printlogo


کد خبر: 271784تاریخ: 1402/8/18 00:00
واشنگتن با حمایت‌های نظامی، سیاسی، مالی و اطلاعاتی، راهبری حملات جنایت‌آمیز علیه غزه را بر عهده دارد
ساخت آمریکا

گروه بین‌الملل: خبر ارسال تسلیحات و بمب‌های آمریکایی به اسرائیل توسط دولت بایدن نشانه جدیدی از نقش مستقیم ایالات متحده در ادامه جنگ غزه و نسل‌کشی مردم فلسطین است. به گزارش «وطن امروز»، روزنامه وال‌استریت ژورنال از قول یک منبع آگاه گزارش داد: دولت جو بایدن به کنگره آمریکا اطلاع داده در حال برنامه‌ریزی برای انتقال انواع بمب‌های هوشمند و هدایت‌شونده به ارزش 320 میلیون دلار برای رژیم صهیونیستی است. این روزنامه آمریکایی نخستین بار دوشنبه گزارش داد دولت آمریکا ۳۱ اکتبر اطلاعیه رسمی به رهبران کنگره درباره انتقال برنامه‌ریزی شده نوعی سلاح هدایت‌شونده دقیق موسوم به «اسپایس» به اسرائیل که توسط هواپیماهای جنگی شلیک می‌شود ارسال کرد. وال‌استریت ژورنال با استناد به مکاتباتی که مشاهده کرده، اعلام کرد: سازنده تسلیحات رافائل ایالات متحده، این بمب‌های هدایت‌شونده را برای استفاده توسط وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به شرکت مادر خود در اراضی اشغالی یعنی شرکت سیستم‌های دفاع پیشرفته رافائل منتقل خواهد کرد.
* این جنگ، جنگ آمریکاست
پیش از گزارش جدید وال‌استریت ژورنال، از همان روز نخست حملات جنون‌آمیز ارتش صهیونیست‌به نوار غزه، تسلیحات آمریکایی بدون هیچ‌گونه قید و شرطی روانه سرزمین‌های اشغالی شده و تصاویری که امروز از ویرانه‌های غزه منتشر می‌شود حاصل بمب‌های هدایت‌شونده آمریکایی است که از جنگنده‌های ارتش اشغالگر قدس شلیک شده است. هدایای آمریکایی که شبانه‌روز به منطقه روانه می‌شوند، یکی از دلخراش‌ترین جنایات جنگی تاریخ را رقم ‌زده و ارمغان آن برای مردم غزه کشته شدن بیش از ۵ هزار کودک بی‌گناه و چند هزار غیرنظامی بی‌پناه بوده است. دولت آمریکا این روزها قطعنامه مجدد آتش‌بس شورای امنیت سازمان ملل را هم وتو کرد تا همان‌طور که پیش‌تر بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته بود آتش‌بس به نفع حماس است، صراحتا موافقت دولت بایدن با نسل‌کشی مردم فلسطین را اثبات کند. جنگ غزه البته ماهیت ژست دروغین «حافظ صلح» کاخ سفید را رسوا کرد. واشنگتن در روزهای ابتدایی بعد از توفان الاقصی تلاش می‌کرد همه را به خویشتن‌داری دعوت کند اما از سوی دیگر با ارسال سلاح و مستشاران نظامی خود به سرزمین‌های اشغالی سعی کرد پروژه نابودی غزه را کلید بزند. جو بایدن در اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ روابط آمریکا و اسرائیل، نخستین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده شد که در شرایط جنگی اسرائیل به تل‌آویو رفت. سفر دلجویانه بایدن فقط برای ابراز همدردی نبود، رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا رنج این سفر را به جان خرید تا هماهنگی‌های بیشتر جنگ علیه غزه را با متحد کودک‌کش اسرائیلی خود انجام دهد. چه اینکه وزیر خارجه بایدن هم چند روز قبل از او چندین ساعت در کابینه جنگ نتانیاهو حضور یافته بود. در جبهه جنگی هم لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه 20 مهرماه (12 اکتبر) گفت آمریکا برای استفاده از کمک‌های نظامی خود توسط اسرائیل قید و شرط تعیین نکرده است. وزیر دفاع آمریکا پیش از این اعلام کرده بود نیروهای عملیات ویژه کشورش به اسرائیل در زمینه‌های اطلاعاتی و برنامه‌ریزی کمک می‌کنند. تامین مهمات مورد نیاز برای سامانه دفاع هوایی «گنبد آهنین» یکی دیگر از کمک‌های ارسالی آمریکا به اسرائیل بوده است. جو بایدن تامین مهمات برای «گنبد آهنین» را «اولویت فوری» اسرائیل خواند. او گفت: «ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که گنبد آهنین اسرائیل با کمبود این مهمات حیاتی که برای دفاع به آن نیاز دارد، مواجه نمی‌شود». اکثر اجزای موشک‌های مورد استفاده سامانه «گنبد آهنین» از سوی شرکت «ریتیان» در آمریکا تولید می‌شود. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه صنایع نظامی در ایالات متحده است.
