printlogo


کد خبر: 270775تاریخ: 1402/8/17 00:00
هنر جذب مخاطب و حفظ ابهام برای دشمن

دکتر سیدمحمد مرندی: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه ۱۲ آبان ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت بیروت در مراسم بزرگداشت شهدای «راه قدس» که در دفاع از غزه و ملت فلسطین به شهادت رسیده‌اند، سخنرانی مهمی ایراد کرد.
این سخنرانی از چند جهت دارای پیام و نکته برای رژیم صهیونیستی و آمریکا و هواداران و دغدغه‌مندان مقاومت بود.
این سخنرانی در میان جنگ غزه به دلیل اینکه از یک هفته قبل اعلام شده بود و با توجه به شرایط خطیر موجود باعث شد مردم سراسر جهان منتظر صحبت‌های ایشان باشند و  عملا شاید یکی از پرمخاطب‌ترین سخنرانی‌های سیاسی تاریخ معاصر شد.
ایشان بیش از یک ساعت مردم جهان را مخاطب حرف‌های خود قرار داد و بازخوردهای زیادی را در بین توده مردم و تحلیلگران جهانی گرفت.
فارغ از محتوای سخنرانی و نکات مهمی که در بیانات رهبر مقاومت لبنان بود، نفس انتقال پیام به مخاطب به این شیوه یک هنر بزرگ رسانه‌ای و تبلیغاتی بود. ایشان توانست برای جامعه عظیم جهانی، تاریخ قضیه فلسطین و اشغالگری‌ها و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، همچنین نقطه نظرات و مواضع مقاومت در منطقه را بیان و تشریح کند. سیدحسن نصرالله برای مردم جهان از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی و قتل‌عام مردم مظلوم فلسطین پرده برداشت که این موضوع نیز حائز اهمیت زیادی است.
نکته مهم دیگر اینکه صحبت‌های ایشان عمدا دارای ابهاماتی بود و دلیل آن این است که اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها نتوانند محاسبه دقیقی انجام دهند یا برنامه مشخص سیاسی و نظامی را برای روز‌ها و هفته‌های آینده تنظیم کنند. رژیم صهیونیستی و آمریکا کماکان نمی‌دانند اهداف مقاومت در  ایام پیش رو چیست و همچنین نمی‌دانند در سناریوهای مختلف برنامه‌ها و پاسخ‌های مقاومت به چه شکل خواهد بود. هرچه سردرگمی رژیم صهیونیستی بیشتر باشد توانمندی و قدرت مانور مقاومت در آینده بیشتر خواهد بود. 

Page Generated in 0/0052 sec