printlogo


کد خبر: 271822تاریخ: 1402/8/20 00:00
عصر جدید توحش آمریکا و غرب

عصری را که در آن پرنده‌های مرگ ارتش تروریست آمریکا به خود حق می‌دادند هر تجمعی در فضای باز در افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، یمن، سومالی و... را چه عروسی باشد چه عزا، تبدیل به عزا کنند به فراموشی بسپارید. حتی جنایات یانکی‌ها علیه بشریت در کشورهای جنگ‌زده یادشده با هدف قرار دادن گاه و بی‌گاه بیمارستان‌ها و مدارس از جمله حمله به بیمارستانی در قندوز در سال 2015 که به قتل‌عام 22 نفر از جمله  12 کارمند سازمان پزشکان بدون مرز انجامید نیز به عصری سپری‌شده از وحشیگری ماشین کشتار استکبار غربی - صهیونیستی تعلق دارد. در آن موارد، دست‌کم فرماندهان پنتاگون یا ایساف، در صورت رسانه‌ای شدن جنایت‌های‌شان خود را ناچار می‌دیدند در مقابل افکار عمومی قرار بگیرند و توجیهی مثل خطای شناسایی یا خطای هدفگیری بتراشند، یا بعضا حتی مانند همان مورد قندوز عذرخواهی هم بکنند.
پس از 7 اکتبر 2023 با آغاز جنگ ائتلاف اسرائیل، آمریکا و ناتو علیه 2 میلیون و 300 هزار شهروند فلسطینی ساکن غزه اما عصر جدیدی از نمایش توحش در مقابل دیدگان حیرت‌زده بشریت آغاز شده است؛ عصری که در آن ارتش صهیونیستی و شرکای غربی‌اش نه تنها خود را مقید به توجیه رسانه‌ای محکمه‌پسند برای روندی که در قتل عام و ویرانی هر چه بیشتر در غزه در پیش گرفته‌اند نمی‌دانند بلکه نمایش توحش خود را آگراندیسمان هم می‌کنند. 
وقتی آویخای الیاهو، وزیر میراث کابینه نتانیاهو از ضرورت کاربرد بمب اتم برای پاکسازی جمعی مردم غزه صحبت می‌کند، هیچ رسانه مهم عبری و غربی معترض او نمی‌شود که انگیزه‌اش نسل‌کشی فلسطینی‌هاست، بلکه الیاهو فقط به این خاطر مورد ملامت قرار می‌گیرد که از کاربرد تسلیحات نامتعارف برخلاف موازین بین‌المللی سخن گفته است.
همان‌طور که هزاران معترض آمریکایی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی در روزهای اخیر با زیر سوال بردن حمایت کورکورانه دولت‌های‌شان از کارزار جنایت‌آمیز نتانیاهو در غزه فریاد سر داده‌اند، این دیگر نه یک جنگ، بلکه یک نسل‌کشی کلاسیک است.
برنامه کوچاندن ساکنان غزه به صحرای سینا که در همین هفته‌های اخیر از وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی به بیرون درز کرد، ثابت کرد اسرائیلی‌ها هیچ فرقی با اجداد آدمکش‌شان و نسل اول صهیونیست‌های غاصب نکرده‌اند.
هدف سگ هار نجس آمریکا در خاورمیانه از این نوع کارزار وحشت علنی که در باریکه‌ای کاملا تحت محاصره به وسعت 360 کیلومتر در پیش  گرفته، آشکارا کشتن هرچه بیشتر ساکنان آن برای پاک کردن اصل صورت مساله مقاومت مردمی غزه است. سیلی‌های محکمی که اشغالگران قدس از حماس و جهاد اسلامی به عنوان بازوهای مردم قهرمان غزه خورده‌اند، چنان کینه‌ای در دل صهیونیست‌ها به‌جا گذاشته که باعث شده تمام شعارهای تبلیغاتی رسانه‌های آنگلوصهیونیست در حمایت از کارزار حمله همه‌جانبه به غزه در یک عبارت ضدبشری خلاصه شود: «تمام فلسطینی‌ها تروریست هستند». با این شعار آنها افکار عمومی  عبری را برای قتل‌عام حداکثری طرف مقابل آماده کرده‌اند.
