printlogo


کد خبر: 270755تاریخ: 1402/8/17 00:00
۲ نتیجه متفاوت نمایندگان فوتبال ایران در شبی که ورزشگاه آزادی ۲ بار میزبانی کرد
سپاهان جور نساجی را هم کشید

زهره فلاح‌زاده: دوشنبه روز خاصی برای فوتبال ایران بود؛ روزی که استادیوم آزادی به اجبار میزبان ۲ دیدار لیگ قهرمانان آسیا بود. علاوه بر تیم نساجی که در این روز در ورزشگاه آزادی میزبان نوبهار ازبکستان بود، سپاهان هم به دلیل حکم کمیته انضباطی AFC و محرومیت از برگزاری بازی در نقش جهان اصفهان، میزبان آلمالیق ازبکستان در این ورزشگاه شده بود. دیدار اول که مصاف نساجی و نوبهار بود با تاخیر ۹ دقیقه‌ای به دلیل مشکلی که VAR داشت، آغاز شد که همین تاخیر چند دقیقه‌ای هم می‌توانست چالش‌های برگزاری مسابقه دوم را بیشتر از قبل کند. نساجی بازی را خوب و منسجم شروع نکرد و در همان نیمه اول و تا دقیقه ۲۴ با ۲ گل از حریفش عقب افتاد‌. در حالی که گمان می‌کردیم مهدی رحمتی، سرمربی نساجی بین ۲ نیمه با صحبت‌هایی که با بازیکنانش انجام داده، ورق را برمی‌گرداند اما با شروع نیمه دوم و در دقیقه ۴۶ گل سوم را هم نوبهار به ثمر رساند تا کار برای جبران تیم میزبان سخت‌تر هم شود. سهم تیم نساجی در این دیدار تنها یک گل بود که محمدرضا آزادی در دقیقه ۶۸ به ثمر رساند. این دیدار در نهایت با نتیجه ۳ بر یک به سود نوبهار ازبکستان به اتمام رسید تا با هم‌ امتیاز شدن با تیم پرستاره الهلال عربستان در رده دوم قرار بگیرد و شانس صعود به مرحله حذفی را داشته باشد. نساجی مازندران هم تنها با ۳ امتیاز از صعود به مرحله بعد جا ماند و ۲ دیدار بعدی آنها کمکی به بالا رفتن از گروه نخواهد کرد. 
اما دیدار دوم که سپاهان از ساعت 30:21 میزبان آلمالیق ازبکستان در ورزشگاه آزادی بود، بسیار متفاوت با دیدار اول بود‌. سپاهان در همان ابتدای بازی و در دقیقه ۸ گل اول را به ثمر رساند. با وجود اینکه 3 گل سپاهان به دلیل آفساید رد شد اما این تیم جشنواره گل به راه انداخت و توانست با ۹ گل تیم ازبک را در ورزشگاه غیرخانگی تحقیر کند. سپاهان که به دلیل حکم AFC، نتیجه مصافش در مرحله رفت با الاتحاد  ۳ بر صفر به نفع تیم عربستانی شده بود و شاید با روحیه پایین شانس کمتری برای صعود داشت، توانست با گلباران کردن حریف ازبک با انگیزه بالاتر به فکر صعود به مرحله حذفی باشد‌. خبرنگار «وطن امروز» پس از دیدار سپاهان - آلمالیق، با رضا اسدی و عیسی آل‌کثیر، بازیکنان سپاهان گفت‌وگو کرد.
* آل‌کثیر: اتفاق تلخی برای خانواده‌ام افتاده بود اما بازی کردم
