printlogo


کد خبر: 270672تاریخ: 1402/8/15 00:00
دور دنیا

رژیم صهیونیستی 3 غیرنظامی را در لبنان به شهادت رساند
اکنون شهروند در برابر شهروند
رژیم صهیونیستی یک خودرو را در اطراف شهر عیناته لبنان هدف قرار داد. در این حمله یک مادربزرگ و ۳ نوه‌اش با اصابت مستقیم موشک رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهر عیناته در جنوب این کشور به شهادت رسیدند. گفته می‌شود این ۳ کودک شهید 10، 12 و 14 ساله بوده‌اند. همچنین پدر و مادر این سه کودک نیز بشدت مجروح شده‌اند. حسن فضل‌الله، نماینده حزب‌الله در مجلس لبنان در واکنش به این جنایت گفت: ما با جنایت خطرناکی علیه غیرنظامیان روبه‌رو هستیم و دشمن اسرائیلی تاوان آن را خواهد داد. این نماینده گفت که خون این کودکان در لبنان به خون کودکان غزه پیوند خورد. رسانه‌های عبری هم با واهمه از پاسخ احتمالی مقاومت لبنان به این جنایت گزارش دادند که حادثه عیناته باید ما را نگران کند، زیرا ما حزب‌الله و معادلات بسیار واضح آن را می‌شناسیم. به گزارش المیادین، رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند اعلام حزب‌الله درباره کشتار کودکان، تصویر را کاملا تغییر می‌دهد و بر اساس تجربیات گذشته، اسرائیلی‌ها باید شهرک‌ها را تخلیه کنند و به پناهگاه‌ها بروند. گفتنی است سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز جمعه در سخنرانی خود گفت: به دشمن صهیونیستی درباره زیر پا گذاشتن حد و مرزها و حمله به غیرنظامیان لبنانی هشدار می‌دهم. چنین اقداماتی باعث می‌شود معادله غیرنظامی در برابر غیرنظامی ایجاد شود. کاملا شفاف و در عین حال مبهم می‌گویم تمام احتمالات در جبهه لبنان امکان‌پذیر است و می‌تواند هر لحظه اقدامی رخ دهد و همگی باید برای تمام احتمالات آماده باشیم.
***
ترامپ در اکثر ایالت‌های مهم بایدن را شکست می‌دهد
نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد جو بایدن در 5 ایالت از 6 ایالت تأثیرگذار در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از دونالد ترامپ عقب است. نتایج نظرسنجی‌ مشترک روزنامه «نیویورک‌تایمز» و کالج «سیه‌نا» نشان می‌دهد «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در 5 ایالت کلیدی با اختلاف ۳ تا ۱۱ درصد به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری سابق و رقیب احتمالی اصلی‌اش در انتخابات ۲۰۲۴ می‌بازد. بایدن در ایالت‌های «آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا و پنسیلوانیا» از ترامپ عقب است و در ایالت «ویسکانسین» با اختلاف ۲ درصد ترامپ را شکست می‌دهد. این در حالی است که جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده در تمام این ایالت‌ها توانست دونالد ترامپ را شکست دهد. دوسوم رأی‌دهندگان بر این باورند که آمریکا در مسیر اشتباهی قرار دارد و اکثر آنها نیز اعلام کردند که مستقیما در نتیجه سیاست‌های جو بایدن متحمل آسیب شده‌اند. شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند مسائلی مانند کهولت سن بایدن، عملکرد نامناسب او در مدیریت اقتصاد آمریکا و پاره‌ای از مسائل دیگر، موجب کاهش محبوبیت رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا شده است. این نظرسنجی از ۲۲ اکتبر تا ۳ نوامبر و با مشارکت ۳۶۶۲ رای‌دهنده بزرگسال آمریکایی انجام شد. 
***
گالانت: السنوار را از بین می‌بریم
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تکرار اهداف ارتش اشغالگر از حمله زمینی به نوار غزه و نابودی جنبش حماس ادعا کرد: ما «یحیی السنوار» را پیدا کرده و از بین می‌بریم. «یوآو گالانت» شنبه شب مدعی شد رژیم اشغالگر یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه را ترور خواهد کرد. طبق گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، گالانت طی شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی در تل‌آویو گفت: «ما السنوار را پیدا می‌کنیم و از بین می‌بریم». وزیر جنگ صهیونیست‌ها با تحریک فلسطینی‌ها به دشمنی با رهبران حماس اذعان کرد: «اگر ساکنان غزه در این امر از ما سبقت بگیرند، زمان جنگ کوتاه‌تر خواهد شد». گالانت، به‌رغم شکست‌های میدانی نظامیانش مدعی شد ارتش اسرائیل تاکنون توانسته ۱۲ فرمانده نظامی حماس را از بین ببرد. وی بار دیگر هدف تل‌آویو از حمله زمینی به غزه را تکرار و اذعان کرد: «زمانی که جنگ به پایان برسد، حماسی در غزه وجود نخواهد داشت. ما همه تهدیدات امنیتی علیه اسرائیل در غزه را از بین خواهیم برد». مقامات آمریکایی و صهیونیست در گفت‌وگو با «نیویورک‌تایمز» اذعان کرده بودند که حملات تل‌آویو تاکنون به نابودی صفوف رهبری ارشد و میانی حماس حتی نزدیک هم نشده است. 
***
مزدورانی که برای اوکراین می‌جنگیدند، سر از اسرائیل درآورده‌اند
یک روزنامه اسپانیایی گزارش داد رژیم صهیونیستی برخی مزدورانی را که پیش‌تر برای اوکراین می‌جنگیدند، به استخدام خود درآورده است. به گزارش ایسنا، روزنامه اسپانیایی «ال موندو» گزارش داد «پدرو دیاز فلورس»، مزدور شناخته‌شده اسپانیایی که برای نیروهای مسلح اوکراین می‌جنگید، حال با ارتش رژیم صهیونیستی قراردادی امضا کرده و با دستمزد بالا برای این رژیم می‌جنگد. این مزدور اسپانیایی می‌گوید انگیزه حضورش در جنگ اوکراین ایدئولوژی وی برای مبارزه با روسیه و دفاع از کی‌یف بود اما دلیل پیوستن این مزدور به ارتش رژیم صهیونیستی کاملا مادی است. او می‌گوید: برای پول آمدم؛ پول خوبی می‌دهند و تجهیزات خوبی هم دارند. کارش هم خوب و بی‌دردسر است! دیاز فلورس در ازای هر هفته حضور خود در ارتش رژیم صهیونیستی ۴۰۰۰ یورو دریافت می‌کند. او در 2 هفته‌ای که در بلندی‌های جولان در ایست بازرسی‌های رژیم صهیونیستی کار کرده، ۷۸۰۰ یورو به جیب ‌زده است. در تصاویری که او در تلفن همراه خود از مراحل ورودش به سرزمین‌های اشغالی دارد، سربازانی از فرانسه، آلمان، آلبانی و آمریکا هم دیده می‌شوند؛ چهره‌هایی که در جنگ‌های عراق، افغانستان، مالی و کوزوو نیز حضور داشتند. 

Page Generated in 0/0057 sec