printlogo


کد خبر: 270673تاریخ: 1402/8/15 00:00
اخبار

هادی چوپان نایب‌قهرمان مسترالمپیا شد
هادی چوپان عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های معتبر مسترالمپیا را از آن خود کرد. به گزارش ایسنا، هادی چوپان، قهرمان سال گذشته رقابت‌های مسترالمپیا، عنوان نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها را در سال ۲۰۲۳ در کالیفرنیای آمریکا از آن خود کرد. در شرایطی که در پایان رقابت ۹ نفر برتر حاضر در فینال مسترالمپیا انتظار می‌رفت هادی چوپان عنوان قهرمانی را از آن خود کند، در نهایت «درک لانسفورد» آمریکایی با رای داوران به عنوان قهرمانی رسید و هادی چوپان، ملقب به گرگ ایرانی به عنوان نایب‌قهرمانی رسید. براندون کری از آمریکا و سامسون دائودا از بریتانیا نیز به مدال‌های برنز مسترالمپیا دست یافتند. هادی چوپان پس از آنکه مدال نقره گرفت و از رسیدن به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها بازماند و لانسفورد آمریکایی به عنوان قهرمان این مسابقات و برنده ۴۰۰ هزار دلار جایزه مسترالمپیا اعلام شد، در اعتراض به رای داوران، صحنه مسابقات را ترک و از گرفتن عکس دسته‌جمعی امتناع کرد. این کار چوپان در حالی بود که رقیبان، سال گذشته پس از اعلام نام او به عنوان قهرمان مسترالمپیا به چوپان تبریک گفته بودند. هادی چوپان، چهره شاخص بدنسازی ایران، یک مدال طلا و 2 برنز مسترالمپیا را نیز علاوه بر نقره امسال در کارنامه دارد. 
***
جلسه اضطراری تاج با کمیته داوران
رئیس فدراسیون فوتبال نشست ویژه‌ای را درباره بررسی مشکلات داوری برگزار می‌کند‌. به گزارش فارس، مساله اشتباهات داوری هر هفته مورد انتقاد تیم‌های مختلف لیگ برتری قرار می‌گیرد و این اشتباهات که در برخی مسابقات نیز تاثیر مستقیم روی نتایج دارد، تبدیل به چالشی بزرگ برای مجموعه فوتبال کشور شده است. در هفته‌ای که گذشت (هفته نهم لیگ برتر) اشتباهات داوری که برخی از آنها نیز بسیار بحث‌برانگیز بود، صدای اعتراض تیم‌ها را بلندتر کرد. به همین خاطر قرار است مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه‌ای اضطراری با کمیته داوران و خداداد افشاریان، به بررسی این مساله و آسیب‌شناسی آن بپردازد. احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال با اعلام این خبر گفت این فدراسیون برنامه‌ای برای تغییر خداداد افشاریان ندارد و صحبتی هم در این باره نشده است. 
***
ژاوی: خوب نبودیم اما بردیم
سرمربی آبی‌و‌اناری‌ها با وجود پیروزی تیمش در دیدار برابر سوسیداد از عملکرد شاگردانش راضی نیست. به گزارش مارکا، بارسلونا در هفته دوازدهم رقابت‌های لالیگا به‌سختی توانست برابر رئال سوسیداد به پیروزی دست یابد. آبی‌واناری‌ها در این بازی با تک گلی که آرائوخو در دقیقه ۹۲ به ثمر رساند 3 امتیاز ارزشمند را به دست آوردند. ژاوی هرناندس، سرمربی بارسا در نشست خبری پایان بازی گفت: پیروزی هیجان‌انگیزی بود. خوب نبودیم و حریف ما را اذیت کرد. در نیمه نخست حریف فشار زیادی روی دروازه ما آورد اما در نیمه دوم بهتر شدیم. 
وی ادامه داد: در ال‌کلاسیکو مستحق شکست نبودیم اما امشب با آنکه پیروز شدیم اما نتوانستیم خوب ظاهر شویم. باید به انتقاد از خود بپردازیم. از بازیکنان خواستم اگر کسی از آنها خسته است بگوید اما همگی گفتند مشکلی ندارند. از آنها خواستم با جنگندگی بیشتری بازی کنند و تلاش بیشتری را از خود نشان دهند. متاسفانه فرصت‌های کمی را روی دروازه حریف خلق کردیم. ژاوی درباره بازگشت پدری هم گفت: او می‌تواند وضعیت تیم را در میانه میدان عوض کند. او بازگشت خوبی داشت. بازگشت پدری خبر بسیار خوبی برای ما و تیم است. سرمربی بارسلونا در پایان عنوان کرد: ما با سناریوی ال‌کلاسیکو پیروز شدیم. با آنکه 3 امتیاز را به دست آوردیم اما بازی خوبی را به نمایش نگذاشتیم. باید در بازی‌های بعد بهتر از این ظاهر شد. بارسلونا با بردی که در این بازی به دست آورد ۲۷ امتیازی شد و در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. این در حالی است که سوسیداد با ۱۹ امتیاز در رده ششم ایستاده است. 
***
هشدار تروریستی در آلمان در آستانه دیدار بارسلونا - شاختار
در آستانه دیدار تیم‌های شاختار و بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا، یک حمله تروریستی در شهر برگزاری این بازی یعنی هامبورگ انجام شد. تیم فوتبال بارسلونا در حالی خود را آماده رویارویی با شاختار دونتسک در ورزشگاه فولکس‌پارک در دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا می‌کند که در فاصله 3 روز مانده به این بازی، مقامات آلمانی به دلیل اتفاقی که بامداد دیروز به وقت تهران در فرودگاه شهر هامبورگ رخ داد، هشدار تروریستی صادر کردند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بامداد دیروز فردی مسلح با خودروی خود ضمن تخریب گیت ورودی فرودگاه هامبورگ، خودرویش را زیر هواپیمایی پارک کرد و در ادامه چند تیر هوایی شلیک کرد. گفته می‌شود این حمله تروریستی توسط فردی که به زبان ترکی صحبت می‌کرد، انجام شده و 2 کودک را نیز به گروگان گرفته بود. مسافران هواپیماهایی که روی باند فرودگاه هامبورگ بودند، زیرنظر پلیس آلمان و با رعایت نکات امنیتی از فرودگاه تخلیه و به منطقه امن منتقل شدند. نیروهای سرویس‌های ضد تروریستی آلمان در فرودگاه حضور پیدا کردند تا امنیت را برقرار کنند. فرودگاه هامبورگ نیز به خاطر مسائل امنیتی بسته شد. شاختار دونتسک به خاطر جنگ اوکراین با روسیه، بازی‌های خانگی‌اش را خارج از این کشور و در ورزشگاه فولکس‌پارک برگزار می‌کند. تقابل شاختار و بارسلونا سه‌شنبه ساعت 21:15 به وقت تهران آغاز خواهد شد. 

Page Generated in 0/0059 sec