printlogo


کد خبر: 270651تاریخ: 1402/8/14 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت همسر آیت‌الله محفوظی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر آیت‌الله محفوظی را تسلیت گفتند. 
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
آیت‌الله جناب آقای محفوظی دامت برکاته
درگذشت همسر گرامی را به جناب عالی و دیگر بازماندگان بالخصوص فرزندان محترم تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای 
۱۳ آبان ۱۴۰۲
***
اعلام زمان و مدارک لازم برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات خبرگان
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۱، زمان، مکان و مدارک لازم برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد.
متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می‌رساند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز یکشنبه 14/8/1402 آغاز و تا روز شنبه 20/8/1402 ادامه خواهد داشت. داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری شخصا یا توسط نماینده خود که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشد، می‌توانند در روزهای مذکور جمعا به مدت ۷ روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ به فرمانداری مرکز استان یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه عکس‌دار، اصل کارت ملی، اصل مدرک سطح ۴ حوزه و ۲ قطعه عکس ۴×۶، ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
نکته: در فرمانداری قم همانند وزارت کشور، امکان ثبت‌نام برای تمام حوزه‌های انتخابیه  فراهم است. شایان ذکر است سن داوطلبان محترم هنگام ثبت‌نام باید حداقل ۴۰ سال تمام باشد.
***
جلیلی: امروز صحنه فلسطین بر همه جهان تأثیرگذار است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه‌ای که به مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسی در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: عده‌ای دست به دست هم دادند و جنایتکارانه مشغول جنگ در غزه هستند. کسانی که در قرون اخیر مدعی شعارهایی هستند، علیه این شعارها اقدام می‌کنند. افرادی که دم از تمدن و علم می‌زنند، دانشمندان را در فهرست سیاه قرار داده و ترور کردند.
سعید جلیلی با بیان اینکه عده‌ای سال گذشته ادعا می‌کردند از حادثه‌ای برای یک خانم نگران هستند، تصریح کرد: بازیگران همان نمایش که برای چنین اتفاقی اشک تمساح می‌ریختند، برای اتفاقات اخیر غزه که یک بیمارستان بمباران شد سکوت کردند. کسانی که شعارهایی مانند «زن، زندگی، آزادی» می‌دهند، برابر گرفته شدن زندگی از هزاران زن وکودک نه تنها سکوت می‌کنند، بلکه از آن حمایت هم می‌کنند.
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: همین افراد از کشورها برای تحریم‌های ظالمانه علیه ایران  دعوت و از آن استقبال می‌کنند. یک سال پیش شعار «زن، زندگی، آزادی» گوش فلک را کر می‌کرد ولی برابر جنایات علیه زنان و کودکان فلسطینی سکوت می‌کنند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: کسانی که خودشان را مدعی امنیت جهان می‌دانند، برای بدترین کشتارها و جنایات حتی یک قطعنامه هم صادر نمی‌کنند. این جنس نگاه تمدنی غرب بود که در عرصه‌های مختلف آن را بیان کرد و کسانی که شعار دموکراسی می‌دادند این مطالب را مطرح کردند. جلیلی تاکید کرد: امروز صحنه فلسطین مهم است و بر همه جهان تاثیرگذار است.  
***
حماس: هنیه با رهبر انقلاب دیدار کرد
اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس و نماینده این جنبش در بیروت گفت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس چند روز پیش به تهران سفر کرد و با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. وی اظهار داشت: ما مفتخریم که برادران‌مان در محور مقاومت در کنار ملت، مقاومت ما و جنبش‌های مردمی ملت ما ایستاده‌اند. حمدان افزود: ما به حمایت‌های مقاومت اسلامی در لبنان افتخار می‌کنیم و به برادران مقاومت اسلامی در عراق و یمن درود می‌فرستیم. اسامه حمدان تأکید کرد مواضع رسمی اعراب ضعیف است و در سطح قتل‌عام غزه نیست. عضو برجسته حماس ادامه داد: ما خواهان فشار بر آمریکا هستیم تا برای جلوگیری از آنچه ملت ما با آن مواجه است تلاش کند. تجاوز به مطبوعات در غزه سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده است و روزنامه‌نگاران تحت هدف مستقیم قرار دارند. وی تصریح کرد: ما به مردم و گروه‌های آزاده‌ای که برای محکوم کردن تجاوز علیه ملت ما در نوار غزه به خیابان‌ها آمده‌اند درود می‌فرستیم. ما از آنها می‌خواهیم به اعتراضات خود ادامه دهند و راه تحریم را در قبال طرف‌هایی که از رژیم اشغالگر حمایت می‌کنند در پیش بگیرند.
***
«ملا برادر» مقام ارشد اقتصادی طالبان وارد تهران شد
ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای حکومت طالبان، روز گذشته در رأس یک هیات عالیرتبه دولتی وارد تهران شد. وی در بدو ورود به تهران مورد استقبال  حسن کاظمی‌قمی سفیر و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور افغانستان قرار گرفت.
این سفر در حالی انجام می‌شود که بر اساس تازه‌ترین آمار، سهم ایران از بازار افغانستان به ۳۵ درصد می‌رسد و سرمایه‌گذاران افغانستانی نیز بخشی قابل توجهی از سرمایه‌گذاران خارجی در ایران را به خود اختصاص می‌دهند.

Page Generated in 0/0058 sec