* آیزنهاور، فورد، پترائوس و گلین؛ تمام آمریکا در غزه است! 
همچنین آمریکا تنها چند ساعت پس از عملیات «توفان الاقصی» جنگنده‌ها و ناوهای خود شامل ۲ ناو «آیزنهاور» و «جرالد فورد» را به منطقه فرستاد تا قوت قلب ارتش صهیونیستی برای ارتکاب جنایات جنگی خود باشد و به آنها کمک نظامی کند. این جدا از کمک‌های اطلاعاتی و استفاده از ظرفیت نیروهای ویژه عملیاتی پنتاگون است.
این روزها فایل صوتی‌ای از ژنرال دیوید پترائوس به بیرون درز پیدا کرده که فاش می‌کند چگونه این نظامی ارشد آمریکایی و رئیس اسبق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) به همتایان صهیونیست خود درباره چگونگی اشغال غزه و عملیات روانی برای توجیه جنایات اسرائیل در غزه مشاوره می‌دهد. قبل از شروع عملیات زمینی صهیونیست‌ها در غزه، «وطن امروز» در گزارشی با عنوان «درس عبرت فلوجه» درباره مشاوره مستشاری آمریکا به نظامیان صهیونیستی نوشت: بعد از عملیات توفان الاقصی و آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، گروهی از مستشاران نظامی آمریکا بلافاصله به دستور بایدن خود را به سرزمین‌های اشغالی رساندند تا به ارتش این رژیم بیاموزند چطور باید با نظامیان حماس در یک جنگ نامتقارن وارد میدان نبرد شود. در آن زمان رسانه‌هایی مانند رادیو ملی آمریکا اعلام‌ کردند این گروه از مستشاران نظامی را یکی از فرماندهان نیروی ویژه دریایی ایالات‌ متحده که سابقه جنگ در عراق بویژه رویارویی با نیروهای حزب بعث در فلوجه را داشته است، رهبری می‌کند. در آن زمان نام این فرمانده نظامی فاش نشد اما چند روز پیش خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داد این فرمانده نظامی «جیمز گلین» فرمانده نیروهای ویژه تفنگداران آمریکایی بوده است که بعد از حدود 20 روز مشاوره به نظامیان رژیم صهیونیستی دوباره به خانه بازگشته ‌است. گلین در حال حاضر معاون فرمانده تفنگداران آمریکایی در امور نیروی انسانی و ذخیره است اما سال 2004 در زمان حمله به عراق، او فرماندهی عملیات ویژه نیروی دریایی آمریکا را برعهده داشت و در کارنامه‌اش نبرد دوم فلوجه نیز وجود دارد. در ابتدای جنگ، هنوز نام گلین به‌عنوان مستشار ارتش آمریکا در سرزمین‌های اشغالی ذکر نشده بود اما رسانه‌ها عنوان می‌کردند این نیروی نظامی خبره، سابقه طراحی حملات نظامی آمریکا در فلوجه و در عین حال مبارزه با داعش در موصل را برعهده داشته است و به‌ علت اینکه رویارویی رژیم صهیونیستی با حماس به ‌صورت نامتقارن خواهد بود، طراحی نبرد احتمالی زمینی در غزه نیز بر عهده این ژنرال کهنه‌کار آمریکایی گذاشته شده ‌است.
