printlogo


کد خبر: 271838تاریخ: 1402/8/21 00:00
اخبار

الریاضیه: سپاهان به CAS شکایت کرد
روزنامه الریاضیه عربستان مدعی شد باشگاه سپاهان بعد از بازنده ‌شدن در بازی برابر الاتحاد تصمیم گرفت به دادگاه حکمیت ورزشی شکایت کند. به گزارش الریاضیه، سرانجام کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم دیدار سپاهان برابر الاتحاد را اعلام کرد. طبق اعلام AFC باشگاه ایرانی ۳ بر صفر بازنده اعلام و ۲۰۰ هزار یورو هم جریمه شد. باشگاه سپاهان به این حکم اعتراض و تصمیم دارد به دادگاه بین‌المللی CAS شکایت کند به این امید که حکم AFC را تغییر دهد. سمیح الطنطاش، کارشناس امور سیاسی و ورزشی، در این زمینه گفت: این احتمال زیاد است که دادگاه حکمیت ورزش هم حکم AFC را تایید کند و باز هم سپاهان ۳ بر صفر بازنده اعلام شود. در این گروه الاتحاد با وجود شکست برابر نیروی هوایی با ۹ امتیاز در صدر جدول قرار دارد. سپاهان و نماینده عراق ۷ امتیازی هستند و آلمالیق هم تیم بدون امتیاز این گروه است.
***
مجروح شدن ده‌ها نفر در جریان بازی بوندس‌لیگای B
بیش از ۳۰ نفر در جریان بازی دسته دوم قهرمانی آلمان مجروح شدند. به گزارش تسنیم در جریان ناآرامی‌های بازی دسته دوم فوتبال آلمان میان تیم‌های سن‌پائولی و هانوفر 96 حداقل 32 نفر زخمی شدند. این دیدار روز جمعه در هامبورگ در ورزشگاه خانگی سن‌پائولی برگزار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید.
بر اساس گزارش پلیس هامبورگ، در ساعت 20:04 دقیقه طبق اطلاعات موجود در بخش سکوهای هواداران تیم میهمان به دلایلی که هنوز مشخص نیست، نزاع رخ داده که ظاهرا مردی مورد حمله وحشیانه قرار گرفته است، حتی پس از افتادن به وی مدام لگد می‌زدند. برای محافظت از  این مرد و جلوگیری از درگیری‌های بیشتر پلیس تصمیم گرفت مداخله کند. هواداران میهمان بلافاصله به پلیس حمله کردند و آنها را با مشت و لگد زدند که در پاسخ، پلیس از اسپری فلفل استفاده کرد. پس از این، شرایط به حالت عادی بازگشت و بازی ادامه یافت. دقایق باقیمانده از بازی بدون اتفاق جدی گذشت. در حال حاضر مشخص شده است که جمعه شب 17 مامور پلیس مجروح شده‌اند که حال یکی از آنها وخیم (شکستگی‌های متعدد) است. علاوه بر این، 15 هوادار مصدوم شدند و یک نفر از آنها به بیمارستان انتقال یافت. سن‌پائولی در لیگ دسته دوم آلمان پیشتاز است و هانوفر 96 در رتبه سوم جدول قرار دارد.
***
شکسته شدن رکورد ملی دوی نیمه‌ماراتن ایران
۳ دونده ایران در مسابقات دوی نیمه‌ماراتن قهرمانی آسیا رقابت کردند که در پایان با رکوردشکنی همراه بود. نخستین دوره رقابت نیمه‌ماراتن قهرمانی آسیا به میزبانی دوبی برگزار شد و ۳ دونده ایران در این مسابقه شرکت کردند.  محمدجعفر مرادی، صابر چرخی و منصور بیات دونده‌های ایران بودند که به رقابت با دیگر شرکت‌کننده‌ها پرداختند. در پایان صابر چرخی با ثبت زمان ۱:۰۵:۱۸ در جایگاه چهارم قرار گرفت. این دونده رکورد ملی ماده نیمه‌ماراتن ایران را که پیش از این با زمان ۱:۰۵:۳۳ در اختیار محمدجعفر مرادی بود، شکست. منصور بیات هم با ثبت زمان ۱:۰۵:۲۵ در جایگاه ششم قرار گرفت و محمدجعفر مرادی که رکورددار دوی ماراتن ایران است، زمان ۱:۰۶:۱۴ را از خود به جای گذاشت و هشتم شد. جواد خسروشیری به عنوان مربی تیم اعزامی ایران به دوبی را همراهی می‌کند.
***
نفوذناپذیرترین مدافع دنیا از دید زیدان
سرمربی سابق رئال‌مادرید سخت‌ترین رقیبش را معرفی کرد. زین‌الدین زیدان، سرمربی سابق رئال‌مادرید و اسطوره فوتبال فرانسه از بهترین مدافع دنیا که او را در زمان فوتبالش دچار مشکل می‌کرد، رونمایی کرد. زیدان درباره اینکه چه بازیکنی باعث می‌شد او در بازی‌هایش دچار مشکل شود، گفت: سخت‌ترین بازیکنی که در مسیر فوتبالی‌ام با او مواجه شدم، پائولو مالدینی بود. او بازیکنی باهوش و در داخل زمین بی‌همتا بود. وقتی با او مواجه می‌شدم خیلی دچار سختی می‌شدم. وی افزود: البته لیلیان تورام (مدافع تیم‌ ملی فرانسه) هم بازیکن قدرتمندی بود و عبور کردن از او بسیار سخت بود. زیدان درباره بهترین لحظه فوتبالی‌اش گفت: هیچ چیزی مثل گل زدن در فینال جام‌جهانی نیست. گل‌هایی که در فینال جام‌جهانی 1998 به ثمر رساندم و ما قهرمان جهان شدیم لذت‌بخش بود. 
***
رونمایی از 4 رقیب رئال در جذب امباپه
رسانه فرانسوی از 4 رقیب رئال برای جذب ستاره پاریس پرده برداشت. شبکه «RMC» فرانسه خبر داد باشگاه رئال‌مادرید برای جذب کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن در تابستان 2024 کار آسانی ندارد. 
رئال تنها مشتری امباپه نیست؛ باشگاه‌های چلسی، لیورپول، منچستر یونایتد و نیوکاسل هم مشتری ستاره تیم‌ ملی فرانسه شده‌اند تا کار رئال برای جذب این بازیکن سخت شود. 
البته رئال‌مادرید هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکره‌ای با امباپه انجام نداده و به قرارداد این بازیکن با پاری‌سن‌ژرمن احترام می‌گذارد. 
با این وجود تمام رسانه‌های فرانسه این اقدام رئال را یک حرکت تاکتیکی می‌دانند که می‌خواهد خودش را کنارکشیده نشان دهد ولی تابستان به صورت جدی برای جذب امباپه اقدام خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0050 sec