printlogo


کد خبر: 270751تاریخ: 1402/8/17 00:00
اخبار

تفاهمنامه ایران و چین برای طراحی و ساخت مجموعه ورزشی در تهران امضا شد
تفاهمنامه مشاوره در طراحی و ساخت مجموعه ورزشی و فرهنگی پایتخت دیروز در حضور وزیر ورزش و جوانان امضا شد. به گزارش فارس، تفاهمنامه مشاوره در طراحی و ساخت مجموعه ورزشی و فرهنگی پایتخت در حضور وزیر ورزش و جوانان امضا شد. از ساعت ۱۶ دیروز (سه‌شنبه) جلسه وزیر ورزش و جوانان با مدیرعامل شرکت چینی IPPR در ساختمان مرکزی وزارتخانه برگزار شد. در این جلسه تفاهمنامه همکاری بین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ایران و شرکت IPPR در زمینه مشاوره در طراحی و ساخت مجموعه ورزشی و فرهنگی در تهران به امضای طرفین رسید. مهیار عسگریان رئیس شرکت توسعه، محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و شروین اسبقیان مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم حضور داشتند. 
* برای احداث مجموعه از توان و ظرفیت داخلی بهره خواهیم برد
مهیار عسگریان در این باره اظهار داشت: ساخت این ابرپروژه نشان از توجه، اعتماد و همت دولت مردمی، شخص رئیس‌جمهور و هاشمی، وزیر ورزش و جوانان به حوزه ورزش، سلامت روح و جوانان دارد. پروسه و فرآیند انتخاب مشاور از بین ده‌‌ها درخواست شرکت‌های مهندسی و مشاور صورت گرفت و در نهایت در کارگروه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، شرکت IPPR به ‌عنوان شرکت برتر انتخاب شد. مجموعه فرهنگی - ورزشی شهر جدید در فضایی حدود ۳۷۰ هکتار و در ۲ فاز طراحی و اجرا می‌شود. در این مجموعه ورزشی و فرهنگی تمام استانداردهای جهانی قابلیت اجرا دارد‌‌. وی افزود: ضمن تشکر از رئیس‌جمهور و وزیر ورزش و جوانان، به مردم ایران و جامعه ورزش هم تبریک می‌گویم زیرا با اجرا و ساخت این مجموعه ورزشی می‌توانیم در آینده میزبان رویدادهای بزرگ ورزشی جهانی باشیم. در این مجموعه می‌توانیم میزبانی رویدادهای توپی، یخی و الکترونیک را هم عهده‌دار باشیم. این مجموعه در ۲ فاز ساخته می‌شود. رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی خاطرنشان کرد: در فاز طراحی و مشاوره این شرکت چینی به ما کمک می‌کند و در پروسه ساخت اولویت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی برای ساخت است. ان‌شاءالله بتوانیم در خدمت مردم عزیز و جامعه ورزش باشیم. هر زمان گزارش بررسی شرکت چینی از لحاظ مطالعاتی مشخص شود، طبق پیش‌بینی ما می‌توانیم فاز اول پروژه را در ۲۴ ماه اجرا کنیم. عسگریان درباره هزینه‌های این‌ پروژه، عنوان کرد: همانگونه که آقای هاشمی اعلام کرد هزینه این مجموعه از محل توافقاتی که با کشور چین داریم، تامین می‌شود. ما سعی داریم از ظرفیت شرکت‌های داخلی استفاده کنیم و از منابع داخلی هم استفاده خواهیم کرد. 
***
روایت جدید: بی‌توجهی مسی به پیشنهاد یک میلیارد  دلاری الهلال