* حمله به جبالیا با بمب‌های آمریکایی
روزنامه گاردین انگلیس اخیرا در وبگاه خود گزارشی افشاگرانه از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا با بمب‌های آمریکایی در شمال غزه منتشر کرد. در این گزارش آمده است: بعدازظهر سه‌شنبه، امدادگران با دستان خود لایه‌های توده‌ای از بتن و فولاد را که ساعاتی قبل خانه‌هایی در کمپ آوارگان جبالیا در غزه بود را کنار می‌زدند.
آنها در جست‌وجوی بازماندگان یا اجساد قربانیانی بودند که نیروی عظیم یک حمله هوایی اسرائیل در نزدیکی سطح زمین باقی گذاشته بود. کسانی که در عمق بیشتری به دام افتاده‌اند ممکن است برای ماه‌ها زیر آوار دفن شوند. در ادامه گزارش گاردین آمده است: با این حال، کیسه‌های جسد با سرعت وحشتناکی در سردخانه بیمارستان اندونزی در بیت‌لاهیا و سپس بیرون ساختمان انباشته شدند. مجروحان تمام تخت‌های این بیمارستان را پر کردند یا به بیمارستان دارالشفا در شهر غزه منتقل شدند، جایی که پزشکان گروه امدادی (پزشکان بدون مرز) برای یافتن فضا حتی برای کودکانی که بشدت مجروح شده بودند، تلاش می‌کردند. «کودکان خردسال با جراحات عمیق و سوختگی شدید وارد بیمارستان شدند. آنها بدون خانواده خود آمدند. گزارشگر میدانی گاردین نوشت: «بسیاری فریاد می‌زدند و پدر و مادرشان را می‌خواستند. من پیش آنها ماندم تا جایی که بتوانیم جایی پیدا کنیم، زیرا بیمارستان پر از بیمار بود. دفتر رسانه‌ای حماس اعلام کرد دست کم 195 فلسطینی در ۲ دور حملات هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان جبالیای غزه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کشته شدند. پیش از این، مدیر جراحی بیمارستان اندونزی به بی‌بی‌سی گفته بود 400 تلفات از جمله 120 کشته دریافت کرده‌اند که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. وی افزود: تعدادی از مجروحان با شدت مجروحیت شدید زیر آتش حملات اسرائیل به بیمارستان الشفا منتقل شدند». این روزنامه انگلیسی در ادامه به یک موضوع قابل تامل پرداخته و می‌نویسد: یک تحلیل بصری توسط گاردین حداقل ۵ دهانه ناشی از بمب در کمپ پرجمعیت پناهجویان را شناسایی کرده است که به گفته «کارشناسان تسلیحاتی» با استفاده از چندین JDAMs- Joint Direct Attack Munitions- (بمب‌های سنگرشکن آمریکایی) در حمله هوایی باقی مانده است. مارک گارلاسکو، رئیس سابق واحد «حمله‌های با ارزش بالا» در پنتاگون در طول جنگ عراق در سال 2003، به گاردین گفت بزرگ‌ترین دهانه در این سایت شبیه به یک GBU-31 (از سری بمب‌های JDAMs آمریکا) بوده است.
«کریس کاب اسمیت» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل با بررسی اثرات بمب‌ها در جبالیا می‌گوید: «این مهمات تقریبا مطمئنا JDAM است یا یک بمب GBU 31 (مارک 84) یا احتمالا یک سنگر‌شکن GBU 56 (Warhead BLU 109) هر ۲ حدود 2000 پوند [900 کیلوگرم] وزن دارند». GBU یک سیستم تسلیحاتی هوا به سطح با هدایت دقیق است. این بخشی از زرادخانه اسرائیل است که توسط ایالات متحده ارائه و همچنین توسط اسرائیل طبق قرارداد ساخته شده است. به نوشته گاردین، این GBUهای ساخت بوئینگ ترکیبی انفجاری از TNT و پودر آلومینیوم است که معمولا در بمب‌های پرتاب شده از هوا استفاده می‌شود. نیروی هوایی اسرائیل اخیرا تصاویری از بارگیری ده‌ها GBU-31 در جنگنده‌های خود منتشر کرده است. این با تحلیل ما (گاردین) مطابقت دارد. قبل از جنگ، اردوگاه جبالیا یکی از پرجمعیت‌ترین نقاط غزه بود که خود یکی از پرجمعیت‌ترین مکان‌های روی زمین است. این اردوگاه که سال 1948 برای اسکان خانواده‌هایی که از قلمرو امروزی اسرائیل فرار کرده بودند راه‌اندازی شد، بزرگ‌ترین کمپ در غزه است. جبالیا همچنین شامل ۳ مدرسه است که توسط آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک اداره می‌شود که از آغاز محاصره به عنوان پناهگاه برای غیرنظامیان آواره استفاده شده است.
