printlogo


کد خبر: 271830تاریخ: 1402/8/21 00:00
اخبار

«مصلحت» در راه اکران آنلاین
فیلم سینمایی «مصلحت» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی حسین دارابی که مدتی پیش روی پرده سینما رفته بود، از ۲۳ آبان ساعت ۲۰ در پلتفرم فیلم‌نت اکران آنلاین می‌شود.
این فیلم سینمایی که در چند سال گذشته برای گرفتن پروانه نمایش دچار فراز و فرودهایی شده بود، روایتی از یک پرونده مشکوک و پررمز و راز است.
فیلمنامه مصلحت که در ژانر معمایی‌-  سیاسی توسط حسین دارابی و احسان ثقفی به نگارش درآمده، به ماجرایی در اوایل دهه ۶۰ می‌پردازد. در خلاصه داستان مصلحت که محصول مشترک سازمان سینمایی سوره و مرکز فیلم و سریال اوج است، آمده: یکی از فرزندان مقامات عالی‌رتبه قضایی کشور در یک درگیری خیابانی در سال ۱۳۵۹ جوانی را به قتل رساند...
فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، نازنین فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی، سهی‌بانو ذوالقدر و... ترکیب بازیگران اصلی مصلحت را تشکیل می‌دهند.
***
بیست‌‌ویکمین جشنواره «کتاب و رسانه» فراخوان داد
بیست‌ویکمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه» در 3 حوزه «مطبوعات و خبرگزاری‌ها»، «پخش رادیویی و تلویزیونی» و «رسانه‌های اجتماعی» فراخوانی منتشر کرده است.
علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار رسانه‌ای خود با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی را در تمامی قالب‌های تولید محتوا در 3 حوزه «مطبوعات و خبرگزاری‌ها»، «پخش رادیویی و تلویزیونی» و «رسانه‌های اجتماعی» به این جشنواره ارسال کنند. بر اساس این فراخوان، آثاری که از اول مهرماه ۱۴۰۱ تا سی‌ویکم شهریورماه ۱۴۰۲ منتشر شده باشند، در بیست‌‌ویکمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه» قابل پذیرش خواهند بود و اهالی رسانه می‌توانند در هر محور 3 اثر ارسال کنند. 
در این دوره از جشنواره «کتاب و رسانه»، از «بهترین ویترین کتابفروشی‌ها»، «شخصیت فعال رسانه‌ای کتاب» و «ناشر فعال در استفاده از بسترهای رسانه‌ای» در بخش جایزه ویژه تقدیر خواهد شد و به برگزیدگان در محورهای نوزده‌گانه، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا می‌شود.
***
زندگینامه شهید وزوایی در تازه‌ترین اثر سوره مهر خواندنی شد
«فاتح بازی‌دراز» چهل‌وششمین عنوان مجموعه کتاب‌های «قصه فرماندهان» به قلم نوید (هادی) صالحی در انتشارات سوره‌ مهر به چاپ رسید. این اثر نگاه کوتاهی به زندگی سردار شهید محسن وزوایی از دانشجویان پیرو خط امام دارد که با آغاز جنگ تحمیلی به سپاه پیوست و با توجه به حساسیت منطقه بازی‌دراز در غرب کشور، موفق شد این ارتفاعات را از چنگ دشمن بعثی خارج کند. شهید وزوایی بنیانگذار لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) بود و سرانجام در مرحله اول عملیات «الی بیت‌المقدس» که منجر به آزادی خرمشهر شد، در جاده اهواز - خرمشهر به شهادت رسید. شهید وزوایی نخستین نفری بود که در ۱۳ آبان وارد لانه جاسوسی شد. کتاب در شانزده فصل از «تولد» تا «دیدار در قطعه ۲۶» زندگی این شهید بزرگوار را برای مخاطب روایت می‌کند. مخاطبان اصلی کتاب نوجوانان و جوانان هستند. «فاتح بازی‌دراز» به همت دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی در ۹۹ صفحه با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و به قیمت ۷۵ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
***
آغاز پخش سریالی که به مؤسس فاکس‌نیوز می‌پردازد
سریال درام «بلندترین صدا» از 20 آبان‌ماه؛ شنبه تا پنجشنبه ساعت 18 از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت. «بلندترین صدا» محصول سال 2019 آمریکا به کارگردانی توماس مک کارتی است. این سریال درام اقتباسی است از رمان «بلندترین صدا در اتاق» محصول 2014 که به قلم گابریل شرمن نگاشته شده است. داستان این اثر حول محور «راجر ایلز» بنیانگذار فاکس‌نیوز می‌چرخد که با تمرکز بر دهه گذشته است. وی که بدون شک رهبر واقعی حزب جمهوری‌خواه بوده است در حالی به کار خود پایان می‌دهد که با اتهامات و آزار و اذیت‌های زیادی روبه‌رو بوده است. راسل کرو، ست مک فارلن، سیه نامیلر، سایمن مک برنی، آنابل والیس، الکسا پالادینو و نائومی واتس از جمله بازیگران این مجموعه هستند. «بلندترین صدا» در 9 قسمت 31 دقیقه‌ای از شنبه 20 آبان ساعت 18 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

Page Generated in 0/0054 sec