printlogo


کد خبر: 270777تاریخ: 1402/8/17 00:00
زلنسکی با ابراز ناامیدی از ادامه دریافت کمک‌های مالی، خطاب به کشورهای غربی:
لااقل به ما قرض بدهید

رئیس‌جمهوری اوکراین یکشنبه 5 نوامبر در مصاحبه با تلویزیون «ان‌بی‌سی» خطاب به کشورهای غربی گفت: ‌«اگر نمی‌توانید به ما مقداری کمک مالی کنید لطفا به ما قرض بدهید و ما آن را بعد از جنگ برمی‌گردانیم». کاخ سفید جمعه 3 نوامبر اعلام کرد بودجه این کشور برای کمک نظامی به اوکراین به سرعت در حال اتمام است. 
 ولودیمیر زلنسکی در این مصاحبه پیشنهادهای اخیر مقامات نظامی ایالات متحده، سایر متحدان و حتی فرمانده کل نیروهای مسلح خود اوکراین را مبنی بر اینکه جنگ پس از وارد شدن به 20 ماه درگیری شدید به بن‌بست رسیده است، رد کرد. به گزارش «ان‌بی‌سی» او بار دیگر درخواست کرد ایالات متحده تسلیحات بیشتری عرضه کند. با این حال، به نظر می‌رسد تمایل ایالات‌متحده برای انجام این کار در میان افزایش مخالفت در کنگره و انحراف توجه به جنگ بین اسرائیل و حماس رو به کاهش است. از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022، ایالات‌متحده 75 میلیارد دلار کمک نظامی، بشردوستانه و مالی به اوکراین ارائه کرده است.
اظهارات زلنسکی بشدت با اظهارات والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین که هفته گذشته به  اکونومیست گفت «به‌رغم حمله متقابلی که در ژوئن آغاز شد، به احتمال زیاد هیچ پیشرفت عمیقی وجود نخواهد داشت» در تضاد است. رئیس‌جمهور اوکراین با اذعان به اینکه جنگ اسرائیل و حماس به این معناست که از ایالات‌متحده خواسته می‌شود بودجه و منابع را در 2 درگیری فراهم کند، تلاش کرد نبرد کشورش علیه روسیه را با نبرد اسرائیل علیه حماس هماهنگ کند.
 

Page Generated in 0/0050 sec