printlogo


کد خبر: 271815تاریخ: 1402/8/20 00:00
اخبار

سرلشکر موسوی:
اقدامات وحشیانه‌ رژیم صهیونیستی در نوار غزه کوچک‌ترین ارزش نظامی ندارد
فرمانده کل ارتش در آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح 744 واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش، با اشاره به عملیات توفان الاقصی گفت: ۱۵ مهر و عملیات توفان الاقصی نقطه عطفی در مبارزات آزادی‌بخش فلسطین بود که اضمحلال رژیم نحس و کودک‌کش صهیونیستی را سرعت بخشید.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی که فرمودند «شکست رژیم صهیونیستی در ۱۵ مهر قابل ترمیم نیست» افزود: اقدامات وحشیانه‌ای که  این روزها در نوار غزه انجام می‌شود، کوچک‌ترین ارزش نظامی ندارد؛ بمباران هوایی مردم بی‌دفاع، بی‌پناه و بی‌سلاح در خانه، مدرسه، اماکن عمومی، بیمارستان و... به اندازه یک ثانیه‌ای که آن مردان بزرگ موانع اطلاعاتی و عملیاتی این رژیم منحوس را درهم کوبیدند و عبور کردند، نیست و آن شکست را نمی‌تواند ترمیم و جبران کند.
فرمانده کل ارتش ادامه داد: این جنایات و اقدامات وحشیانه و نسل‌کشی در غزه، یک بار دیگر ماهیت واقعی آمریکا و ادعاهای حقوق بشری شیطان بزرگ را نشان داد و مجددا مساله  فلسطین را به عنوان مساله اول جهان اسلام و حتی دنیا مطرح کرد.
سرلشکر موسوی با تأکید بر اینکه عملیات توفان‌ الاقصی، مقاومت جانانه این روزهای مردم غزه و حمایت‌های آزادی‌خواهان جهان، قدرت خداوند و برندگی شمشیر مظلومیت مقتدر را یک بار دیگر نشان داد، تصریح کرد: نابودی کامل رژیم صهیونیستی زودتر اتفاق خواهد افتاد و این خانه عنکبوت فرو خواهد ریخت و ما هم به این مساله امیدواریم.
***
خطیب موقت جمعه تهران:
کشورهای عربی با اسرائیل قطع رابطه کنند
آیت‌الله سیداحمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران، در خطبه‌های دیروز در دانشگاه تهران با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها درغزه اظهار کرد: جنایات صهیونیست‌ها، آنقدر وحشیانه است که بیمارستان‌ها را می‌زنند اما رئیس‌جمهور منفور آمریکا می‌گوید این کار، کار اسرائیل نبود و کار حماس بود. حماس، خمپاره دارد و آیا با خمپاره می‌شود این خسارات را وارد کرد؟
وی افزود: آبروی اینها رفته است و امروز شعار مرگ بر اسرائیل، شعار جهان است. وعده قرآن این است که این رژیم، سرانجامی جز ذلت و سقوط ندارد. خون شهدای فلسطینی، قطعا صهیونیست‌ها و حامیان آنها را زمینگیر خواهد کرد.
آیت‌الله خاتمی گفت: در خط مقدم این جنایات، رژیم سفاک و جلاد صهیونیستی قرار دارد اما جانیان دیگر این صحنه، جنایات‌شان کمتر از اسرائیل نیست؛ دست آمریکایی‌ها به خون مظلومان آلوده است.
وی با اشاره به لزوم واکنش مناسب دولت‌های عربی به وقایع غزه اظهار کرد: کمترین انتظار از دولت‌های عربی، قطع ارتباط با این رژیم است. شما داشتید برای ارتباط با رژیم صهیونیستی با همدیگر مسابقه می‌دادید و تا چه زمانی می‌خواهید این ارتباط منحوس را داشته باشید؛ به خودتان بیایید.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: طبیعی است همه نامزدها وارد مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان رهبری نشوند. نظام، سرمایه همه ما است و آبروی این نظام را باید آبروی خودمان بدانیم. آنهایی که واجد شرایط نمی‌شوند، نه ناامید شوند و نه مردم را ناامید کنند.
***
سخنگوی ستاد انتخابات: 
287 نفر داوطلب مجلس خبرگان شدند
ثبت‌نام داوطلبان انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری در ششمین روز به طور همزمان در ستاد انتخابات وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر دیروز انجام شد و با آخرین آمار اعلامی از سوی محسن اسلامی، 287 داوطلب برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کردند.اسلامی همچنین پیرامون روند بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که مردادماه امسال ابلاغ شد، بررسی صلاحیت‌ها بعد از پایان ثبت‌نام نهایی در سوم آبان‌ماه به مراجع پنجگانه ارسال و وزارت کشور و این 5 دستگاه صلاحیت‌های داوطلبان را تا ۱۳ آبان بررسی کردند که با انجام استعلام‌ها این فرآیند به اتمام رسید. سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: همچنین نتایج استعلام‌ها از ١۵ آبان‌ماه به هیات‌های اجرایی مراکز فرمانداری‌های حوزه انتخابیه ابلاغ شد و تا ساعت ٢۴ پنجشنبه ١٨ آبان‌ماه ادامه داشت. اسلامی افزود: با پایان یافتن بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم در هیات‌های اجرایی، از صبح روز جمعه ۱۹ آبان نتایج جهت اطلاع داوطلبان ابلاغ شد و این روند تا ٢٠ آبان ادامه دارد.
* مهلت 4 روزه به داوطلبان انتخابات مجلس برای اعتراض به نتایج بررسی صلاحیت‌ها
هیات مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه شماره 2 خود اعلام کرد داوطلبان برای اعتراض به نتایج بررسی صلاحیت‌ها، 4 روز فرصت دارند.
متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:
به اطلاع داوطلبان محترم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند: به استناد تبصره ماده ۶۱ قانون انتخابات و در راستای رعایت حقوق داوطلبان مجلس شورای اسلامی، اشخاصی که صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه، مورد تأیید قرار نگرفته و یا احراز نشده، می‌توانند به مدت ۴ روز از تاریخ 21/8/1402 تا 24/8/1402 از ساعت ۸ الی ۱۸ اعتراض خود را به صورت مستدل ثبت کنند.
گفتنی است دلایل ردصلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس از طریق فرمانداری‌ها به اطلاع افراد رسیده ‌است.

Page Generated in 0/0062 sec