این ما را به یاد شعارهای نازیستی هیتلر می‌اندازد که با توجیه اینکه «یهودیان قوم پست هستند» زمینه اخراج آنها از قلمروی رایش سوم را فراهم آوردند. به عبارت دیگر توجیهات اسرائیلی برای ادامه جنگ در غزه، مستقیما از منطق هولوکاست نازی‌ها آب می‌خورد. 
با این حال نباید برای پیدا کردن ریشه‌های تئوریک این هولوکاست تا قبل از جنگ دوم جهانی عقب برویم. کافی است ۲ دهه به عقب برگردیم تا به شعار صلیبی معروف جرج بوش پسر، برای آغاز عملیات اشغال بخش‌هایی از خاورمیانه (افغانستان و عراق) برسیم: «در این جنگ صلیبی علیه تروریسم، یا با ما هستید یا علیه ما!» یعنی هر که مقابل بایستد، شامل میلیون‌ها نفر از افغان‌ها و عراقی‌ها و چند میلیارد مخالف اشغالگری آمریکا، همه تروریسم هستند. جنگی که آن رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا راه انداخت و امروز دوست سابقش در تل‌آویو تحت نظر یک رئیس‌جمهور دموکرات ادامه می‌دهد، هر ۲ اعلان رسمی هولوکاست به مردم جهان بوده و هست. 
حملات مکرر ارتش کودک‌کش عبری به بیمارستان‌های غزه در 35 روز گذشته، تابلوی اصلی این هولوکاست رسمی با حمایت واشنگتن و اقمار اروپایی، همچنین نشانه سادیسم نژادپرستانه سلطه‌گران غربی است. این ادعا که ارتش صهیونیست قبل از هدف قرار دادن بیمارستان‌ها به مدیران آن اخطار تخلیه می‌دهد، تنها عذر بدتر از گناه است، چرا که اساسا هیچ بیمارستانی قابل تخلیه آن هم ظرف نیم ساعت نیست. بیمارستان محل درمان و بستری افراد بیمار و ناتوان است که هر یک به مراقبت‌های خاصی نیاز دارند. به فرض هم که مسؤولان یک مرکز درمانی بزرگ بخواهند پس از اخطار صدها بیمار را تخلیه کنند، چنین کاری در کمتر از چند روز شدنی نیست.
حال در عصر جدید توحش استکبار جهانی، اسرائیل و شرکای غربی‌اش حتی بیمارستان‌هایی با بیش از هزار بیمار، همراه، کادر درمان و البته آواره‌هایی را که در آن پناه گرفته‌اند بدون اخطار می‌زنند، آن هم در حالی که دقایقی قبل، اخطار داده بودند که نزدیک‌ترین بیمارستان را خواهند زد که طبیعتا باعث فرار بسیاری از بیماران و پناهجویان به بیمارستان دیگر شده بود.
این همان اتفاقی بود که در فاجعه بیمارستان معمدانی - بیمارستان قدیمی مسیحیان در غزه - رخ داد. قتل عام بیش از 470 نفر و مجروح کردن چندصد نفر دیگر با هدف قرار دادن  مرکز درمانی بزرگ با بمب‌های سنگرشکن که باعث فروریختن کل بنا می‌شود، آن هم بدون هیچ اخطار قبلی، در حقیقت تکرار همان آگهی بین‌المللی آمریکایی دوران بوش بود اما به زبان عبری: «هر که با ما نباشد قتل عام می‌شود!» 
