printlogo


کد خبر: 270668تاریخ: 1402/8/15 00:00
فصل ششم «ایرانگرد» در 7 استان تولید می‌شود

تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه مستند «ایرانگرد» گفت: سری جدید مستند «ایرانگرد» در 26 قسمت 42 دقیقه‌ای با رویکردی متفاوت در محتوا و فرم به پیش‌تولید رسید. طبق طرح ارائه‌شده از 10 استان که درباره آنها تحقیق و پژوهش شد، 7 استان انتخاب شده و درباره آنها تولید اثر خواهد شد. 
جواد قارایی افزود: با توجه به نظرسنجی و استقبال چشمگیر مخاطبان همچنان درباره روستا، اقوام و عشایر، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی هر استان مستند ساخته خواهد شد. در حال حاضر پیش‌تولید استان‌های آذربایجان شرقی و ایلام آغاز شده است. تیم‌های پژوهشی و محتوایی برنامه در حال تحقیقات میدانی و بازبینی محل‌های مورد نظر هستند و از 20 روز دیگر تصویربرداری شروع خواهد شد. 
وی در پاسخ به این سوال که تفاوت فصل ششم «ایرانگرد» با فصل‌های قبل در چیست، عنوان کرد: سعی شده در محتوا به‌روزتر و عمیق‌تر ورود کنیم؛ مفاخر هر استان، پیشرفت‌ها و ظرفیت‌های جدید آن مورد توجه قرار گیرد، همچنین حضور پررنگ‌تر ساکنان هر منطقه در دستور کار قرار گرفته است. وی خاطرنشان کرد: تیم‌های پژوهشی که در حال فعالیت هستند همه و همه از مراکز دانشگاهی انتخاب شده‌اند، اساتید و کارشناسان مجرب در حوزه‌های تاریخ و اقوام، مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، میراث فرهنگی، محیط‌زیست و اقلیم‌شناسی به صورت گروهی در حال تحقیق و پژوهش و کسب اطلاعات میدانی از مردم ساکن هر منطقه هستند تا در نهایت به یک چکیده دست یابند و از آن به عنوان گفتار متن استفاده شود. 
وی در پایان بیان کرد: لازم است از پشتیبانی و همراهی رئیس سازمان صداوسیما و قائم‌مقام فرهنگی و معاون سیما نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم که حمایت زیادی از این برنامه داشتند و در پایان از تلاش و زحمات ارزشمند و صادقانه آقای اکبر شاهی، رئیس مرکز سیمرغ تشکر می‌کنم که در زمینه پیش‌برد اهداف این برنامه با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و تلاش شبانه‌روزی مجموعه خود فرصتی دوباره به من داد تا بتوانم به کشور عزیزم ایران خدمت کنم. 

Page Generated in 0/0057 sec