printlogo


کد خبر: 271788تاریخ: 1402/8/18 00:00
اداره کل زندان‌های استان تهران ادعاهای همسر نرگس محمدی درباره وضعیت جسمانی او را تکذیب کرد
نوبل دروغ

گروه سیاسی: برنده جایزه نوبل صلح 2023، برای جلب توجه، رو به دروغ‌سازی آورده است. 2 روز پیش از آغاز جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، جایزه صلح نوبل 2023 به نرگس محمدی زندانی امنیتی اهدا شد؛ جایزه‌ای که تماما رنگ و بوی سیاسی داشت. نرگس محمدی نه به خاطر فعالیت‌های صلح‌طلبانه و حقوق بشری که به دلیل حمایت‌هایش از جریان آشوب زن، زندگی، آزادی به عنوان فرد منتخب کمیته نوبل معرفی شد اما تنها 2 روز زمان لازم بود تا فضاحت چنین انتخابی نمایان شود.
پس از عملیات موفقیت‌آمیز و بی‌سابقه گروه‌های مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی برای بازیابی حیثیت بربادرفته و اقتدار فروریخته خود، فصل جدیدی از جنایات ضدبشری خود را آغاز کرد. جنایاتی که تاکنون نیز ادامه داشته و منجر به شهادت بیش از 10 هزار نفر از مردم فلسطین شده است.
در چنین شرایطی کمترین و بدیهی‌ترین انتظاری که از برنده جایزه صلح نوبل می‌رفت، محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و بمباران سنگین و بی‌وقفه غزه بود اما نرگس محمدی پس از چند هفته سکوت و بدون اشاره به جنایات اسرائیل، صرفا مقوله جنگ را محکوم کرد! همین موضوع باعث شد انتقادات بسیاری نسبت به محمدی صورت بگیرد. درحالی که مردم سراسر دنیا با برپایی تجمعات و راهپیمایی‌های اعتراضی، ضمن محکومیت رژیم اشغالگر فلسطین، حمایت خود از مردم بی‌دفاع غزه را اعلام کردند، برنده صلح نوبل پس از روزها سکوت، در نخستین موضع‌گیری خود پس از دریافت جایزه صلح نوبل، جمهوری اسلامی ایران را به مسائل ضدحقوق بشری متهم کرد(!)
بی‌تفاوتی و سکوت محمدی نسبت به نسل‌کشی مردم فلسطین توسط اسرائیل موجب افزایش فشار افکار عمومی به او شد و به همین خاطر برنده صلح نوبل مجبور شد بلافاصله پس از لفاظی علیه جمهوری اسلامی، با انتشار متنی در صفحه اجتماعی خود، به انتقاد از کلیت جنگ بپردازد.
نرگس محمدی به دلیل همین سکوت و انفعالش در ارتباط با جنگ اسرائیل علیه فلسطین، مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته و خود را در حاشیه می‌بیند. این موضوع باعث شده او برای جلب توجهات جامعه، دست به دروغ‌پردازی بزند.
محمدی در روزهای اخیر با انتشار یک پست اینستاگرامی با عنوان «اندوه فراق» درباره دوری از فرزندانش نوشت بیش از ۸ سال است آنها را ندیده و حدود ۲ سال است صدای‌شان را هم نشنیده است. ‌
او همچنین نوشت برای فرزندانش «بیگانه‌تر از هر بیگانه‌ای» بوده و در بهترین سال‌های زندگی در کنارشان نبوده؛ سال‌هایی که هرگز برنخواهد گشت، اما با این حال یقین دارد جهان بدون آزادی، برابری و صلح ارزش زیستن ندارد.‌
نرگس محمدی به دنبال آن است با مظلوم‌نمایی، اینگونه به افکار عمومی القا کند که جمهوری اسلامی اجازه دیدار و گفت‌وگو با فرزندانش را به او نمی‌دهد.
بنا بر گزارش فارس، نرگس محمدی در ماه‌های گذشته از حق مرخصی قانونی خود از زندان استفاده نکرده و از خانواده و وکلای خود نیز خواسته برای خروج از زندان کفیل وی نشوند. موضوعی که بسیاری او را به دلیل مادر بودنش مذمت کردند و معتقدند او با سیاسی‌کاری حاضر شده «مادر بودن» خودش را زیر سوال ببرد. به واسطه حضور فرزندان نرگس محمدی در خارج از کشور، وی طی ماه‌های گذشته با مساعدت و همکاری مقامات زندان حتی اجازه استفاده از تلفن همراه به صورت محدود و صرفا برای تماس با فرزندان خود را نیز داشته اما او از همین امکان نیز برای پیشبرد اهداف خود در کسب جایزه صلح نوبل و پیشبرد بازی طراحی‌شده سوءاستفاده کرده است.
همچنین در روزهای اخیر رسانه‌ها و شبکه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی با استناد به اظهارات همسر نرگس محمدی، مدعی شدند نرگس محمدی در اعتصاب غذا به سر می‌برد و چند نفر دیگر از زندانیان امنیتی در حمایت از او دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
این ادعای کذب هم در حالی است که مهدی قلیان در یک استوری اینستاگرامی پشت ‌پرده این اعتصاب غذا را برملا ساخته و نوشته است: خواهرش سپیده قلیان و افرادی چون بهاره هدایت و زهرا توحیدی نه تنها در اعتصاب نیستند بلکه با پروژه جدید نرگس محمدی نیز همکاری نداشته‌اند.
تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی هم مدعی شده بود وضعیت جسمانی همسر آشوب‌طلبش وخیم بوده و مقامات قضایی اجازه اعزام او به بیمارستان را نمی‌دهند. در همین رابطه اداره کل زندان‌های استان تهران در پی انتشار خبری مبنی بر مشکلات جسمانی و عدم اعزام به بیمارستان برای زندانی نرگس محمدی، با اعلام خبر حضور وی در بیمارستان این اخبار را تکذیب کرد.
بنا بر اعلام اداره کل زندان‌های استان تهران، نرگس محمدی پس از انجام هماهنگی‌های لازم برای بررسی وضعیت سلامتی با رعایت مقررات و پروتکل‌ها به بیمارستان خارج از زندان اعزام و پس از انجام معاینات پزشکی دوباره به زندان عودت شد.
بنا بر این گزارش، همه اقدامات تشخیصی لازم از قبیل آزمایش خون و تست‌های کامل قلب توسط بیمارستان انجام شد که نتیجه آزمایش ریوی نام‌برده به طور کامل نرمال اعلام شد و نتیجه سی‌تی آنژیوگرافی نیز پس از بررسی پزشکان متخصص به این زندانی اعلام خواهد شد. در نهایت با توجه به نبود مشکل حاد، این زندانی برای ادامه دوران محکومیت به زندان بازگردانده شد.

Page Generated in 0/0063 sec