printlogo


کد خبر: 270758تاریخ: 1402/8/17 00:00
اخبار

آغاز ثبت سفارش تک‌جلدی کتاب‌های درسی
امکان ثبت سفارش تک‌جلدی کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و دوره‌های اول و دوم متوسطه نظری برای دانش‌آموزان از روز 16 آبان و برای معلمان نیز از ۲۷ آبان فراهم شده و می‌شود. معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دیروز اعلام کرد: در راستای تسهیل دسترسی دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی به کتاب‌های درسی، بخش توزیع تک‌جلدی سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی برای دانش‌آموزان از امروز (سه‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه) و برای معلمان نیز از ۲۷ آبان فعال می‌شود. علوی‌تبار افزود: به منظور تهیه کتاب درسی به صورت تک‌جلدی، دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند از طریق مراجعه به بخش تک‌جلدی سامانه  irtextbook.ir  اقدام به سفارش کتاب درسی دوره‌های تحصیلی ابتدایی، دوره‌های اول و دوم متوسطه نظری کنند. بسته‌های سفارشی از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و بر اساس مکان سفارش به متقاضی تحویل می‌شود. گفتنی است فایل کامل و پی‌دی‌اف تمام کتاب‌های درسی در تمام پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی نیز به صورت رایگان از طریق پایگاه کتاب درسی به نشانی chap.sch.ir  قابل دریافت است.
***
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد
پذیرش بیش از ۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد در آزمون استخدامی
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۱۰ هزار و ۲۴۳ نفر تحت پوشش این کمیته در آزمون‌های استخدامی ادارات قبول شدند. سیدمرتضی بختیاری دیروز سه‌شنبه در همایش ملی تجلیل از دانش‌آموزان نخبه و تیزهوشان تحت حمایت کمیته امداد گفت: حدود ۷۲۰ هزار دانش‌آموز و ۶۰ هزار دانشجو و طلبه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که باید این افراد همانند دیگر دانشجویان و دانش‌آموزان عادی از امکانات برخوردار باشند. وی همچنین به پوشش ۱۰ هزار دانشجو و دانش‌آموز نخبه اشاره کرد و اضافه کرد: برنامه‌ریزی ما این است که در آینده نخبه‌های بیشتری در مجموعه کمیته امداد تحت پوشش قرار گیرند. بختیاری تاکید کرد: افتخار می‌کنیم که اکنون ۸۵ درصد دانشجویان فرهنگی تحت پوشش کمیته امداد بیشتر شده و ۷۰ درصد از دانش‌آموزان سمپاد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، همچنین در حوزه پذیرش در مدارس نمونه دولتی رشد ۲۰۰ درصدی تحت پوشش کمیته امداد را شاهد هستیم و جهش ۹۲ درصدی قبولی پزشکی را در سال جاری داشتیم. در همین باره معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز گفت: دانش‌آموزانی که از مناطق محروم و خانواده کم‌برخوردار وارد دانشگاه می‌شوند ماندگاری و دلباختگی بیشتری به کشور دارند. روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی در این همایش افزود: این دانش‌آموزان ماندگاری و تعلق خاطر بیشتری در کشور و نام مقدس جمهوری اسلامی دارند و به این علت باید به آنان گفت ایران برای آنهاست و باید با تلاش خود کشور را برای آینده بسازند. وی ادامه داد: تجربه نشان داده است دانش‌آموزانی که از مناطق محروم وارد دانشگاه می‌شوند نسبت به کشورشان سپاسگزاری بیشتری دارند.
***
اجرای طرح سراسری مقابله با قاچاق
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اجرای ۳ مرحله طرح سراسری مقابله با قاچاق در کشور، از توقیف ۱۴۷۵ خودروی قاچاق‌بر، معروف به خودروهای شوتی خبر داد. سردار حسین رحیمی گفت: با پیگیری‌ها و تلاش مضاعف صورت گرفته شاهد رشد بیش از ۴۰ درصدی پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه‌های مختلف مقابله با جرائم مختلف اقتصادی بویژه موضوع  قاچاق کالا هستیم. وی در تشریح اقدامات حوزه مبارزه با جرائم اقتصادی گفت: مقابله و مبارزه با جرائمی چون اخذ تسهیلات غیرمجاز بانکی، تبانی، رشا و ارتشا و اخلال در نظام اقتصادی که غالبا به صورت باندی و سازمان‌یافته انجام می‌شود و دارای آثار مخرب و جبران‌ناپذیر اقتصادی است، در این دوره از روند رو به رشدی برخوردار بوده به‌طوری که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کشف جرائم سازمان‌یافته و باندی با افزایش ۱۳درصدی همراه است. سردار رحیمی با اشاره به اجرای چند مرحله‌ای طرحی سراسری و کشوری مبارزه با قاچاق  از جمله طرح با محوریت کالای سلامت‌محور، کالای اساسی (دام، آرد و...)، عنوان داشت: در این طرح‌ها  ۱۷۹۱ پرونده برای مجرمان و مفسدان اقتصادی که به صورت انفرادی یا باندی فعالیت داشتند تشکیل و ۱۴۷۵ خودرو از جمله خودروهای قاچاق‌بر معروف به خودروهای شوتی توقیف شد.

Page Generated in 0/0067 sec