printlogo


کد خبر: 270740تاریخ: 1402/8/17 00:00
اخبار

مرضیه برومند از خانه سینما رفت
استعفای مرضیه برومند از مدیرعاملی خانه سینما پذیرفته شد.
در متنی که دیروز ۱۶ آبان هیات‌رئیسه خانه سینما منتشر کرد، آمده است: «در تاریخ ۱۰ مهر ۱۴۰۲ خانم مرضیه برومند، مدیرعامل محترم خانه سینما، استعفای خود را به هیات‌رئیسه اعلام کردند. شرایط پیچیده حاکم بر سینمای ایران، تناقضات مدیریتی، مشکلات اقتصادی و فضاهای هیجانی تحمیل شده بر پیکر سینمای ایران، عرصه بسیار سختی را برای مدیریت این نهاد صنفی فراهم می‌کند که در طول این دوره نیز سخت و پیچیده‌تر شد و به‌رغم تلاش‌های بی‌وفقه و دلسوزانه خانم برومند کار را برای ایشان دشوار کرد.
هیات‌رئیسه خانه سینما با درک این وضعیت و پس از جلسات متعدد، با احترام به جایگاه و شأن ارزشمند همکار گرامی‌مان، ضمن قدردانی از تلاش‌های 8 ماهه صورت‌گرفته، با استعفای ایشان موافقت کرد».
***
آیین بزرگداشت آیت‌الله فاطمی‌نیا امروز برگزار می‌شود
در آیین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا(ره) که ساعت ۱۵ امروز برگزار خواهد شد، آیت‌الله غلامرضا فیاضی رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی جوادی‌آملی رئیس بنیاد بین‌المللی اسراء، منوچهر صدوقی‌سها مدرس و پژوهشگر حکمت و عرفان اسلامی، صباح زنگنه موسس اتحادیه جهانی تقریب مذاهب اسلامی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین فاطمی‌نیا فرزند آیت‌الله فاطمی‌نیا(ره) به ایراد سخن خواهند پرداخت.
در پایان این رویداد نیز از ویراست جدید مجموعه ۲‌جلدی «نکته‌ها از گفته‌ها»؛ گزیده‌ای از گفتارهای استاد فاطمی‌نیا (ره) رونمایی خواهد شد.
آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا (ره) تحصیل علوم دینی را نزد پدرش مرحوم آیت‌الله اصفیایی آغاز کرد و پس از آن نزدیک به ۳۰ سال نزد علامه حسن مصطفوی‌تبریزی، از شاگردان آیت‌الله سیدعلی قاضی، به تربیت اخلاقی و عرفان عملی پرداخت. وی همچنین از محضر آیات عظام سیدمحمدحسین طباطبایی، سیدمحمدحسن الهی، محمدتقی بهجت، سیدرضا بهاءالدینی، محمدتقی آملی و محمدعلی اراکی نیز بهره فراوان برد و سال‌های متمادی به پژوهش، خطابه و تربیت و پرورش علمی و دینی طلاب حوزه‌های علمیه و نسل جوان اهتمام کرد.
این استاد فقید پس از یک دوره بیماری، ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ در تهران رحلت کرد و در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد. انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر(عج)، پایین‌تر از میدان منیریه، خیابان سرلشکر بشیری، پلاک ۷۱ واقع است.
***
مستند «بر سینمای ایران چه گذشت؟» در راه شبکه نمایش خانگی
مستند «بر سینمای ایران چه گذشت؟» که بهانه‌ای برای تشکیل سلسله‌نشست‌هایی با همین نام بوده، به‌زودی در سکوهای انتشار شبکه نمایش‌ خانگی‌ عرضه‌ می‌شود.
هادی فیروزمندی، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی سوره که متولی برگزاری این نشست‌ها است از پخش عمومی این مستند خبر داد و گفت‌: «احتمالا این مجموعه‌مستند از هفته‌ آینده در پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی عرضه خواهد شد، در‌ واقع با سکوهای انتشار مذاکره شده و به احتمال زیاد هفته آینده عرضه می‌شود».
وی در رابطه با عرضه نشست‌های متناظر با این مستند هم گفت: «همزمان با اکران این مستند نشست‌های آن هم برگزار شده که این نشست‌ها هم به صورت کامل ثبت و ضبط‌ شده است و به دنبال این هستیم که فایل ویدئویی تک‌تک این نشست‌ها را هم به همراه مستند در شبکه نمایش خانگی عرضه کنیم». مرحله دوم این نشست‌ها از 13 تا 15 آبان‌ماه در سینما آزادی با حضور هنرمندان و مدیران سینمایی برگزار شد.
***
گیشه‌های کره در تصرف «پسر و مرغ‌ ماهی‌خوار»
انیمیشن ژاپنی تحسین‌شده «هایائو میازاکی» ۲ هفته پیاپی پیشتاز فروش سینماهای کره‌جنوبی شده است.
«پسر و مرغ‌ ماهی‌خوار» که به نظر می‌رسد آخرین فیلم بلند سینمایی هایائو میازاکی، استاد انیمیشن ژاپنی باشد، برای دومین آخر هفته در صدر باکس آفیس کره‌جنوبی قرار گرفت و این در حالی بود که ۲ فیلم پرفروش «تیلور سویفت: تور دوره‌ها» و فیلم ترسناک استرالیایی «با من صحبت کن» هم مدعی کسب این عنوان بودند. «پسر و مرغ‌ ماهی‌خوار» در فاصله جمعه تا یکشنبه 2.49 میلیون دلار دیگر فروخت و این در حالی بود که هفته پیش از آن هم 4.55 میلیون دلار در تعطیلات آخر هفته افتتاحیه خود به دست آورده بود. این فیلم در طول روزهای هفته هم موفق ظاهر شد و در مجموع 11.1 میلیون دلار از ۲۵ اکتبر تاکنون کسب کرده است. جایگاه دوم کره هم به «پسران»، یک درام جنایی کره‌ای رسید که با تعویق اکرانش در حالی که در جشنواره بوسان سال پیش و در جشنواره روتردام ژانویه ۲۰۲۳ دیده شده بود، اواخر این هفته هفته 1.22 میلیون دلار و در ۵ روز اول اکرانش 1.82 میلیون دلار به دست آورد. در همین حال «قاتلان ماه کامل» مارتین اسکورسیزی در سومین آخر هفته اکرانش در کره ۹۶ هزار دلار فروش کرد و فیلم هشتم باکس آفیس شد. این فیلم از ۱۹ اکتبر تاکنون در مجموع 1.1 میلیون دلار فروش کرده است. ۶ عنوان از ۱۰ فیلم پرفروش کره متعلق به سینمای همین کشور است.

Page Generated in 0/0070 sec