printlogo


کد خبر: 270665تاریخ: 1402/8/15 00:00
اخبار

پوستر سی‌ویکمین دوره هفته کتاب رونمایی شد
همزمان با دومین نشست شورای برنامه‌ریزی هفته کتاب سی‌ویکم از «پوستر سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» که توسط حامد مغروری، هنرمند گرافیست و مدرس دانشگاه هنر اصفهان طراحی شده است، رونمایی شد. فایل پوستر این دوره از هفته کتاب در پایگاه اینترنتی این رویداد به نشانی hafteyeketab.ketab.ir بارگذاری شده و قابل دریافت است. سی ‌و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
***
«لوتریا» بهترین فیلم جشنواره لس‌آنجلس شد
فیلم سینمایی «لوتریا» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه‌کنندگی مشترک مهدی منیری، مهدی منصوری، رعنا نبوی، حامد فیضی‌دیزجی، صدرا درودیان‌همایونی و کسری درودیان‌همایونی که سال گذشته در مکزیک ساخته شد، جایزه بهترین فیلم خارجی را در رقابت تابستانی هشتمین سال برگزاری جشنواره مستقل فیلم لس‌آنجلس (Los Angeles Independent Film Festival Awards) از آن خود کرد.
***
«دختر پاییزی» ایران بین ۸ اثر برتر جهان
مسابقه جهانی موسیقی فیلم Fmcontest 2023 (Film Music Contest) فینالیست‌های خود را در حالی اعلام کرد که نام محمدرضا اژدری با آهنگ بی‌کلام «دختر پاییزی» در میان 8 آهنگساز برتر دیده می‌شود.
اژدری در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ هم با آثار «نیل» و «رقص باران» تا نیمه نهایی این مسابقات پیش رفته بود.
امسال آهنگسازانی از 70 کشور دنیا در مسابقه Fmcontest 2023 شرکت کردند و این برای نخستین بار است که نام آهنگسازی از ایران در بین فینالیست‌های این مسابقه قرار می‌گیرد. در مسابقه بین‌المللی Fmcontest2023 تمرکز بر آثاری است که برای موسیقی فیلم ساخته می‌شوند و محمدرضا اژدری در بخش موسیقی بی‌کلام موفق به راهیابی به فینال این مسابقات شده است. محمدرضا اژدری در ۳ سال گذشته موفقیت‌های مهمی در عرصه بین‌المللی به دست آورده که برخی از آنها عبارتند از: کسب مدال نقره در مسابقه جهانی Global music2023 با آهنگ «دختر پاییزی»، فینالیست شدن در مسابقه Hollywood independent music awards2023 و قرار گرفتن بین ۶ برگزیده نهایی و نامزد دریافت جایزه برتر این مسابقه با قطعه «دختر پاییزی». حضور در نیمه‌نهایی مسابقه Fmcontest2022 با آهنگ نیل، فینالیست شدن و نامزد دریافت جایزه نهایی در مسابقه جهانی Hollywood music in media awards 2022 با آهنگ نیل و حضور در نیمه‌نهایی مسابقه بین‌المللی Fmcontest 2021 با آهنگ رقص باران از دیگر افتخارات اژدری است.
***
شبکه اختصاصی تلوبیونی فلسطین راه‌اندازی شد
مصادف با ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به همت معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما شبکه تلوبیونی فلسطین آغاز به کار کرد. همزمان با فرا رسیدن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، شبکه تلوبیونی فلسطین به همت معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما راه‌اندازی شد. در توضیحات تکمیلی این برنامه آمده است:
«این شبکه به ‌عنوان تنها شبکه اختصاصی در موضوع فلسطین به‌صورت ۲۴ ساعته اقدام به پخش محتوای متنوع در زمینه تحولات فلسطین خواهد کرد. برنامه‌های زنده ترکیبی با حضور کارشناسان و تحلیلگران مرتبط، رصد و پایش اخبار و تحلیل‌ها، تأمین و پخش تولیدات مردمی در شبکه‌های اجتماعی، تأمین و ترجمه تولیدات بین‌المللی، معرفی کتاب‌ها و تحلیل فیلم‌های مرتبط با جریان مقاومت و مبارزات مردم فلسطین و بازپخش برنامه‌های پربازدید مربوط به فلسطین در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، جدول پخش شبکه تلوبیونی فلسطین را تشکیل می‌دهد. همچنین علاوه بر تولیدات اختصاصی معاونت فضای مجازی در زمینه فلسطین، تحلیل‌های کارشناسی با دقت و سرعت در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد». مخاطبان علاقه‌مند از طریق وب‌سایت تلوبیون می‌توانند این شبکه مجازی را مشاهده کنند.
***
رویداد هنری «من‌القدس، الی‌القدس» در حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود
رویداد هنری «من‌القدس، الی‌القدس» به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با حضـور جمعی از هنرمنـدان تجسمـی کشـور در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. این رویداد هنـری در حمایـت از مردم بی‌دفاع غـزه برگزار خواهد شد و بستری را برای هنرمندان متعهد فراهم خواهد کرد تا با خلق اثر، همبستگی خود با فلسطینیان را اعلام کنند. رویداد هنری «من‌القدس، الی‌القدس» که جمعی از هنرمنـدان تجسمـی کشـور در آن حضور خواهند داشت، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۵ و ۱۶ آبان‌ماه در صحن قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. مسعود نجابتی، حسن روح‌الامین، علی بحرینی، امیر خالقی، عباس برزگر گنجی، احمد منصوب، محمدرضا میری، محمدعلی نادری، محسن اسدی، حمید قربان‌پور، مهدی امینی، سعید خاتمی، احمد پژمان و مهدی انفرادی از جمله هنرمندان شاخصی هستند که در این رویداد مشارکت خواهند داشت و به خلق اثر خواهند پرداخت.

Page Generated in 0/0061 sec