عیسی آل‌کثیر، مهاجم سپاهان ابتدا در رابطه با برد پر گل سپاهان مقابل آلمالیق اظهار داشت: برد پر گل و شیرینی به دست آوردیم. این برد را تقدیم هواداران‌مان می‌کنیم که از راه دوری آمدند و تیم را تشویق کردند‌. یک خسته نباشید هم به کادرفنی می‌گویم. وی درباره اینکه با اعلام رای کمیته انضباطی AFC مبنی بر ۳ بر صفر شدن نتیجه بازی با الاتحاد عربستان، شوک به سپاهان وارد شد، گفت: درباره این رای کمتر صحبت کنیم، چون از دست ما خارج بود. ما به عنوان بازیکن تمرین می‌کنیم و بازی‌مان را انجام می‌دهیم‌. تمرکز ما روی بازی‌هاست. در این رابطه من نمی‌توانم توضیحی بدهم ولی شوک بزرگی به تیم ما وارد کرد. مهاجم سپاهان در ادامه درباره اینکه به عنوان ذخیره به میدان آمد و ۲ گل هم به ثمر رساند، توضیح داد: خدا را شکر می‌کنم که توانستم دقایقی بازی کنم و ۲ گل به ثمر برسانم‌. آل‌کثیر درباره اینکه چقدر شانس صعود برای سپاهان قائل است، گفت: شانس را خود تیم ما می‌تواند رقم بزند. اگر حاشیه برای تیم به وجود نیاید و تمام تمرکزمان بر تمرینات و بازی‌ها باشد که هست، شانس داریم‌. هر روز یک اتفاق برای تیم ما می‌افتد اما امیدوارم برای دیدارهای بعدی مشکلی پیش نیاید. وی در پاسخ به اینکه با وجود برد پرگل سپاهان، ناراحت به نظر می‌رسد، توضیح داد: یک اتفاقی برای خانواده من افتاده که 3-2 روزی از آن خبر نداشتم. دیروز متوجه شدم ولی برحسب وظیفه و تعهدی که نسبت به باشگاه دارم، درون خودم ریختم و بازی‌ام را انجام دادم. بازیکن سپاهان در پاسخ به این سوال که هواداران شما درخواست داشتند پیام نیازمند، دروازه‌بان تیم ضربه پنالتی را بزند، چرا این اتفاق نیفتاد، گفت: من به نظر هواداران احترام می‌گذارم اما با انجام این کار به حریف بی‌احترامی می‌شد و آنها تحقیر می‌شدند. آل‌کثیر در رابطه با بازی حساس این هفته لیگ بین ۲ تیم سپاهان و پرسپولیس که خود او هم سابقه بازی در تیم رقیب را داشته، تنها به یک جمله کوتاه بسنده کرد و تصریح کرد: ما بازی به بازی پیش می‌رویم تا ببینیم خدا چه می‌خواهد. 
* اسدی: خوش شانس بودیم که حریف ۱۰ نفره شد
رضا اسدی، بازیکن سپاهان در رابطه با برد پر گل سپاهان مقابل آلمالیق ازبکستان اظهار داشت: خدا را شکر بازی را بردیم‌. بازی مهمی بود که باید می‌بردیم‌. بازی سختی برای ما بود. به هیچ‌وجه بازی آسانی نبود. خوش‌شانس بودیم که تیم حریف ۱۰ نفره و فشار روی ما کمتر شد. مهم ۳ امتیاز بود که محقق شد. وی در رابطه با حضور هواداران پرشور اصفهانی در ورزشگاه آزادی گفت: خیلی خوشحالم که هواداران ما به استادیوم آمدند و کمک‌مان کردند. بازیکن سپاهان در پاسخ به این سوال که امشب «وی ای آر» 3 گل تیم شما را مردود کرد و نظرتان درباره حضور آن در لیگ برتر خودمان چیست، گفت: همه دوست دارند VAR در لیگ ما باشد که عدالت در زمین مسابقه برقرار شود. اسدی درباره اینکه سپاهان به مرحله بعد صعود خواهد کرد یا خیر هم تصریح کرد: ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که به مرحله بعد صعود کنیم. وی در پاسخ به این سوال که بازی پیش ‌رو با پرسپولیس را چطور می‌بیند، گفت: ما بازی آسیایی داشتیم. خیلی تلاش کردیم این بازی را ببریم. در رابطه با آن بازی صحبت نمی‌کنم.‌

Page Generated in 0/0065 sec