printlogo


کد خبر: 270690تاریخ: 1402/8/15 00:00
در عملیات مشترک وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و طالبان، ۳ عامل موساد که قصد خرابکاری علیه ایران را داشتند در منطقه مرزی دستگیر شدند
خنثی‌سازی فتنه تفرقه

گروه سیاسی: در عملیات مشترک وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و طالبان، ۳ نفر از عوامل موساد با ملیت ایرانی در مناطق کوهستانی بین ۲ کشور دستگیر شدند. این ۳ مامور موساد قصد داشتند پهپاد‌های انتحاری از سوی مرز افغانستان به سمت اهدافی در ایران پرتاب کنند و در خبرها گفته شود افغانستان مسؤول این حملات بوده 
است.
حساب کاربری رسمی روابط عمومی طالبان در شبکه اجتماعی ایکس در این باره نوشت: در یک عملیات مشترک بین طالبان و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، ۳ نفر از عوامل موساد را در منطقه کوهستانی مرز مشترک‌مان، با موفقیت دستگیر کردیم. این افراد دارای تابعیت ایرانی هستند که برای رژیم صهیونیستی کار می‌کردند و در زمان دستگیری چند دستگاه گوشی و سیمکارت اسرائیلی در اختیار داشتند.
روابط عمومی طالبان در ادامه نوشت: اگرچه فعلا از ماموریت این افراد اطلاعات زیادی در دست نیست اما به نظر می‌رسد آنها قصد داشتند با استفاده از پهپادهای انتحاری، اهدافی در ایران را هدف حمله قرار دهند.
در بخش دیگری از اطلاعیه طالبان آمده است که به دلیل تجربه بالای نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایران در رویارویی علیه اسرائیل، عوامل بازداشت‌شده موساد برای بازجویی تحویل ایران خواهند شد.
تاکنون نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان جزئیاتی از این موضوع ارائه نداده‌اند اما هدف اسرائیل از ایجاد خرابکاری علیه جمهوری اسلامی ایران کاملا مشخص است.
* اسرائیل به دنبال چیست؟
15 مهرماه گروه‌های مقاومت فلسطین با انجام عملیات پیچیده و گسترده توفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی، بیش از 1500 نفر از نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست را به هلاکت رسانده و صد‌ها نفر از آنها را نیز اسیر کردند. این عملیات پیروزمندانه که منجر به شکست تمام‌عیار رژیم صهیونیستی در حوزه نظامی و امنیتی شد، برای صهیونیست‌ها قابل پذیرش نبود. همین موضوع باعث شد رژیم صهیونیستی جنایات جدیدی را علیه مردم فلسطین آغاز کند که تا امروز نیز ادامه دارد. در طول یک ماه گذشته، روزانه صدها نفر از مردم غزه در بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند. آمار شهدا به بیش از 9 هزار و 400 نفر رسیده که تعداد قابل توجهی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. 
جنایات صهیونیست‌ها باعث شده مردم دنیا با برپایی راهپیمایی‌های متعدد، ضمن حمایت از فلسطین، انزجار خود از اسرائیل را اعلام کنند. در این میان جمهوری اسلامی و مردم ایران پیشتاز و پرچمدار صفوف حمایتی از فلسطین هستند و محکوم کردن رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی را دنبال می‌کنند. در چنین شرایطی رژیم اشغالگر قدس بیش از هر زمان دیگری در تاریخ نامشروعش، مورد نفرت ملت‌های مسلمان و آزاده دنیا قرار گرفته و از هر فرصتی برای رهایی از هجمه‌ها و فشارهای افکار عمومی جهان استفاده می‌کند. از سر‌گیری پروژه افغان‌ستیزی در ایران، می‌تواند گزینه مطلوب و البته بی‌نتیجه‌ای برای رژیم تروریست صهیونیستی باشد.
در جریان اغتشاشات پاییز سال گذشته که به بهانه مرگ مهسا امینی در کشور به راه افتاد، رژیم صهیونیستی در کنار آمریکا و دیگر دولت‌های غربی از جمله فرانسه و انگلیس، به پشتیبانی و حمایت از آشوبگران می‌پرداخت. با پایان آشوب‌ها، رژیم صهیونیستی به طور ویژه پشتیبانی از جریان آشوب موسوم به «زن، زندگی، آزادی» را برعهده گرفت و چند هفته مانده به سالروز مرگ مهسا امینی، با علنی شدن جلسه و دیدار رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی با وزیر اطلاعات اسرائیل، مشخص شد رژیم صهیونیستی پرچم حمایت و هدایت جوخه‌های آشوب علیه ایران را در دست گرفته است. 
این موضوع با نزدیک‌ شدن به سالمرگ مهسا امینی شفاف‌تر می‌شد؛ زمانی که تیم‌های متعدد خرابکاری و تروریستی وابسته به موساد توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشف و منهدم می‌شدند.
عدم همراهی قاطع مردم از یک سو و هشیاری نهادهای امنیتی کشور از سوی دیگر موجب شد اپوزیسیون ایرانی به رغم ماه‌ها تلاش و فراخوان برای از سرگیری آشوب‌ها، با شکست مواجه شود.
پروژه تحریک احساسات قومی و مذهبی در سیستان‌وبلوچستان هم کارگر نیفتاد تا رژیم صهیونیستی به دنبال طرح دیگری برای برهم زدن امنیت جامعه ایرانی باشد. افغان‌هراسی پروژه‌ای بود که جایگزین طرح‌های قبلی شد. 
از روزهای ابتدایی مهرماه پروژه افغان‌هراسی با هدایت جریان ضدایرانی آغاز شد و این ماجرا حتی به پرونده قتل مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر هم کشیده شد. در چنین شرایطی عملیات توفان الاقصای مقاومت فلسطین علیه اسرائیل انجام شد.
پس از این عملیات بود که جریان رسانه‌ای ضدانقلاب به ناچار پیشبرد پروژه افغان هراسی را کنار گذاشته و تطهیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی را در دستور کار خود قرار داد. متهم کردن حماس به انجام اقدامات تروریستی، کشتار کودکان و تجاوز به زنان صهیونیست بخشی از فعالیت‌های رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین در راستای تطهیر صهیونیست‌ها بود اما این کارویژه خیلی زودتر از انتظار منقضی شد. پروژه مظلوم‌سازی اسرائیل ناکام ماند و در مقابل وجدان خفته ملت‌های دنیا علیه رژیم صهیونیستی به حرکت درآمد.
حالا رژیم صهیونیستی به دنبال رهایی از فشار افکار عمومی جهان است و از طرف دیگر منفعل کردن جمهوری اسلامی به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین حامی مردم فلسطین در منطقه. احیای پروژه ناکام‌مانده افغان‌هراسی در کنار ایجاد درگیری میان ایران و همسایه شرقی نیز در همین چارچوب قابل تحلیل و بررسی است.

Page Generated in 0/0075 sec