printlogo


کد خبر: 270773تاریخ: 1402/8/17 00:00
اعتراف دولت آلبانی درباره چرایی پناه دادن به گروهک تروریست منافقین
تحت فشار آمریکا بودیم

گروه سیاسی: آلبانی اصرار دارد گروهک تروریست منافقین را از خاک خود اخراج کند و منافقین در تلاشند اردوگاه «اشرف3» را حفظ کنند.
در همین رابطه خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه امنیتی اعلام کرد اخیرا جلسه‌ای میان نمایندگان گروهک تروریستی منافقین و مسؤولان سیاسی و امنیتی آلبانی برگزار شد. آلبانی در پاسخ به علت چرایی تغییر رویکرد این کشور نسبت به منافقین، اعلام کرده دولت آلبانی از همان ابتدا با حضور منافقین در این کشور مخالف بود اما دولت آمریکا برای پذیرش منافقین، این کشور را تحت فشار برای انتخاب بین 2 گزینه قرار داده است؛ یا پذیرش دپوی زباله‌‌های اتمی آمریکا و اروپا در آلبانی یا پذیرش اعضای گروهک تروریستی مناففقین!
در همین رابطه یک مقام کشور آلبانی در جلسه مذکور اذعان کرده است که به‌رغم چانه‌زنی‌های این کشور در مذاکرات با آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه شما استقلال کشور ما را با 2 گزینه غیرقابل قبول به خطر انداخته‌اید و پذیرش گروهک تروریستی منفور کشور ایران، به روابط تاریخی ما ضربه می‌زند اما با این وجود، این نگرانی‌ها چندان بر آمریکایی‌ها اثرگذار نبوده و تنها عنوان کرده بودند ما برای کاهش فشارها این گروهک را از لیست تروریستی وزارت خارجه آمریکا خارج می‌کنیم و سازمان مجاهدین هم متعهد خواهد شد در کشور شما هیچ اقدام سیاسی یا تروریستی علیه ایران انجام ندهد.
اما به ‌رغم توافق دولت آلبانی با منافقین، این گروهک به هیچ‌کدام از تعهدات پایبند نبود و با توجه به هدایت اقدامات تروریستی متعدد علیه جمهوری اسلامی ایران، جاسوسی و تخلیه تلفنی و عملیات سایبری، ناچار به عملیات علیه این گروهک شدند. بر اساس این گزارش، مقامات آلبانی در دیدار اعضای منافقین اعلام می‌کنند بحث ممنوعیت ورود مریم رجوی با هر هویتی به داخل آلبانی همچنان پابرجاست.
همچنین گفته می‌شود مقامات آلبانیایی در این جلسه تاکید کرده‌اند گروهک تروریستی منافقین حق انجام هیچ اقدام سیاسی، نمایشی و تجمع در اشرف را ندارد و ما به‌رغم فشارهای آمریکا، مصمم به اخراج منافقین از آلبانی هستیم و شرایط به نحوی پیچیده شده است که حتی امکان پاسخگویی به افکار عمومی داخل آلبانی را هم نداریم.
گفتنی است در ماه‌های اخیر پس از عملیات بی‌سابقه پلیس آلبانی در مقر گروهک تروریستی منافقین، اعضای این گروهک تروریستی در بحرانی‌ترین حالت ممکن به سر می‌برند. سرکرده این گروهک از ورود به آلبانی منع شده و سران آن نیز در حال تدارک برای نقل مکان به کانادا هستند.

Page Generated in 0/0041 sec