printlogo


کد خبر: 271800تاریخ: 1402/8/20 00:00
تقابل حساس امروز استقلال - تراکتور در تهران
جنگ تن به تن

2 مسابقه از هفته دهم لیگ برتر فوتبال باشگاهی کشور امروز شنبه در تهران و آبادان برگزار می‌شود و استقلال صدرنشین میزبان تراکتور تبریز است. 
استقلال، صدرنشین لیگ  بعد از 4 برد متوالی مقابل شمس‌آذر قزوین متوقف شد و 2 گل خورد اما همچنا ن یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارد. تراکتور تبریز هم با پیروزی مقابل نساجی مازندران 15 امتیازی شد و در رده چهارم جدول لیگ ایستاده و با 13 گل‌ زده یکی از بهترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارد.
نکته جالب تقابل امروز 2 تیم این است که تراکتور فصل گذشته 2 بار مقابل استقلال شکست خورد؛ یک بار در لیگ و یک مرتبه در جام حذفی. بدترین شکست تاریخ باشگاه تراکتور نیز فصل گذشته مقابل استقلال با نتیجه 7 بر یک رقم خورد و حالا این تیم برای جبران این نتایج به میدان خواهد آمد اما می‌داند استقلال این فصل هم تیمی است که سخت گل می‌خورد و سخت‌تر امتیاز از دست می‌دهد.
غیبت آلوز بازیکن پرتغالی تراکتور به دلیل محرومیت قطعا به ضرر این تیم خواهد شد اما در استقلال همه بازیکنان شرایط مناسبی دارند. حتی زبیر نیک‌نفس و پیمان بابایی مصدوم هم ظاهرا به این بازی می‌رسند. این بازی را می‌توان جنگ ستارگان نامید؛ جایی که بهترین‌های فوتبال ایران در مستطیل سبز به میدان می‌روند.
3 بازیکن استقلالی تراکتور بیشتر از بقیه بازیکنان این تیم برای بازی امروز انگیزه دارند.
حسین پورحمیدی، محمد نادری و امیرحسین حسین‌زاده، استقلالی‌هایی هستند که برای بازی مقابل تیم سابق‌شان سرشار از انگیزه‌اند.
پورحمیدی سال‌ها در استقلال نیمکت‌نشین بود و حالا می‌خواهد ثابت کند دروازه‌بان خوبی است. او البته امسال فراز و نشیب‌های زیادی داشته و در چند بازی نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد اما باید دید در تقابل غیرمستقیم با سیدحسین حسینی چه عملکردی خواهد داشت؟
محمد نادری که حتی با استقلال به لیگ قهرمانان آسیا رفته بود، امسال خیلی کم در ترکیب تراکتور بازی کرده اما باید دید پاکو خمس او را برای بازی امروز انتخاب می‌کند یا نه؟
امیرحسین حسین‌زاده‌ هم بعد از یک فصل نه‌چندان موفق در بلژیک قصد داشت دوباره به استقلال بازگردد که آبی‌پوشان نتوانستند او را جذب کنند و در نهایت تراکتور حسین‌زاده را خرید.  هرچند او هم در لیگ امسال فراز و نشیب زیادی داشته و حالا باید دید مقابل استقلال بازی می‌کند و موفق به گلزنی می‌شود یا نه؟
در فصلی که استقلالی‌ها با فرهاد مجیدی قهرمان لیگ برتر شدند، او یک ستاره بود و خیلی‌ها او را بهترین بازیکن لیگ برتر قلمداد کردند اما این بازیکن تکنیکی هنوز نتوانسته همه توانایی‌های خود را در تراکتور نشان دهد و حالا بازی با استقلال فرصت بسیار مناسبی است تا او یک بار دیگر خودش را نشان دهد.
استقلال فصل گذشته در دیدار رفت به تراکتور باخت اما در دیدار برگشت مقابل این تیم به پیروزی پرگل ۷ بر یک رسید، ضمن اینکه در جام حذفی هم با 2 پنالتی یامگا از سد تراکتور عبور کرد.
