printlogo


کد خبر: 270768تاریخ: 1402/8/17 00:00
اخبار

سخنگوی ستاد انتخابات: 
۶۵ داوطلب در انتخابات خبرگان نام‌نویسی کرده‌اند
سخنگوی ستاد انتخابات ظهر دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران آمار ثبت‌نامی داوطلبان نمایندگی ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد. محسن اسلامی اظهار داشت: از ۱۴ آبان تا ظهر امروز (روز گذشته) در مجموع ۶۵ نفر در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام‌نویسی کرده‌اند. سخنگوی ستاد انتخابات یادآور شد: بیشترین نام‌نویسی از حوزه انتخابیه استان تهران است.
* آزمون ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۳۰ آبان برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد مهری، مسؤول آزمون علمی داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قانون جدید انتخابات این مجلس و برگزاری آزمون، اظهار داشت: آزمون کتبی داوطلبان سه‌شنبه ۳۰ آبان در مصلای شهر مقدس قم به مدت یک روز از ساعت ۷ صبح تا ۵ عصر برگزار می‌شود و درباره زمان و نشانی مکان برگزاری آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه، مجددا یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق پیامک و تلفنی به شخص داوطلب نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.
***
ظریف با اشاره به جنایات اشغالگران فلسطین:
شهرک‌نشینان غیرنظامی نیستند
محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه کشورمان در نشست «مساله فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل اظهار کرد: نمی‌توان شهرک‌نشینانی را که کارشان کشتن فلسطینی‌هاست و مسلح هستند، غیرنظامی دانست چون کد ندارند و لباس نظامی نمی‌پوشند.
وی گفت: تصور کنید عراقی‌ها در شهرهای ایران که اشغال کرده بودند، افرادی را ساکن می‌‌کردند؛ آیا ما باید حقوق آنها را رعایت می‌کردیم؟ اینها ابزار اشغالند.
ظریف ادامه داد: مگر اسرائیل هزاران گروگان فلسطینی ندارد؟ چرا به آنها می‌گویید زندانی و به صهیونیست‌ها می‌گویید گروگان؟ یا به هر دو بگوییم گروگان یا به هر دو بگوییم زندانی.
***
قالیباف در گفت‌وگو با رئیس مجلس الجزایر: 
ایران آماده برگزاری نشست کمیته ‌دائمی فلسطین است
رئیس مجلس شورای اسلامی صبح دیروز (١٦ آبان ١٤٠٢) در تماس تلفنی با ابراهیم بوغالی، رئیس مجلس ملی الجزایر درباره آخرین تحولات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت‌وگو کرد.
محمدباقر قالیباف در ابتدای این تماس تلفنی از مواضع و نقش الجزایر در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی بویژه اقدام اخیر مجلس این کشور در حمایت قاطع از مردم مظلوم فلسطین تشکر و قدردانی کرد.
وی با اشاره به همکاری خوب هیات‌های پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در نشست اخیر اتحادیه بین‌المجالس جهانی در آنگولا، بر اقدامات مناسب 2 کشور در حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین در نشست مذکور تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی و با توجه به حملات غیرانسانی رژیم کودک‌کش صهیونیست علیه زنان و کودکان مظلوم فلسطینی باید برای توقف حملات ظالمانه این رژیم غاصب در نوار غزه اقدام فوری میان کشورهای اسلامی انجام شود.
رئیس قوه مقننه در همین راستا به همتای الجزایری خود یادآور شد: مجلس شورای اسلامی ایران برای برگزاری نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین در سطح روسای مجالس کشورهای اسلامی برای بررسی راهکارهای عملی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، آمادگی کامل دارد.
ابراهیم بوغالی، رئیس مجلس ملی الجزایر نیز در این تماس تلفنی ضمن تقدیر از مواضع  قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان‌های فلسطین، بر حمایت کشور متبوعش از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و گفت: الجزایر کشور آزادی‌خواهان و انقلابیون است. از این رو مواضع ما در حمایت از آرمان‌های فلسطین و احقاق حقوق مردم این سرزمین برای همیشه ثابت و قاطع است.
وی در پایان ضمن استقبال از پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی برای برگزاری نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین در تهران، بر توقف هرچه سریع‌تر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و بررسی راهکارهای عملی برای کمک به مردم غزه تاکید کرد.
***
فرمانده کل سپاه پاسداران:
شکست رژیم صهیونیستی و افول آمریکا مایه آرامش و امنیت جهان است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در جمع فرماندهان، مسؤولان و مدیران نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی با جهش در عرصه تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و جهان روبه‌رو است گفت: اتفاقاتی که در حال رخ دادن است تغییر مسیر تحولات جهان، تغییر آرایش قدرت و گسترش شعاع‌های بلند انقلاب اسلامی را نوید می‌دهد.
سرلشکر پاسدار حسین سلامی افزود: رژیم صهیونیستی امروز همچون دندانی کرم‌خورده و پوسیده و از ریشه جدا شده است که زوال زودرس و پرشتاب خود را احساس می‌کند و آمریکایی‌ها هم متناسب با این زوال، فروپاشی شخصیت و اعتبار خود در نگاه جهانیان را درک کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ هیچگاه آمریکا اینگونه منزوی نبوده است، اظهار کرد: آمریکا امروز جایگاه جهانی گذشته خود را از دست داده است و برای رژیمی هزینه می‌کند که هیچ  دستاوردی برای او ندارد و این نتیجه فقدان حکمت در هیات حاکمه آمریکایی‌هاست.
سرلشکر سلامی تاکید کرد: شکست رژیم صهیونیستی و افول آمریکا مایه آرامش و امنیت جهان است.

Page Generated in 0/0050 sec