printlogo


کد خبر: 270750تاریخ: 1402/8/17 00:00
دور دنیا

زلنسکی با ابراز ناامیدی از ادامه دریافت کمک‌های مالی، خطاب به کشورهای غربی:
لااقل به ما قرض بدهید
رئیس‌جمهوری اوکراین یکشنبه 5 نوامبر در مصاحبه با تلویزیون «ان‌بی‌سی» خطاب به کشورهای غربی گفت: ‌«اگر نمی‌توانید به ما مقداری کمک مالی کنید لطفا به ما قرض بدهید و ما آن را بعد از جنگ برمی‌گردانیم». کاخ سفید جمعه 3 نوامبر اعلام کرد بودجه این کشور برای کمک نظامی به اوکراین به سرعت در حال اتمام است. 
 ولودیمیر زلنسکی در این مصاحبه پیشنهادهای اخیر مقامات نظامی ایالات متحده، سایر متحدان و حتی فرمانده کل نیروهای مسلح خود اوکراین را مبنی بر اینکه جنگ پس از وارد شدن به 20 ماه درگیری شدید به بن‌بست رسیده است، رد کرد. به گزارش «ان‌بی‌سی» او بار دیگر درخواست کرد ایالات متحده تسلیحات بیشتری عرضه کند. با این حال، به نظر می‌رسد تمایل ایالات‌متحده برای انجام این کار در میان افزایش مخالفت در کنگره و انحراف توجه به جنگ بین اسرائیل و حماس رو به کاهش است. از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022، ایالات‌متحده 75 میلیارد دلار کمک نظامی، بشردوستانه و مالی به اوکراین ارائه کرده است.
اظهارات زلنسکی بشدت با اظهارات والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین که هفته گذشته به  اکونومیست گفت «به‌رغم حمله متقابلی که در ژوئن آغاز شد، به احتمال زیاد هیچ پیشرفت عمیقی وجود نخواهد داشت» در تضاد است. رئیس‌جمهور اوکراین با اذعان به اینکه جنگ اسرائیل و حماس به این معناست که از ایالات‌متحده خواسته می‌شود بودجه و منابع را در 2 درگیری فراهم کند، تلاش کرد نبرد کشورش علیه روسیه را با نبرد اسرائیل علیه حماس هماهنگ کند.
***
گالانت: هیچ حد و مرزی برای استفاده از زور در غزه وجود ندارد!
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه ساختار امنیتی این رژیم بر «پیروزی در جنگ و بازگرداندن اسرا» متمرکز است، اعلام کرد برای نیروهای‌شان در غزه هیچ حد و مرزی درباره استفاده از زور وجود ندارد. به گزارش ایسنا به نقل از سایت عبری زبان «وای‌نت»، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست کمیته امور خارجه و امنیت این رژیم به شرح آنچه «پیشروی» نیروهای ارتش این رژیم در جنگ با حماس و تخریب زیرساخت‌های آن در شهر غزه خواند، اشاره کرد و به اهداف جنگ و تمرکز در عملیات‌های بخش‌های مختلف پرداخت. گالانت در این نشست مدعی شد: «ساختار امنیتی بر 2 موضوع اصلی متمرکز است، یکی پیروزی در جنگ و دیگری بازگرداندن اسرا». وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه تاکید کرد: «ما انتظار داریم روزهای زیادی درگیری باشد و در نهایت 3 هدف اصلی محقق خواهد شد؛ یک اینکه حماس به عنوان گروهی نظامی و دولتی در غزه نابود خواهد شد، دوم اینکه هیچ خطر امنیتی از غزه برای شهروندان اسرائیل وجود نخواهد داشت و در آخر اینکه ارتش اسرائیل آزادی عمل کامل و بدون محدودیت برای استفاده از زور خواهد داشت».
***
کاهش ۸۰ درصدی پروازهای فرودگاه بن‌گوریون
آمارها نشان می‌دهد پروازها از فرودگاه بن‌گوریون، اصلی‌ترین فرودگاه رژیم صهیونیستی از زمان شروع عملیات توفان الاقصی از تاریخ هفتم اکتبر ۸۰ درصد کاهش یافته است. به گزارش ایسنا، طبق گزارش وبسایت
Secret Flying، در جریان جنگ حماس و رژیم صهیونیستی به طور میانگین روزانه ۱۰۰ پرواز از مبدا فرودگاه بن گوریون این رژیم انجام شده در حالی که در مقام مقایسه قبل از ورود آن به جنگ، روزانه ۵۰۰ پرواز از این فرودگاه انجام می‌شد. به نوشته خبرگزاری آناتولی، این وبسایت اضافه کرد اکثر پروازهای لغو شده به شرکت‌های هواپیمایی اصلی رژیم صهیونیستی شامل El Al، Arkia و Israir به علاوه شرکت‌های هواپیمایی خارجی که پروازهای‌شان به فرودگاه بن گوریون را لغو کردند، تعلق داشتند. 
***
امیرعبداللهیان:
آمریکا همزمان بازی جنگ را علیه غزه و کرانه باختری مدیریت می‌کند
وزیر امور خارجه کشورمان درباره پیام آمریکایی‌ها به ایران در صفحه شخصی خود نوشت: آمریکا از هفته گذشته در صدد آتش‌بس انسانی بود، ما پیام آنها را دریافت کردیم، آنها کاملا نادرست می‌گویند. حسین امیرعبداللهیان همچنین نوشت: البته همزمان بازی جنگ را علیه غزه و کرانه باختری فلسطین مدیریت می‌کنند. ریاکاری و نسل‌کشی علیه غزه را متوقف کنید. وزیر امور خارجه روز گذشته در واکنش به پوشیدن جلیقه ضدگلوله توسط آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بغداد گفت: این واقعیت نقش آمریکا است. وی افزود: البته متأسفانه در 3 روز گذشته آمریکایی‌ها پیام دادند که «به‌دنبال آتش‌بس هستیم»، اقداماتی را انجام دادند اما در عمل فقط از کشتار جمعی و نسل‌کشی در غزه حمایت کردند. وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما امیدواریم آمریکا هر چه زودتر سیاست خودش را تغییر دهد و از طرف اشغالگر حمایت نکند. بعد از اظهارات امیرعبداللهیان، یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان مدعی شد گفته‌های وزیر امور خارجه ایران کاملا نادرست است. 

Page Generated in 0/0057 sec