* گذر شجاع به آبی‌ها افتاد
مصاف شجاع و استقلال یکی‌ از تقابل‌های جذاب  فوتبال ایران در هفته دهم خواهد بود. شجاع خلیل‌زاده یکی‌ از مهره‌های ثابت و البته تاثیرگذار تراکتور  تا اینجای رقابت‌های لیگ بوده و حالا با گلزنی مقابل نساجی در هفته گذشته با روحیه‌ای مضاعف به مصاف امروز استقلال خواهد رفت.
مدافع مازنی تراکتوری‌ها در آخرین دقیقه بازی مقابل نساجی در حالی موفق به گلزنی شد که از آخرین گلش در لیگ برتر ایران ۱۴۷۴ روز می‌گذشت. او آخرین بار با پیراهن پرسپولیس مقابل شاهین در بوشهر ۳ آبان ۱۳۹۸ موفق به گلزنی شده بود. تنها گل شجاع در آخرین فصل حضورش در پرسپولیس نیز همان گل بود.
او حالا در حالی آماده مصاف با استقلال می‌شود که آخرین بار در شهرآورد نودویکم به مصاف این تیم رفته بود؛ روزی که شاگردان گابریل کالدرون در مصاف با استقلال استراماچونی با گل به‌خودی دقیقه ۸۰ حسینی موفق شدند با حساب یک بر صفر به پیروزی برسند. 
البته شجاع خاطره انفرادی تلخی از آن بازی دارد، چرا که در نیمه نخست با خطایی که روی شجاعیان مرتکب شد، استقلال را صاحب یک ضربه پنالتی کرد که بیرانوند موفق به مهار ضربه کریمی شد تا هم پرسپولیس و هم شجاع را نجات دهد.
حالا بعد از نزدیک به ۱۵۰۰ روز بار دیگر فوتبال ایران شاهد رقابت جذاب شجاع و استقلال است؛ بازیکنی که در طول دوران حضورش در پرسپولیس هرازگاهی با هواداران استقلال به چالش خورده بود. باید دید واکنش هواداران استقلال به حضور دوباره او در ورزشگاه آزادی چه خواهد بود.
برنامه این هفته مسابقات لیگ برتر به شرح زیر است: 
شنبه ۲۰ آبان
استقلال – تراکتور تبریز؛ ساعت ۱۵- ورزشگاه آزادی تهران
صنعت نفت آبادان – هوادار تهران؛ ساعت ۱۵:۳۰- ورزشگاه تختی آبادان
* بلانکو ذخیره طلایی استقلال برابر تراکتور می‌شود؟
مهاجم آرژانتینی  استقلال برابر تراکتور هم جایی در ترکیب آبی‌ها نخواهد داشت.
استقلالی‌ها امیدوار هستند مهاجم آرژانتینی تیم‌شان در هفته دهم بتواند در نقش ذخیره طلایی برای آبی‌ها ظاهر شود.
گوستاوو بلانکو بعد از صدور کارت بازی‌اش در 2 بازی برابر آلومینیوم اراک و شمس آذر قزوین به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده است ولی هنوز نتوانسته در حملات آبی‌ها نقش مهمی ایفا کند.
این موضوعی است که کمی باعث اعتراض هواداران استقلال شده است، هرچند بازیکنان حاضر در تمرین شهادت می‌دهند او بازیکن باکیفیتی است و می‌تواند در بازی‌های آینده نمایش بهتری داشته باشد.
طبق اخبار رسیده، بلانکو در بازی با تراکتور هم نیمکت‌نشین است اما می‌تواند به عنوان بازیکن تعویضی برای آبی‌ها وارد زمین شود و امیدوار است این بار نقش یک ذخیره طلایی را برای آبی‌ها ایفا کند و بتواند در روند تهاجمی تیمش تاثیر مثبت داشته و نقش تاثیرگذار داشته باشد.
* آمار نکونام برابر تراکتور؛ هت‌تریک پیروزی برابر تیم تبریزی!
سرمربی استقلال امیدوار است امروز شنبه برای نخستین‌بار با این تیم بتواند تراکتور را شکست بدهد
جواد نکونام تاکنون در تیم‌های مختلف نتایج قابل قبولی برابر تراکتور کسب کرده است.
