printlogo


کد خبر: 271827تاریخ: 1402/8/20 00:00
داوطلبان 4 روز مهلت اعتراض دارند
اعلام نتایج اولیه بررسی صلاحیت‌ها

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری در ششمین روز به طور همزمان در ستاد انتخابات وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر دیروز انجام شد و با آخرین آمار اعلامی از سوی محسن اسلامی، 287 داوطلب برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کردند.اسلامی همچنین پیرامون روند بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که مردادماه امسال ابلاغ شد، بررسی صلاحیت‌ها بعد از پایان ثبت‌نام نهایی در سوم آبان‌ماه به مراجع پنجگانه ارسال و وزارت کشور و این 5 دستگاه صلاحیت‌های داوطلبان را تا ۱۳ آبان بررسی کردند که با انجام استعلام‌ها این فرآیند به اتمام رسید. سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: همچنین نتایج استعلام‌ها از ١۵ آبان‌ماه به هیات‌های اجرایی مراکز فرمانداری‌های حوزه انتخابیه ابلاغ شد و تا ساعت ٢۴ پنجشنبه ١٨ آبان‌ماه ادامه داشت. اسلامی افزود: با پایان یافتن بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم در هیات‌های اجرایی، از صبح روز جمعه ۱۹ آبان نتایج جهت اطلاع داوطلبان ابلاغ شد و این روند تا ٢٠ آبان ادامه دارد.
* مهلت 4 روزه به داوطلبان انتخابات مجلس برای اعتراض به نتایج بررسی صلاحیت‌ها
هیات مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه شماره 2 خود اعلام کرد داوطلبان برای اعتراض به نتایج بررسی صلاحیت‌ها، 4 روز فرصت دارند.
متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:
به اطلاع داوطلبان محترم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند: به استناد تبصره ماده ۶۱ قانون انتخابات و در راستای رعایت حقوق داوطلبان مجلس شورای اسلامی، اشخاصی که صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه، مورد تأیید قرار نگرفته و یا احراز نشده، می‌توانند به مدت ۴ روز از تاریخ 21/8/1402 تا 24/8/1402 از ساعت ۸ الی ۱۸ اعتراض خود را به صورت مستدل ثبت کنند.
گفتنی است دلایل ردصلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس از طریق فرمانداری‌ها به اطلاع افراد رسیده ‌است.

Page Generated in 0/0063 sec