printlogo


کد خبر: 271780تاریخ: 1402/8/18 00:00
آخرین وضعیت متهمان پرونده شهادت آرمان علی‌وردی از زبان سخنگوی دستگاه قضا
تاکنون 5 جلسه رسیدگی برگزار شده است

گروه سیاسی: سخنگوی قوه‌قضائیه در نشست خبری خود درباره دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانواده‌های شهدای مدافع حرم از گروهک‌های تروریست تحت حمایت دولت آمریکا اظهار کرد: دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی موضوع کیفری و جنایات انجام گرفته توسط دولت تروریست آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را از جنبه‌های حقوقی بررسی  و در فضای عادلانه دعاوی مطروحه را رسیدگی و در نهایت حکم مقتضی را صادر می‌کند. تحقیقات دادگاه و گزارش ضابطان، حضور آمریکا در جنگ‌ها و تنازعات بین‌المللی را تایید می‌کند.
مسعود ستایشی گفت: بر اساس تاکیدات ریاست قوه‌قضائیه، در گذشته جلسات رسیدگی به پرونده گروهک‌های تروریست تحت حمایت دولت تروریست آمریکا نظیر گروهک‌های الاحوازیه و تندر و پرونده حقوقی جنایت دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج‌قاسم سلیمانی و همراهان‌شان برگزار شده است.
سخنگوی دستگاه افزود: ماده یک قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی، به صراحت بیان می‌کند با عنایت به رفتار‌های دولت آمریکا در حمایت از تروریسم، فرقه‌گرایی و افراطی‌گری، دولت مکلف به رسیدگی به این موارد و قوه‌قضائیه نیز مکلف به دادخواهی دادخواهان است.
ستایشی اظهار کرد: در این راستا هفته جاری جلسه دیگری از رسیدگی به جنایات دولت تروریست آمریکا در راه‌اندازی، هدایت، حمایت و آموزش گروهک‌های تروریستی نظیر گروهک‌های تروریستی شرور داعش و النصره با شکایت جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم در شعبه ۵۵ دادگاه‌های تهران ویژه رسیدگی به دعاوی بین‌الملل برگزار شد.
* آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شهید علی‌وردی
ستایشی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده قاتلان شهید آرمان علی‌وردی گفت: این پرونده در یکی از شعب دادگاه کیفری یک استان تهران در حال رسیدگی است و تاکنون ۵ جلسه متوالی درباره رسیدگی به اتهامات متهمان در این شعبه تشکیل شده است و جلسات به لحاظ اهمیت موضوع و لزوم دقت لازم ادامه دارد و پس از رسیدگی قطعا اطلاع‌رسانی خواهد شد.
* آخرین وضعیت پرونده یوهان فلودروس، تبعه سوئدی
سخنگوی قوه‌قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده یوهان فلودروس تبعه سوئدی نیز گفت: پرونده منتهی به صدور کیفرخواست و به دادگاه صالح ارسال شده است.
* پیگیر قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی انتخابات هستیم
ستایشی در پاسخ به این سوال که با توجه به لزوم برخورد با جریانات فاسدی که با منابع مالی نامشخص سعی در اثرگذاری بر نتایج انتخابات را دارند، دستگاه قضایی چه برنامه‌ای برای برخورد با این افراد و جریانات دارد؟ گفت: در حوزه انتخابات با جدیت پیگیر اجرای قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی انتخابات هستیم و اعتقاد داریم این قانون باید به صورت شفاف، روشن و مبرهن به نامزد‌های انتخاباتی ابلاغ شود و این موضوع با اولویت ویژه در دستور کار ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی کشور نیز قرار دارد. وی با بیان اینکه در راستای اجرای ماده ۹ قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی، وزارت کشور سهم بسیار بالایی در امور انتخاباتی دارد، عنوان کرد: اجرای انتخابات و نظارت بر آن برعهده وزارت کشور و شورای نگهبان است و بر اساس قانون این ۲ نهاد امور اجرایی و نظارتی برانتخابات را برعهده دارند.
ستایشی افزود: بر اساس قانون وزارت کشور باید پیگیر رفع موانع و نارسایی‌های مرتبط باشد و با راه‌اندازی سامانه انتخابات و اطلاع‌رسانی موثر به نامزد‌ها با بهره‌گیری حداکثری از سامانه‌ها نسبت به سالم‌سازی شفافیت فضای انتخابات، نظارت دقیق بر منابع مالی و هزینه‌کرد نامزد‌ها مطابق با مقررات قانونی اقدام کند.
سخنگوی قوه‌قضائیه با تاکید بر اینکه قوه‌قضائیه نسبت به سلامت روند‌های انتخاباتی بشدت حساس است، عنوان کرد: به ملت شریف ایران و نامزد‌های انتخاباتی که سلامت، اولویت رفتار انتخاباتی آنهاست این تعهد را می‌دهیم که جلوی هرگونه تخلف، سوءاستفاده و مفسده‌ای را خواهیم گرفت.

Page Generated in 0/0061 sec