printlogo


کد خبر: 270688تاریخ: 1402/8/15 00:00
اخبار

رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه:
حمایت از مقاومت فلسطین سیاست همیشگی ایران است
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی دیدار کردند. به گزارش پایگاه اطلا‌ع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین تحولات کرانه باختری بیان کرد. رهبر انقلاب اسلامی نیز با قدردانی مجدد از صبر و استقامت مردم استوار غزه و اظهار تاسف شدید از جنایات رژیم صهیونیستی که با حمایت مستقیم آمریکا و برخی کشورهای غربی انجام می‌شود، بر سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از نیروهای مقاومت فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیست تاکید کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین لزوم تحرک جدی کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی و حمایت همه‌جانبه و عملی دولت‌های اسلامی از مردم غزه را مورد تاکید قرار دادند.
***
همسر آیت‌الله جنتی درگذشت
همسر آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری روز گذشته به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.
***
رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر نروژ:
جنگ با حماس جنگ با دموکراسی است
رئیس‌جمهور کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر نروژ، حماس را دولت قانونی غزه و جنگ با آن را جنگ با دموکراسی دانست و گفت: کشته شدن ۱۰ هزار فلسطینی نتیجه کمک گسترده تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی و مصداق بارز جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی است که نباید بدون کیفر بماند. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی «یوناس گاهر اشتوره»، نخست‌وزیر نروژ ضمن استقبال از موضع این کشور در توقف هرچه ‌سریع‌تر جنگ و کشتار غیرنظامیان غزه، بر ضرورت تلاش‌های بین‌المللی برای رفع محاصره و امدادرسانی فوری به این منطقه تأکید کرد.
رئیس‌جمهور همچنین از آمادگی وزارت دادگستری نروژ برای تحقیق درباره جنایات جنگی در غزه استقبال و آمادگی کشورمان برای همکاری در این زمینه را اعلام و تأکید کرد نباید جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکایی‌ها از این جنایات بدون کیفر بماند. وی با بیان اینکه حماس دولت قانونی، منتخب و مشروع غزه است، خاطرنشان کرد: جنگ با حماس جنگ با دموکراسی است. رئیس‌جمهور شهادت ۱۰ هزار نفر از جمله ۴ هزار کودک فلسطینی را نتیجه ارسال گسترده سلاح و تجهیزات از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی دانست و افزود: اینکه تقریبا در هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه به قتل برسد، مصداق بارز جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و بسیار هولناک است و سکوت مشمئزکننده و حتی حمایت تسلیحاتی و ارسال تجهیزات از سوی آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی به رژیم صهیونیستی گواه استانداردهای دوگانه غرب و شراکت آشکار این کشورها در جنایات صهیونیست‌هاست. رئیسی با اشاره به صدور حداقل ۱۸۰ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، بی‌اثر بودن این قطعنامه‌ها در تغییر رفتار و عمل رژیم صهیونیستی را متذکر شد و گفت: جمهوری اسلامی ایران راهکاری دموکراتیک و عادلانه برای حل مسأله فلسطین مبتنی بر ایده هر فلسطینی یک رأی را ارائه کرده که در سازمان ملل نیز ثبت شده است. وی در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به فهرست بلند بالای صدها زن و شهروند عادی که در آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی دیگر از کشورهای غربی مدعی حقوق بشر بدون هیچ دلیل موجهی به دست پلیس این کشورها کشته یا شکنجه شده‌اند، گفت: کشورهای غربی بدون کوچک‌ترین اقدامی برای رسیدگی به چنین اقدامات ضدحقوق بشری در کشورهای خود، با توسل به اخبار و گزارش‌های مغرضانه گروه‌های خاص برای دیگر کشورها پرونده‌سازی می‌کنند و به آنها اتهام نقض حقوق بشر می‌زنند.
***
مخبر: 
فضا برای گسترش همکاری‌های همه‌جانبه تهران - پکن فراهم  است
معاون اول رئیس‌جمهور با همراهی نخست‌وزیران چین، کوبا، استرالیا، صربستان و قزاقستان و همچنین جمعی از مدیران سازمان‌های بین‌المللی، از پاویون ایران در ششمین اکسپو واردات چین بازدید کردند. محمد مخبر پس از این بازدید در مراسم آغاز به کار پاویون ایران، با بیان اینکه ایران و چین از دیرباز همسایگان تمدنی و شرکایی توانمند در عرصه تعاملات تجاری و اقتصادی بوده‌اند، گفت: ما در صدد احیای پیوندهای تاریخی، تجاری و اقتصادی ایران و چین هستیم و امروز «مشارکت جامع راهبردی» و اراده رهبران 2 کشور، فضایی بی‌نظیر برای گسترش همکاری‌های همه‌جانبه ایجاد کرده است. وی با یادآوری اینکه سند همکاری جامع 25 ساله بین ایران و چین، چارچوب و نقشه راه همکاری‌های دو کشور را ترسیم کرده است تاکید کرد: در جهت توسعه راهبردی تعاملات دوجانبه و چندجانبه، نیاز به عزم جدی و تلاش بخش‌های دولتی و خصوصی طرفین برای عملیاتی شدن پروژه‌ها و همکاری‌های اقتصادی 2 کشور امری ضروری است. مخبر با ابراز خرسندی از حضور فعال شرکت‌های ایرانی از بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات، فناوری‌های برتر نفت، گاز و پتروشیمی، داروسازی و تجهیزات پزشکی و سایر بخش‌های اقتصادی در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی واردات چین، اظهار امیدواری کرد این تلاش‌ها منجر به عقد قراردادهای همکاری و توسعه تجارت بین طرفین شود

Page Generated in 0/0059 sec