نویسنده کتاب زندگینامه لیونل مسی فاش کرد این بازیکن پیشنهاد حقوق یک میلیارد دلار در سال را رد کرد و تصمیم گرفت راهی الهلال نشود. به گزارش ایسنا، لیونل مسی بعد از جدایی از پاری‌سن‌ژرمن مورد توجه باشگاه الهلال قرار گرفت. باشگاه عربستانی حاضر بود بالاترین رقم تاریخ را به مسی پیشنهاد بدهد اما این بازیکن تصمیم گرفت راهی لیگ آمریکا شود و بازی در اینترمیامی را انتخاب کند. نویسنده اسپانیایی کتاب زندگینامه مسی در گفت‌وگویی که با شبکه caughtoffside داشت روایت جدیدی را از رد پیشنهاد الهلال از سوی لئو مسی بیان کرد: «سران باشگاه الهلال با یک هواپیمای اختصاصی برای مذاکره با مسی به پاریس آمدند. آنها پیشنهاد دستمزد یک میلیارد دلار در سال را دادند اما او به این پیشنهاد محلی نگذاشت و تصمیم گرفت راهی لیگ آمریکا شود». او همچنین عنوان کرد مسی قصد دارد در جام‌جهانی ۲۰۲۶ هم به میدان برود. مسی سال گذشته توانست به رویایش دست یابد و قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را به دست آورد. او چندی پیش هشتمین توپ طلای خود را هم دریافت کرد تا رکورد بی‌نظیری را در تاریخ فوتبال جهان به نام خود به ثبت رساند. 
***
تیتر جالب روزنامه عربستانی پس از شب باشکوه سپاهان در آزادی
روزنامه سعودی‌اسپورت به پیروزی پر گل سپاهان در دیدار برابر آلمالیق واکنش نشان داد. روزنامه سعودی‌اسپورت تیتر جالبی را بعد از پیروزی پر گل سپاهان انتخاب کرد و نوشت: «امتیازهایی که از سپاهان کم و به الاتحاد داده شد باعث فوران خشم نماینده ایران شد تا دروازه آلمالیق را ۹ بار باز کند». سعودی‌اسپورت در ادامه نوشت: سپاهان در دیدار برابر آلمالیق پیروزی قاطع و پر گلی را به دست آورد و با ۹ گل بازی را به سود خود به پایان رساند. سپاهان در نیمه اول یک گل به ثمر رساند اما در نیمه دوم 8 بار دیگر دروازه حریف را باز کرد. این پیروزی قاطعانه بعد از جریمه سنگین سپاهان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دست آمد». در این گروه الاتحاد با ۹ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های سپاهان و نیروی هوایی هم 7 ‌امتیازی‌اند. 
***
ممنوعیت پوشیدن پیراهن فلومیننزه در پایتخت آرژانتین
یکی از وزرای دولت آرژانتین پوشیدن پیراهن تیم فلومیننزه برزیل در شهر بوئنوس‌آیرس را ممنوع کرد. به گزارش نشریه مارکا، به‌دستور وزیر کشور آرژانتین پوشیدن پیراهن تیم فوتبال فلومیننزه در پایتخت این کشور ممنوع شد. شکست اخیر تیم بوکاجونیورز آرژانتین مقابل فلومیننزه در فینال جام لیبرتادورس، یک‌سری حواشی و پیامدهای ناگوار داشته است که یکی از دردناک‌ترین آنها خودکشی یک هوادار دوآتشه آبی‌و‌زردپوشان بوئنوس‌آیرس با تنها 23 سال سن بود. این شکست اما بهانه‌ای برای رقبای بوکاجونیورز در رقابت‌های داخلی آرژانتین شده است تا علیه این تیم جنگ روانی به‌راه بیندازند. برای نمونه هواداران ولز سارسفیلد که با پوشیدن پیراهن فلومیننزه سعی در عصبی کردن بازیکنان و هواداران بوکاجونیورز داشته‌اند، اکنون نگرانی از بابت درگیری‌های احتمالی ناشی از تداوم این اقدام شیطنت‌آمیز سبب شده است وزیر کشور آرژانتین دستور ممنوعیت پوشیدن پیراهن فلومیننزه را در تمام ورزشگاه‌ها ابلاغ کند. 

Page Generated in 0/0117 sec