چندی پیش هم بلومبرگ‌ آمریکا گزارش داد بوئینگ، تحویل مهمات هوشمند به اسرائیل را با تشدید حس انتقامجویی در پی عملیات غافلگیرانه حماس در مقیاس بزرگ آغاز کرده است. بلومبرگ به نقل از یک مقام آمریکایی فاش کرد یک هواپیمای ترابری نیروی هوایی اسرائیل اخیرا با بمب‌های 250 پوندی (113 کیلوگرمی) با قطر کوچک از ایالات متحده به اسرائیل پرواز کرده است. اسرائیل 1000 بمب با قطر کوچک GBU-39/B (SDB) را سال 2021 با ارزش قیمت 735 میلیون دلار از آمریکا دریافت کرد. بلومبرگ به نقل از «براد بومن» تحلیلگر نظامی گفت: SDB هدایت‌شونده هوایی می‌تواند هدفی را در 40 مایلی (64 کیلومتری) مورد حمله قرار دهد. علاوه بر این، سیستم ناوبری اینرسی ضد جمینگ پیشرفته آن با GPS به آن کمک می‌کند به اهداف متحرک یا ثابت حمله کند. پیش از این «ای‌بی‌سی» آمریکا به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده بود آمریکا تحویل تسلیحات به اسرائیل را تسریع می‌کند. طبق گفته این مقام آمریکایی ایالات متحده به تامین سیستم‌های دفاع هوایی و مهمات مورد نظر اسرائیل سرعت بخشیده است. این منبع افزود: اسرائیل به دنبال گلوله‌های توپخانه اضافی، موشک‌های رهگیر برای سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین و مهمات هدایت‌شونده دقیق است. همچنین تلویزیون ملی استرالیا به نقل از یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده گفت: «نکته اصلی این است که ما با بیشترین سرعت ممکن برای تهیه مهمات ضروری اسرائیل کار می‌کنیم».
***
آخرین تحولات توفان الاقصی
* «سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه‌ای دولت غزه گفت: از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا اکنون (سی‌وسومین روز حملات) ۱۰۵۶۹ نفر شامل ۴۲۳۷ کودک، ۲۸۲۳ زن و دختر و ۶۳۱ سالمند به شهادت رسیده‌اند. علاوه بر این، گزارش‌هایی درباره بیش از ۳۰۰۰ مفقود و ۲۶۰۰۰ شهروند فلسطینی مجروح ثبت شده است.
* ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام گفت: 136 خودروی زره‌پوش دشمن را نابود کردیم.
* خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آورده است مذاکراتی تحت نظارت قطر برای آزادی 10 تا 15 اسیر در غزه در مقابل توقف یک یا 2 روزه جنگ در این باریکه در جریان است.
* صهیونیست‌های اشغالگر، بیمارستان شفا در غزه را با بمب‌های ممنوعه فسفری هدف قرار دادند که طی آن ده‌ها نفر دچار خفگی شدند.
* توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک یارون در جنوب لبنان را هدف قرار داد.
* منابع عبری‌زبان از شلیک یک موشک ضدزره از جنوب لبنان به سمت الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
* اسرائیل 38 هزار ساختمان در نوار غزه را بمباران کرده است.
* معاون نخست‌وزیر بلژیک  با انتقاد از حملات گسترده رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت زمان تحریم اسرائیل فرا رسیده است.
* وزیر بهداشت فلسطین از شهادت ۱۹۲ نفر از کادر پزشکی و ۳۶ نفر دیگر از بین نیروهای امدادی غیرنظامی خبر داد.
* مقام سابق پنتاگون گفت: تل‌آویو به هیچ‌یک از اهدافش در غزه نمی‌رسد.
* صهیونیست‌ها درخواست خرید 200 پهپاد انتحاری به آمریکا داده‌اند.
* ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد با کشته شدن یک نظامی دیگر، شمار کشته‌های صهیونیست‌ها در جنگ علیه غزه به 33 نفر افزایش یافت.

 


Page Generated in 0/0064 sec