printlogo


کد خبر: 271776تاریخ: 1402/8/18 00:00
اخبار

154 نفر در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کردند
بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، تعداد داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که عصر روز سوم ۸۸ نفر بود، تا روز چهارم به ۱۲۶ نفر رسید.
* قبول‌شدگان آزمون اجتهاد، از ارائه مدرک سطح ۴ حوزه یا تایید کتبی مدیر حوزه معاف هستند
سخنگوی شورای نگهبان درباره روند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۲ قانون انتخابات مجلس خبرگان، ارائه یکی از مدارک علمی معتبر سطح ۴ حوزه یا تایید کتبی از مدیر یکی از حوزه‌های علمیه قم، خراسان رضوی و اصفهان مبنی بر صلاحیت علمی داوطلب برابر سطح ۴ حوزه یا مدرک افتا از مرجع رسمی برای داوطلبان اهل سنت، الزامی است.
هادی طحان‌نظیف افزود: کسانی که در ادوار گذشته در آزمون کتبی و شفاهی علمی اجتهاد قبول شده باشند، از ارائه مدرک سطح ۴ یا تایید کتبی مدیر حوزه‌های علمیه به هنگام ثبت‌نام معاف هستند.
وی در ادامه گفت: همچنین اعضای فعلی یا سابق مجلس خبرگان یا کسانی که اجتهادشان مورد تایید رهبر معظم انقلاب است نیز، نیازی به ارائه این مدرک در هنگام ثبت‌نام ندارند.
***
دریادار تنگسیری:
سپاه و ارتش بر ‌حضور در دریاهای دوردست تمرکز دارند
فرمانده نیروی دریای سپاه روز گذشته در حاشیه برگزاری همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی، به تشریح نقش هوش مصنوعی و فناوری‌های نوپدید در نیروی دریایی سپاه پرداخت و گفت: ما در ۴ حوزه اصلی شناوری، پهپادی، موشکی و زیرسطحی از علوم و فناوری‌های نوپدید استفاده کردیم.
سردار علیرضا تنگسیری اظهار کرد: در بخش شناوری، ما توانستیم شناورها را مانند پهپادها هوشمند کنیم، شناورهایی که فاقد انسان هستند و می‌توانند بردهای بسیار بالایی را طی کنند، عملیات انجام دهند و بازگردند.
دبیر همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی با تأکید بر بومی‌سازی تجهیزات و سامانه‌ها با آخرین فناوری‌ها در نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: امروز ما افتخار داریم که موشک‌های ما تماما ایرانی و از سر موشک تا انتهای موشک ساخت ایران است.
وی در تبیین هوش مصنوعی در بخش پهپادی گفت: ما توانستیم پهپادها را هم به هوش مصنوعی مجهز کنیم و این فناوری روی برد و دقت هدف‌زنی و رادارگریزی آنها موثر است و افتخار می‌کنیم که پهپاد را در یک مدت بسیار کوتاه با تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها و بهره‌گیری از فناوری‌های نوپدید و با دانش بومی ‌تولید کردیم و تمام تجهیزات این پهپادها شامل بال، بدنه، موتور، سیستم هدایت آنها و... ساخت داخل است.
سردار تنگسیری با بیان اینکه شناورهای زیرسطحی را نیز مانند پهپاد و شناورهای سطحی هوشمند و به هوش مصنوعی مجهز کرده‌ایم خاطرنشان کرد: این شناورها قادر هستند به صورت یک آرایش، فرمان بگیرند و به هدف حمله کنند، ماموریتی را در یک نقطه انجام دهند و بازگردند و حتی کار اطلاعاتی کنند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه بهره‌برداری از منابع و فرصت‌های دریا در گرو اقتدار نیروهای مسلح است که باعث تحمیل اراده بر قدرت‌ها و عقب‌نشینی آنها خواهد شد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکیدات مستمری پیرامون حضور در دریاها و اقیانوس‌ها داشتند و هدف نیروی دریایی سپاه و ارتش در کنار حفاظت از مرزهای آبی کشور، حضور در دریاهای دوردست است.
سردار تنگسیری در ادامه از ابلاغ سندی مهم با موضوع توسعه سیاست‌های دریامحور خبر داد و بیان کرد: در همایش ملی فرصت‌های نوپدید، 3 مولفه جغرافیا، تجهیزات، سلاح و تسلیحات مدنظر خواهد بود و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با واگذاری این مسؤولیت به دانشگاه امام خامنه‌ای سپاه در بندر انزلی، همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی را با استفاده از ظر‌فیت‌ دانشگاه‌های نیروهای مسلح و سایر مراکز پژوهشی و علمی کشور برگزار خواهد کرد.
* سرلشکر رحیم‌صفوی: تهدیدات آینده علیه ایران «دریاپایه و هواپایه» خواهد بود
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح روزگذشته در «همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی» که به ‌همت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: دریای عمان و خلیج‌فارس که شاخه‌ای از اقیانوس هند است پیونددهنده قلمروی جدید قاره‌ای دریایی با مشارکت قدرت‌های آسیاسی همچون چین، هند و روسیه و همچنین شکل‌گیری قدرت آسیایی و اوراسیایی در ساختار همکاری شانگهای و بریکس در قلمروی دریایی آمریکا و متحدانش است.
سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دریا را یک فرصت و تهدید دانست و بیان کرد: «فناوری» قدرتی است که هر 2 طرف می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، از طرفی تهدیدات آینده علیه ایران به ‌نظر بنده دریاپایه و هواپایه است و در چنین شرایطی تشخیص درست راهبرد دشمن، تنظیم راهبرد خودمان و استفاده مطلوب از تکنولوژی از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به افزایش قدرت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از فرصت‌ها، افزایش توان نظارت و افزایش قدرت هدف‌گیری، هدایت‌پذیری، سریع و تصمیم‌گیر و کاهش اتکا به کاربر انسانی است؛ امروز تجهیزات بدون سرنشین جزو فناوری‌های نوینی هستند که در عرصه‌های مختلف تجاری، تفریحی و... استفاده می‌شوند.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تأکید بر ضرورت افزایش قدرت بازدارندگی ایران در ابعاد تهدیدات دریاپایه و هواپایه خاطرنشان کرد: انسجام ملی و استحکام قدرت درون‌زا با حل مشکلات  معیشتی و اقتصادی مردم از جمله مسائلی است که در جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

Page Generated in 0/0066 sec