 استقلال برای حفظ صدر جدول باید در بازی امروز تراکتور را شکست بدهد تا با توجه به بازی مستقیم پرسپولیس و سپاهان در هفته دهم، آبی‌ها بتوانند اختلاف‌شان را با 2 رقیب اصلی‌شان بیشتر کنند.
جالب است بدانید نکونام به عنوان سرمربی نساجی و فولاد تاکنون 9 بار برابر تراکتور قرار گرفته که حاصل آن 3 پیروزی، 4 تساوی و 2 شکست بوده است.
نکونام امیدوار است امروز در هفته دهم لیگ برتر برای نخستین‌بار تراکتور را به عنوان سرمربی استقلال شکست دهد تا به نتایج خوبش برابر این تیم ادامه دهد.
***
۱۰ نکته از دیدار استقلال - تراکتور
استقلال و تراکتور در جریان هفته دهم رقابت‌های لیگ ‌برتر فوتبال ایران امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. تی‌تی‌ها که این فصل در کسب نتیجه عملکردی سینوسی داشته‌اند، این هفته باید برابر صدرنشین لیگ به میدان بروند؛ تیمی که با هدایت جواد نکونام، ۱۹ امتیاز از ۲۴ امتیاز ممکن در ۹ مسابقه اخیر خود کسب کرده است. آبی‌های پایتخت برای تداوم صدرنشینی باید از سد تراکتور بگذرند و قرمزپوشان جهت رسیدن به ثبات در نتیجه‌گیری و بقا در جمع بالانشینان چاره‌ای جز غلبه بر استقلال نخواهند داشت.
۱۰ نکته از این بازی را در ادامه می‌خوانید.
۱‌- اختلاف امتیازی استقلال صدرنشین با پرسپولیس رده دومی روی عدد 2 قرار دارد. استقلال ۱۹ امتیازی است. این تیم با برد در هفته دهم رقابت‌ها فرصت بقا در صدر را دارد اما شکست آبی‌پوشان در بازی با تراکتور می‌تواند به قیمت از دست رفتن صدر جدول برای این تیم تمام شود.
۲- تراکتور با ۱۵ امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد. تی‌تی‌ها با برد در این بازی می‌توانند جهش بزرگی در جدول داشته باشند و تا رده دوم صعود کنند. شکست در این بازی امکان دارد تراکتور را حتی تا رتبه هشتم پایین ببرد.
3- تراکتور در دوران خصوصی خود تاکنون مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی به پیروزی نرسیده است.
۴- تراکتور در 5 بازی اخیر خود مقابل استقلال در تهران تنها 2 بار موفق به باز کردن دروازه آبی‌پوشان شده است.
۵- استقلال در بازی‌های خانگی خود در فصل جاری لیگ ‌برتر، همواره پیروز بوده است.
۶- تراکتور از 5 بازی خارج از خانه خود در فصل جاری لیگ ‌برتر، ۹ امتیاز به دست آورده است.
۷- استقلال با به ثمر رساندن ۱۲ گل،‌ سومین خط حمله قدرتمند لیگ ‌برتر را در اختیار دارد.
8- آخرین برد تراکتور مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی به ۶ سال و ۱۱ ماه و ۲۹ روز قبل بازمی‌گردد (بازی رفت لیگ شانزدهم، ۲ بریک)
۹- شیخ دیاباته و مهدی قائدی با 5 گل بهترین گلزنان تقابل‌های استقلال و تراکتور هستند و پس از آنها، فرهاد مجیدی، مجتبی جباری، سامان نریمان‌جهان و محمد قنبری با 3 گل قرار دارند.
10- در بین یاران استقلال و تراکتور، امیرحسین حسین‌زاده، پیمان بابایی، حسین پورحمیدی، سعید مهری، محمد نادری، ایمان سلیمی، عارف آقاسی، مهدی مهدی‌پور، سیدمحمد حسینی و ارسلان مطهری، بازیکنانی هستند که سابقه بازی برای هر دو تیم را در کارنامه دارند.

 


Page Generated in 0/0063 sec