکت در برنامه‌های مختلف اعم از بازدید و جلسات هم‌اندیشی، به کشور بازگشت. هدف از این سفر 3 روزه، دیدار با مسؤولان فرهنگی و سیاسی لبنان و گروه‌های مردمی جبهه مقاومت لبنان و فلسطین به منظور تبادل دیدگاه‌ها و اعلام همبستگی رسانه‌های ایرانی با محور مقاومت و هم‌افزایی در برابر اقدامات رسانه‌ای - تبلیغاتی رژیم صهیونیستی بود. اعضای هیات ایرانی را جمعی از مدیران، سردبیران و خبرنگاران رسانه‌ها و  مدیران حوزه مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌دادند و سرپرستی گروه را معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده داشت. دیدار با سیدهاشم صفی‌الدین ریاست شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، گردهمایی با گرو‌ه‌های فلسطینی در اردوگاه برج البراجنه، بازدید از شبکه تلویزیونی المنار و ملاقات با مدیران رسانه‌ای حزب‌الله، برنامه‌های روز نخست این هیات بود. عزیمت به جنوب لبنان و دیدار با تعدادی از مسؤولان و فرماندهان عملیاتی حزب‌الله و جلسه پرسش و پاسخ با موضوعات جنگ غزه و درگیری‌های مرزی با رژیم صهیونیستی، حضور در منزل 3 شهید حزب‌الله در نبطیه که در درگیری‌های اخیر به شهادت رسیدند و جلسه با نمایندگان تشکل‌های سیاسی - مردمی فلسطینی و لبنانی حامی مقاومت، برنامه‌های روز دوم سفر بود.
گروه رسانه‌ای ایران، آخرین روز سفر خود را با دیدار وزیر فرهنگ لبنان آغاز کرد. سپس به شبکه المیادین رفت و ضمن بازدید از استودیو و تحریریه این تلویزیون، با غسان بن جدو، رئیس هیأت‌مدیره و از مدیران رسانه‌ای سرشناس جهان عرب دیدار و گفت‌وگو کردند. جلسه و گفت‌وگو با اسامه حمدان از رهبران ارشد حماس و نماینده این جنبش در لبنان هم از جمله مهم‌ترین دیدارهای این سفر بود که در این جلسه آخرین وضعیت جنگ غزه تشریح و به سوالات هیات ایرانی پاسخ داده شد. حضور در سفارت ایران و گفت‌وگو با سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، آخرین برنامه گروه ایرانی در این سفر 3 روزه بود.
***
پیکر شهید مدافع امنیت «محمدرضا کوشکی» تشییع شد
گروهبان یکم «محمدرضا کوشکی» که نهم آبان‌ماه در درگیری با سارق مسلح بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر در شهرستان چهارباغ استان البرز به شهادت رسید، دیروز در زادگاهش کرمانشاه تشییع شد. بعد از اقامه نماز میت، پیکر این شهید بزرگوار در حزن و اندوه روی دستان همشهریانش از مقابل مسجد جامع کرمانشاه به سمت میدان آزادی این شهر تشییع و سپس برای خاکسپاری به گلزار شهدا منتقل شد. پیکر مطهر شهید مدافع امنیت «محمدرضا کوشکی» در قطعه شهدای انتظامی گلزار شهدا به خاک سپرده شد. 
***
خطیب موقت جمعه تهران: 
دولت‌های اسلامی سفرای اسرائیل را اخراج و با این رژیم قطع رابطه کنند
نماز جمعه دوازدهم آبان تهران روز گذشته به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد.
خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان گفت: سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان جای تقدیر دارد و این مردم عزیز و مرزبان کردستان چه حماسه‌ای در استقبال از رئیس‌جمهور مکتبی و مردمی ما آفریدند و جواب دندان‌شکنی به همه یاوه‌گویانی که فکر می‌کنند می‌توانند بین شیعه و سنی ایجاد اختلاف کنند، دادند. خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات غزه هم گفت: مساله اول امروز جهان اسلام فلسطین است و باید ملت‌های مسلمان از مردم غزه حمایت کنند. صدیقی درباره حمایت مردم ایران از مظلومان بی‌پناه غزه گفت: این حرکت عظیم بعد از ایران، مرزها را درنورید و با چهره بین‌المللی مقاومت همه دنیا را متحول کرد. وی افزود: این فرمایش رهبر معظم انقلاب که کشورهای اسلامی و عربی سفرای رژیم صهیونیستی را اخراج و کالاهای اسرائیلی را تحریم کنند، باید از سوی همه کشورهای منطقه اجرا شود.
***
سردار جلالی: 
از ظرفیت دانشگاه‌ها برای رصد تهدیدات نوین استفاده می‌کنیم
روز گذشته سردار غلامرضا جلالی در همایش پدافند غیرعامل دانشگاه صنعتی مالک اشتر اظهار کرد: پدافند غیرعامل اکوسیستمی با ۱۰ جزء است که نخستین آن، مدیریت، فرماندهی و برنامه‌ریزی و کنترل است که هسته مغزافزاری پدافند غیرعامل محسوب می‌شود. با توجه به اینکه تهدیدات انسانی و دانش‌پایه موضوع پدافند غیرعامل و هر دو علمی هستند و مرتب تغییر می‌کنند به رصد، پایش و تشخیص نیازمند است تا الگوهایی برای آن استخراج شود.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: با توجه به سرعت فناوری، نیاز به یک سازوکار فعال برای رصد و تشخیص مخاطرات وجود دارد. از آنجا که انواع نظریه‌های علمی تهدیدزا مانند تهدیدات ترکیبی و ‌شناختی در اتاق فکر دشمن که همان مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی است طراحی می‌شود، برای مقابله با این موضوع هم نیازمند استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاه‌ها هستیم که بتوانند این تحرکات و تحولات را تجزیه و تحلیل کنند، به آن پاسخ دهند و با آن مقابله کنند.
وی با بیان اینکه با توجه به سرعت تحولات در بروز تهدیدات، بررسی علمی یک تهدید نوین باید به ‌سرعت انجام شود تا راهکار دفاعی آن نیز به ‌سرعت ارائه شود، تاکید کرد: در این زمینه دانشگاه‌ها باید سازوکار ارائه پاسخ سریع تدوین کنند و سوالاتی که درباره یک تهدید مطرح می‌شود، در یک بازه ۳ تا ۶ ماه پاسخ خود را دریافت کنند.

Page Generated in 0/0047 sec