printlogo


کد خبر: 270701تاریخ: 1402/8/15 00:00
پیشنهاد وزیر کابینه نتانیاهو برای حمله هسته‌ای به غزه
توحش جدید صهیونیست‌ها

صهیونیست‌ها مثل همیشه در مواقع بحران، خوی وحشی‌گری و جنایتکارانه خود را که بخش جدانشدنی هویت اسرائیلی است به نمایش گذاشته‌اند. این بار یکی از وزرای کابینه آدم‌کش بنیامین نتانیاهو خواستار حمله اتمی به غزه حتی به بهای محو 250 اسیر اسرائیلی از روی زمین شده است. وزیر میراث رژیم صهیونیستی در یک برنامه تلویزیونی، با وجود 250 اسیر اسرائیلی در غزه گفت انداختن بمب اتم در غزه یکی از راهکارهاست. «عمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی (عضو حزب عوتسما یهودیت) دومین مسؤول در این رژیم است که در روزهای اخیر خواستار بمباران غزه با بمب اتم شده است. الیاهو صبح یکشنبه با حضور در برنامه تلویزیونی «کول براما» گفت: «ارتش اسرائیل ضربات قدرتمندی به حماس می‌زند اما این صددرصد همان شیوه‌ای است که من می‌خواهم؟ خیر! شاید ۶۰ درصدش باشد». به گزارش «یدیعوت آحارانوت»، الیاهو در پاسخ مجری که پرسید: چه چیزی انتظار دارید آیا انتظار بمب اتم دارید، با اشاره به مردم غزه و اینکه «در غزه کسی نداریم که دخیل نباشد»، گفت: این هم یکی از راه‌هاست. راه دیگر مطمئن شدن از چیزی است که برای ما مهم است. آنها از مرگ نمی‌ترسند پس این برای آنها کاری نمی‌کند. باید بفهمیم چه چیزی آنها (مردم غزه) را می‌شکند، ما با اخلاق من‌درآوردی، بازدارندگی ارتش اسرائیل را شکسته‌ایم». وقتی مجری برنامه اشاره کرد که 250 اسرائیلی در نوار غزه در اسارت هستند، این وزیر گفت: بالاخره جنگ تاوان هم دارد.  در همین حال سخنگوی حماس در واکنش به این تهدید اتمی گفت: حرف‌های وزیر میراث دولت اشغالگر منعکس‌کننده تروریسم بی‌سابقه‌ای است که علیه مردم فلسطین اعمال می‌کنند و خطری برای کل منطقه و جهان است.
مواضع وحشیانه این وزیر به قدری فاجعه‌بار بود که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی را وادار به اصلاح آن کند و بگوید صحبت‌های این وزیر کابینه جدا از واقعیت است. نتانیاهو در ادعایی مضحک گفت که ارتش اسرائیل طبق قوانین بین‌المللی عمل می‌کند و افزود: صحبت وزیر عمیخای الیاهو کاملا با واقعیت بیگانه است. اسرائیل و ارتش اسرائیل بالاترین سطح استانداردهای حقوق بین‌الملل را برای جلوگیری از آسیب رسیدن به افراد غیردرگیر رعایت می‌کنند و ما تا پیروزی این کار را انجام خواهیم داد!
در نهایت پس از  فشارهای فراوان، «عمیخای الیاهو» این جانور صهیونیست که خواستار بمباران اتمی غزه شده بود، حرفش را پس گرفت. او در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «روشن است هر کس در کله‌اش عقل باشد متوجه می‎‌شود اشاره من مجزا بود... باید عملا پاسخی قوی و نامتناسب به تروریسم بدهیم... این همان فرمولی است که نظام‎‌های دموکراتیک از طریق آن تعامل می‌کنند... روشن است که اسرائیل هر چه در توان دارد به کار می‌گیرد تا اسرا را زنده و سالم بازگرداند». بر اساس گزارش‌ها، مجموع بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی طی ۴ هفته روی غزه ریخته به اندازه قدرت ۲ بمب اتم است که آمریکا در جنگ دوم جهانی روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن ریخته است. پیش‌تر موشه ویگلین عضو سابق پارلمان رژیم موقت نیز خواستار استفاده از بمب اتم علیه غزه شده بود. او با عنوان کردن «انتقام خشن» در توئیتی نوشته بود: موشک اریخا! موشک اریخا! هشدار راهبردی. قبل از فکر کردن به وارد کردن نیروها[ی زمینی به غزه]. سلاح روز قیامت. این نظر من است. موشک اریخا، موشکی قاره‌پیماست که قابلیت حمل کلاهک اتمی دارد و برد آن ۶۵۰۰ کیلومتر است.

Page Generated in 0/0055 sec