بیش از ۳ هفته از آن جنایت که دنیا را تکان داد گذشته و هنوز هیچ دولت حامی اسرائیل، آن را محکوم هم نساخته است. آنها به سادگی ادعای ارتش کودک‌کش را کافی می‌دانند که ساختمان بزرگ بیمارستان معمدانی با یک راکت سرگردان کوچک جهاد اسلامی فرو ریخته است. جالب اینکه طبق کنایه سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تل‌آویو باید برای این ادعا، داده‌های ماهواره‌ای عصر آن روز را ارائه می‌کرد که نکرد. 
در حقیقت عصر روز 17 اکتبر (ماه گذشته میلادی) لحظاتی پس از هدف قرار گرفتن بیمارستان معمدانی توسط یک موشک سازه‌شکن اسرائیلی، خبر آن همانند بمباران بقیه اهداف ارتش کودک‌کش در نوار غزه، بلافاصله توسط فعالان مجازی این رژیم در شبکه‌های مجازی منتشر شد.  
یکی از آنها «هانانیا نفتالی» دستیار فضای مجازی نتانیاهو بود که در پستی در شبکه ایکس نوشت: «نیروی هوایی اسرائیل یک پایگاه تروریستی حماس در داخل بیمارستانی در غزه را بمباران کرد».
در حقیقت حتی دستیار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم باور نمی‌کرد که مافوق‌هایش قصد یک جنایت نمادین علیه بشریت را دارند. او چند دقیقه بعد وقتی در شبکه‌های خبری، ساختمان ویران بیمارستان معمدانی با صدها قربانی دفن‌شده زیر آوار را دید، به‌سرعت پست خود را پاک کرد. سپس همان شب ساعت ۱۰:۵۸ برای ماستمالی پست اولیه نوشت: «از آنجا که ارتش اسرائیل بیمارستان‌ها را بمباران نمی‌کند، من تصور می‌کردم اسرائیل یکی از پایگاه‌های حماس در غزه را هدف قرار می‌دهد». این در حالی است که تقریبا ۲ ساعت قبل‌تر در ساعت ۹:۰۴ همان شب، حساب رسمی رژیم اسرائیل در ایکس @Israel بیانیه‌ای منتشر کرده بود که ادعا می‌کرد این حمله در نتیجه موشک دشمن بوده ‌است. همین گاف بزرگ یکی از چهره‌های رسانه‌ای کابینه نتانیاهو، جنایت رژیم را رسوا کرد.
با این حال هر کس تصور می‌کرد با این رسوایی و به رغم فریادهای جهانی علیه جنایت در بیمارستان معمدانی، سگ هار آمریکا از ادامه نمایش توحش صرف‌نظر می‌کند، سخت در اشتباه بود. اسرائیلی‌ها همان فردای قتل‌عام محله الاهلی در شمال باریکه غزه، بیمارستان اندونزیایی‌ها را چند کیلومتر آن‌طرف‌تر زدند. به گزارش دیروز رویترز، بیمارستان‌ها رسما در بانک اهداف ارتش کودک‌کش اسرائیل قرار دارند. غیر از بیمارستان مسیحیان (المعمدانی) که کاملا ویران شد، بخش‌هایی از بیمارستان اندونزی، بیمارستان اطفال و سرطان شهید رنتیسی،  بیمارستان کودکان النصر و بیمارستان الشفا، بزرگ‌ترین مرکز درمانی غزه هم مورد حمله هوایی صهیونیست‌ها قرار گرفته و بخش‌هایی از آنها ویران شده است. خبرنگار العالم در غزه نیز دیروز گزارش داد ساختمان سالن خارجی بیمارستان الشفا و حیاط آن که پذیرای آوارگان و زنان و کودکان و سالخوردگان و نیز خبرنگاران بود، توسط ۴ بمب هدف قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، در حال حاضر داخل بیمارستان کودکان سرطانی شهید دکتر عبدالعزیز رنتیسی که در محاصره تانک‌های اسرائیلی است، فریاد امدادخواهی بلند است.
این بیمارستان در وضعیتی است که به خاطر بمباران نمی‌توان کودکان را از آنجا خارج کرد و به طور کامل از فعالیت افتاده، برق ندارد و پزشکان و کادر درمان آن از صلیب سرخ خواسته‌اند آن را تخلیه کند. نه تنها در این بیمارستان بلکه در بقیه مراکز درمانی غزه هم عمل‌های جراحی بدون بیهوشی و زیر نور شمع انجام می‌شود. بر اساس این گزارش بیمارستان کودکان النصر هم در معرض حملات گسترده ارتش کودک‌کش قرار گرفته و خبرها حکایت از نزدیک شدن تانک‌های اسرائیلی به آنجا دارد. بیمارستان الشفا هم که بارها از جمله دیروز هدف حمله قرار گرفته با توقف فعالیت بانک خون خود مواجه شده و به همین دلیل مجروحان این بیمارستان به خاطر فقدان خدمات بهداشتی در آستانه مرگ قرار گرفته‌اند. چند حساب کاربری در شبکه ایکس فاش کرده‌اند دیروز لاشه یک بمب آمریکایی بدنام در حیاط بیمارستان الشفا رویت شده است؛ موشک هلفایر آر 9 ایکس. همان موشکی که پنتاگون برای هدف قرار دادن سران داعش، القاعده و طالبان از آن استفاده کرده است. این سلاح که در حقیقت یک بمب غیرانفجاری براساس پرتابه‌های خنجرمانند به افراد مورد هدف است، بیش از آنکه برای کشتار استفاده شود، جنبه تبلیغاتی و وحشت‌آفرینی برای ماشین جنگی آمریکا داشته است. در حمله دیروز به بیمارستان الشفا هم ظاهرا فقط یک نفر به شهادت رسیده و چند نفر زخمی شده‌اند. اگر چه این کم‌تلفات‌ترین حمله ارتش کودک‌کش اسرائیل به یک مرکز درمانی و عمومی در غزه در جنگ اخیر بوده اما قدر مسلم این است که جنبه سادیسمی و وحشت‌آفرین آن مدنظر بوده، چرا که  موشک‌های هلفایر باعث جراحات وحشتناک و قطع اعضای بدن می‌شوند.
نشان به آن نشان که رژیم جنایتکار دیروز ساعاتی پس از هدف قرار دادن بیمارستان الشفا، در یک نمایش توحش دیگر به راحتی یک مدرسه در غزه را هدف بمب ویرانگر قرار داد که باعث شهادت دست‌کم 50 نفر از جمله کودکان شد. این تنها یکی از 60 مدرسه ویران‌شده غزه در این مدت است. متعاقب حملات دیروز، مدیر بیمارستان الشفا در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: «رژیم صهیونیستی در حال جنگ با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه است. در صورت از کار افتادن بیمارستان‌های غزه، هزاران بیمار جان خود را از دست خواهند داد. مکان امنی برای انتقال بیماران و مجروحان از بیمارستان‌ها وجود ندارد».
طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت فلسطین در روز جمعه 19 آبان، شمار شهدای حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 11 هزار و 78 نفر رسیده که اکثر آنها کودک و زن هستند. این وزارتخانه شمار شهدای امدادرسان و کادر درمان را نیز 195 نفر اعلام کرد. همچنین دیروز اخباری نگران‌کننده در برخی شبکه‌های خبری منتشر شد مبنی بر اینکه آمار شهدا که تاکنون توسط منابع رسمی فلسطینی منتشر می‌شده تنها بخشی از این فاجعه انسانی است، چرا که ظاهرا در سرشماری تلفات اماکن بمباران شده در غزه تنها اجساد یافته شده از زیر آوار محاسبه می‌شوند نه مفقودان؛ مفقودانی که حالا به نظر می‌رسد شمارشان بیشتر از شهدا شده باشد.

Page Generated in 0/0087 sec